Záleží na tom čím hodláš v budoucnu stabilně mazat. Já třeba mažu Suchým mazivem a při montáži nové řetězové sady ji nechám jak je od výrobce a projedu cca 100km tím se řetěz ,,rozhýbe" a vytlačí ,,přebytečný" montážní tuk z válečků a pohyblivých částí. Po té řetězovku důkladně vyčistím tj perfektně odmastím vypráskám stlačeným luftem a namažu suchým mazivem PDL . Ta očista je důležitá aby mazivo které budu používat (jakékoli) ve spreji jistě nebude kompaktibilní s továrním mazivem na řetězu a tudíž by na něm dobře nedrželo a odlétalo.Samo že pokud to někdo paple nějakým motorovým či převod olejem tak toto asi řešit nemusí že
Přesně, jak pise KIM, delam to stejne. S Lubos01 souhlasim. Chapu, ze je to pro spoustu lidi opruz, ale lepsi nepsat nic, nez blbosti. Kolikrat je ale lepsi a rychlejsi se zeptat rovnou v prodejne, kde sadu kupuji, kdyz nevim.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
Horacio napsal:
Jak tě to napadlo?
Samozřejmě ho nech namazany tak jak je a nezapomeň promazat pořádně i spojovací článek mazivem, co by jsi měl dostat k řetězu.
Napadlo mě to tak, že když jsem viděl ten nový řetěz, tak je kompletně namazaný a tím i zakonzervovaný. Ale báwa mají otevřený řetěz bez krytu. Když ho tak dám jak je, tak se na něj začne lepit bordel. Tak mě napadlo buď setřít přebytečný mazivo, nebo ho vyčistit a promazat.
Na jawě to nechám jak je, protože je celý v krytu.
SpeeGo> pro tento ucel jsem si koupil v Lidlu za par korun 2 cistice na retezy a vystacil mi jeden na 2 sezony (10 tisic km). Na novym TDMku jsem mel ScottOiler (super, kdyz si nemate potrebu jako ja hrat s nastavenim) a cistil jsem jenom tim, jsem retez jednou za rok otrel hadrem lehce posplichanym cisticem. Takto by vydrzel 40 tisic km bez problemu (videl jsem i retez po 50 tisic km, mazano ScottOilerem).
Jinak k cisteni novyho retezu se vyjadrovat nebudu, IMHO je to blbost.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Napadlo mě to tak, že když jsem viděl ten nový řetěz, tak je kompletně namazaný a tím i zakonzervovaný. Ale báwa mají otevřený řetěz bez krytu. Když ho tak dám jak je, tak se na něj začne lepit bordel. Tak mě napadlo buď setřít přebytečný mazivo, nebo ho vyčistit a promazat.
Na jawě to nechám jak je, protože je celý v krytu.
Setřením nic nezkazíš
a vyčištění a promazání stejně budeš jednou dělat tak i tak.
Pokud chceš aby GOLD bylo vidět, tak můžeš čistit každý týden.
SpeeGo napsal:
když otázku otočím. Co když se rozhodnu již používaný řetěz sundat a důkladně vyčistit. čím to děláte ? četl jsem něco o naftě a petroleji.
Nahrubo čímkoli co máš co nerozležírá okroužky -prtrák,nafta klidně já používám prostředek do díl.mycích stolů ; pak vypráskám luftem a pořádně to prostříkám sprejem na odmašťování brzd (Berner,Wirth atp) tím vyplavím zbytly vazelíny a špíny ,neboj se toho pod okroužky se to nedostane , nepoškodí je to ,pak opět opráskám luftem popř nechat kvalitně vyschnout a namazat novým mazivem.
Používám Muc-Off De-Greaser. Píše se o něm: Čistič biologicky odbouratelný,vodou rozpustný,odstraňuje olej, maziva, mazut a tuky, na řetězy, kazety, přehazovačky, nepoškozuje karbon. Musím říct, že spokojenost.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...