Zkušenosti s BMW R 1150 GS a pár postřehů a dojmů ze srovnání R 1150 GS a R 1200 GS
Několik poznámek pro doplnění po letech (původní článek byl napsán v roce 2002)
Obecně
I po těch 6ti letech, co vlastním tento motocykl, musím konstatovat, že volba byla správná. Motocykl jako takový splňuje prakticky všechny mé požadavky na pohodlí, spolehlivost a dobré jízdní vlastnosti.
Motor po cca 50. tis. km
Naprostá paráda. Nikdy žádný problém, nikdy mě nenechal ve štychu. Jediné, na co si dávejte pozor při „domácích“ opravách je lanko plynu, které ovládá i škrtící klapky. Když totiž například sundáte plastový kryt pod nádrží na pravé straně (například při sundávání nádrže kvůli kontrole baterie), nezřídka se stane, že za lanko nechtěně zatáhnete. Bovden pak vyskočí z uložení ve stavícím šroubu a zachytne se na jeho hraně. Člověk si toho ani na první pohled nevšimne. Jenže pak při startování zjistíte, že najednou nechce jeden válec vůbec pálit a naskočit. Je to právě tímto, jelikož škrtící klapka zůstala pootevřená a do válce jde špatná směs. Stačí jen postrčit lanko aby zapadlo kam má a rázem je po problému.
Co se týče oleje, od cca 30 tisíc km se jeho spotřeba stále snižuje. Dříve jsem si při výměně oleje hned kupoval alespoň jeden litr do zásoby, abych měl čím dolévat. Teď se spotřeba oleje pohybuje kolem 0,5 l na 10 tisíc km (servisní interval výměny), takže vlastně není potřeba dolévat prakticky vůbec – tedy pokud je při výměně dolito až k horní rysce olejoznaku.
Převodovka, řazení, kardan
Tak tady taky žádná změna, tedy spíše změna k lepšímu. Občas se mi stávalo, že jsem našel „falešný neutrál“, teď se to stává jen velmi zřídka. Tedy spíš, už se to nestalo hodně dlouho….
Co se týče kardanu, žádný problém, ložisko a gufero, zdá se, je stále v pořádku. Nutno podotknout, že nebylo vystaveno žádným extrémním podmínkám jako je africký písek – bohužel…..
Podvozek
Tady bych spíše zmínil zkušenosti s obutím. Výrobce dodával tento motocykl osazený pneumatikami Metzeler Tourance. První sada vydržela prakticky 15 tis. km a když jsem je měnil, ještě by nějaký tisíc asi natočily. Pak jsem tam zkusil dát Dunlopy Trailmax. Po necelých 10 tisících jsem je musel vyhodit. Přední guma se probrzdila a při rychlostech kolem 110 a víc způsobovala kmitání řidítek. Takže – Trailmax nikdy více. Kamarád jezdil Michelin Anakee a byl strašně spokojený. Jen mizely trošku rychleji než Tourancy. Asi nejoblíbenější „špunty“ jsou TKC 80 od Continentalu. Podle všech je to asi + - to nejlepší, na co to jde obout, pokud chcete trochu víc terénu. Někteří to obouvají i na Barumky, ale tady je problém, že zadní neseženete ve 150ce.
Brzdy a další
Tady není co dodat. Jen s odstupem času trochu lituji, že jsem si tehdy nekoupil ABS. Měl jsem tehdy hlavně strach z další elektroniky, jenže čas ukázal, že tohle ABS se prostě nekazí, nebo alespoň nevím o nikom, komu by se pokazilo…..
S tím Autekem je to opravdu drsný. Ad autorizovaného servisu za ty prachy co chtějí bych opravdu čekal něco jiného. Myslím si, že se změní jejich polityka, pokud jim začne na motorkách záležet.
Taky dříve se nedalo v Česku pomalu nikam na servis jet, ale teď se to mění, naštěstí k lepšímu.
Omlouvam se Tomasovi TT, ze jsem dnes omylem smazal se spamem jeho comentar. Zaroven jsem omylem smazal i ten svuj. Jsem to zkratka vul a po ranu nemuzu nic delat.
Vyvracel - jako že jde srovnávat LC8 a standardní 1150GS? No, akčkoliv mě nikdo nemůže označit za nezaujatého majitele vrtule, na tak tenký led bych se nepouštěl
Zdravim Vlka, tedy Radu. Krasne pocteni. Diky tomu ze mam na svem novem R 1150 GS - 04/2003 jen 22 tisic km (koupeno v Nemecku), tak me zrejme cekaji pouze svetle zitrky.
Bubak
R 1150 GS
Přidat komentář
Aby jste mohli přidávat komentáře, musíte být přihlášený.
Taky dříve se nedalo v Česku pomalu nikam na servis jet, ale teď se to mění, naštěstí k lepšímu.