ICELAND 2007 (text: Pavel Cihlář, foto:Pavel Cihlář, Karel Bláha, Jaromír Bartoš)
Desítky nádherných vodopádů s duhovým závojem, tráva zelená tak, jako by byla natřená
tou nejsytější temperou, rudožluté kopce, ledovcová jezera, ale také horká vřídla, bublající země, sirné prameny a nekonečné kilometry lávových polí. To je nepatrný zlomek země,
která působí, jako by ji někdo poskládal z nejbizarnějších útvarů světa-ISLAND. V překladu to znamená “ledová země”, ale ledem je pokryta jen část ostrova. Na mnoha místech tady máte zvláštní pocit, který ovlivňuje vaše nálady a emoce.......
Tato a spoustu jiných krásných slov můžete najít v každé knize, časopise nebo slyšet z úst lidí, kteří už tuto zemi navštívili. Je vůbec možné se po těchto slovech pro tuto zemi nenadchnout a neříct si.......tam bych se chtěl podívat?
Dalo se nás dohromady pět. Pět motorkářů naladěných na stejnou frekvenci(Karel Bláha,
Míra Bartoš, Petr Vaňáč, Karel Kalaš (Tácek) na strojích KTM LC8 a Pavel Cihlář na BMW 1200 GS). Půl roku jsme sbírali informace a připravovali se na tuto náročnou cestu a splnění jednoho z našich dalších cestovatelských snů.
Pokusíme se Vám formou fotografií a popisu dne po dni přiblížit tuto zemi a část zážitků, které jsme mohli společně prožívat. Nečekejte vědeckou studii od "atomových vědců", ale pohled 5 dobrodruhů na přírodu a život kolem nás a na Island takový jaký je.
Island leží ve vlnách severního Atlantiku a je pro turisty přístupný letadlem nebo lodí, která vyplouvá jednou týdně. Pro nás byla jedinou možnou a dostupnou možností cesta lodí.Vzhledem k tomu, že patří Faerské společnosti a Faerské ostrovy leží mezi Dánskem a Islandem je logické, že po dnu a půl plavby nás všechny včetně našich motorek vysadili na faerských ostrovech na 3dny, abychom museli něco utratit a odjela do Norska a pak s dalšími pasažéry zase pro nás.
Nebudeme ale předbíhat a vezmeme to pěkně den po dni.
Je pátek 22.6.-1.den
Já s Táckem odjíždíme kolem 8:00 směr Praha a Teplice, kde máme na bezince sraz se zbytkem expedice-Kájem,Mírou a Petrem. Po obědě konečně vyrážíme vstříc neznámu. Čeká nás necelých 1400km do Dánska do města HANSTHOLM přes Drážďany, Berlín, Hamburg a jak jinak, než po nezáživné dálnici. Cestou nás doprovázela pěkná bouřka a liják.
Sobota 23.6.-2.den
Vstáváme okolo 5:30, balíme, snídáme a ukrajujeme postupně další kilometry z naší cesty do přístavu. Chvílemi prší a teplota je kolem 18 °C. V 13:30 jsme v přístavu. Kancelář na výměnu voucheru je ještě zavřená, tak si jdeme odpočinout k majáku, najíst se a počkat na loď. Míra mění žárovku ve světle, všichni si ho dobíráme a při odjezdu ke kanceláři zjišťuji, že nesvítím ani já. Loď nám odjíždí ve 21:00 a my máme pořád dostatek času. Já sháním náhradní žárovku a s Táckem ji měníme. Kluci šli do hotelu na net napsat pár řádků na naše expediční stránky. Konečně přišla chvíle, kdy vidíme lodičku, která nás poveze. Je to alespoň pro mě zážitek, protože to byl pěkný macek. Celé 2 hodiny pozorujeme, jak z lodi vyjíždí auta. Ta loď snad nemá konce! Pak přicházíme na řadu my. Motorky pouštějí první. Najíždíme na loď do 1.patra, kde jsou vyčleněny koje pro motorky. Kurtujeme je, chystáme
věci, které budeme potřebovat na lodi. Jdeme si hledat kajutu. Naše kajuta je ve 2.patře. Vypadá dobře, je čistá a barevná, ale už vím, proč ji nazývají KOPKA. Má totiž rozměry asi 3x2 m a je pro 9 lidí. Do chodbičky se vejdou max 3 lidi a zbytek musí čekat venku. Nedá
se zamknout a místo dveří má lítačky. Chtěli jsme levnou cestu, tak ji máme. Sprchy jsou v pohodě s teplou vodou v jakoukoliv hodinu a na spaní nám to stačí. Po prvním šoku a vybalení na postel se vydáváme poznávat loď. Začínáme v 8.patře na terase lodi, abychom při odplutí stačili ještě zamávat pevnině. Pak si dáme jedno plechovkový, plkáme do 23:00 a usínáme v kopce jako zabití.