tak italove nam vsem pekne zavarili. Ted jsem se docetl na nemeckem ADAC http://campingfue...sommer.php, ze italie se rozhodla v letnich mesicich zakazat pouziti zimnuich pneumatik, ktere maji nizsi index nez je ten ktery mate v technicaku/konstrukcni rychlost motorek. Tohle dela pro nas prakticky nemozne jit na "normalnich" pneu zajezdit do hor, jelikoz uz i treba 1100GS ma vyssi konstrukcni rychlost nez maji Mitas E07, 09, 10, Karoo, Scout.
Takze priste do italie pujdeme vsichni na turanckach po suchu
Pokuty jsou od ca 500 az do ca 1700 chechtaku. Nemecky ADAC doporucuje nejezdit na zimnich pneu do italie.
Podle informaci ktere jsou zverejneny se to tyka i motorek
To jako fakt? To by me zajimalo jestli k tomu maji nejaky padny duvod. Ciste teoreticky chapu proc, ale jestli maji nejakou statistiku nehodovosti vuci pouziti pneu.
I pád na hubu je pohyb kupředu
milanosor: tak to netusim, ale realne, zadna pneumatika mimo nemecko by nemusela mit index vyssi nez M = 130, protoze rychleji jezdit je nezakonne
Musim ale rict ze vcera me to celkem zaskocilo Duvody ale na ADAC ani OMTAC nejsou, mozna na nejakych italskych webech budou. Ale jak vsichni vime, neni potreba vzdy mid padny duvod aby byl zakon schvaleny
a u hranic do Itálie koukají do zavazadel jestli nemáte sebou rovný rohlíky na jídlo, můžou se převážet jen zakroucený!!!
...kdyby člověk měl sledovat všechny zahraniční nařízení a normy tak asi sedí doma, neviděl jsem že by se mi koukali do techničáku na tranzitovi když jsem jel na 18" kolech s gumou 235/45, spíš je zajímala váha protože v podběhu byla mezera cca 3cm. Popojeli jsme na váhu a bylo +350kg!!! pokuta 180 Eur
všude dobře, s kávou nejlíp
Dani-L: ano, ale vsude jinde maji pneu vyjimku, ze pokud maji oznaceni M+S, tak nemusi mit rychlosti index vyssi nez konstrukcni rychlost vozidla. Proto taky spunty jsou oznaceny M+S, aby obchazeli tuhle povinnost, nevim jak by vypadali spunty aby splnovali index u KTM 1090 ktera jede myslim 240
No to je hezké, ještě jsem sice nestačil obout Karoo 3, ale teď nevím, co koupit.
Chceme projet Itálii a Sicílii.
Já mám index V a připadají pro mne tato pneu:
Conti Trail Attack 2
DUNLOP TR91 TrailMAX
METZELER Tourance
METZELER Tourance Next
MICHELIN Anakee 2
Michelin Anakee 3
Pirelli Scorpion Trail
No ve velkým mám napsaný i s nižším indexem,ale v malým je prd a konstrukční rychlost je určitě vyšší než v indexu e10 to mě chceš říct že kdybych jel jen z malým že dostanu flastr?
muzes mi rict jak muze policajt vedet co mam za pneu povolene v TP, kdyz v malym to neni , kdyz mam jednou schvalenou gumu v TP s nizsim indexem nez je konstrukcni rychlost tak snad nemuze nic rikat ne? to abych sebou vozil velkej TP , ze mam povoleny dopredu gumu 54M, to je to same jak kdyby me jebali ze tam mam rozmer 100/90/21, kdyz oficialne je 90/90/21, ale proste mam vyjimku v TP , o gumach je v malym TP kulovy
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Suky napsal:
No to je hezké, ještě jsem sice nestačil obout Karoo 3, ale teď nevím, co koupit.
Chceme projet Itálii a Sicílii.
Já mám index V a připadají pro mne tato pneu:
Conti Trail Attack 2
DUNLOP TR91 TrailMAX
METZELER Tourance
METZELER Tourance Next
MICHELIN Anakee 2
Michelin Anakee 3
Pirelli Scorpion Trail
Co z toho lze alespoň trochu použít v terénu?
pokial nie je blato, tak kazda zvladne teren urcite. Ja jazdim momentalne v predu E10 a v zadu TR91. TR91 vcelku toho zvlada dost. Vyjazdy, zjazdy po skalach. Mal som obavu ze ju prerezem niekde, ale ide dobre. E10 sa vzadu trhala na skalach. No a E10 sa rychlo aj drala v zadu. Uz mam obutu Karoo T2 v predu teraz na skusku a v zadu stale TR91.
Vaha motorky celkom dobre pomaha v blate tej TR91, ked som mal E10 tak som sa stale len zahrabaval na cestach ako je na videu
YouTube Video
Upravil copo dne 31.07.2014 20:44
copo@centrum.sk
aj tak je tam v IT draho, tak tam nejazdim. Prejazdy platit, palivo drahe
Ozaj, ako su na tom v IT, maju citacky technicakov policajti? V malom na cipe mam vsetko ako na velkom, som si pozrel na policii v terminale
copo@centrum.sk
ADV ONE napsal:
vyjímku na nestandartní věci bys měl mít zapsanou v malým TP.. Já měl kdysi v malým TP napsanou poznámku:
"nestandartní pneu" a četník pokud měl potřebu si další vylustroval z velkého TP z evidence..
ja teda nemel nikdy nic co byla vyjimka zapsany v malym TP a to sem mel i na auta i moto dost vyjimek na pneu
Upravil schrek dne 31.07.2014 21:14
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Schreck: v malem tp mas max. rychlost, adac to ma napsane tak, ze rychlostni index pneu musi byt minimalne takovy jako konstrukcni rychlost vozidla. Tedy jukne na pneu, jukne na rychlost a strili Taky je tam vyslovne upozorneni ze to je bez ohledu na to zda je pneu povolena v nemecku (adac, takze o cr nepisou). Ja jelikoz mam registrovane moto v nemecku a mitasky nemam explicitne napsane v tp, musim vozit s sebou papir ktery potvrzuje ze jsou schvaleny na moje moto, takzvane freigabe. Cili italovi je u leve pulky zda ten papir mam nebo ne, pokud mam pneu indexu T a moto muze jet az 197. Nikoho nezajima ze uz samotnych 197 je nelegalnich
Milanek: da se jezdit i bez technicke, bez papiru, potazmo helmy. Pokutu nedostanes dokud te nechyti. Vlakno jsem myslel jako upozorneni, ne vydeseni ze nas okamzite zastreli
Resi se tady i papir k vyfuku, tak proc ne tohle mimochodem vyfuk pokud ma vyrazene e tak zadny jiny papir nepotrebuje