Ahoj pánové, zvažuji přechod ze silnice na terén a protože jsem už bmw (silniční) měl, tak bych ho zase rád. Taky proto, že chci zkusit boxera a s bmw jsem byl spokojen (přístup k zákazníkovi, dostupnost dílů, atd.).
Myslíte, že se dá pořídit do 200t GS ve slušném stavu? Co vím, tak ročník 08+ už byl po nějakém "faceliftu" a měl "jednodušší" systém ABS (na výměnu brzdovky, atd.)? Měl jsem k1200r sport a tam to taky tak bylo (po roce 07 nebo kolik). Nebo by bylo lepší koupit starší model? Je mezi těmi ročníky rapidní rozdíl? Žádný velký cestovatel nebudu, delší výlet tak 1-2x do roka. Takže adventura ani nemá smysl zvažovat, ne?
Už mě nebaví jezdit jen po asfaltu. Novější modely jsou hezčí a zase někde jinde, ale holt nepatřím k těm, kteří na to mají a kteří jsou ochotni do motorky tolik vrazit.
Byla doba, kdy se říkalo...každý uzraje a koupí GS , dnes tomu začíná být jinak..po GS do terénu jedině KTM a to čekáme co udělá Honda s Afrikou Twin v tomto světě ..koukni na videa http://www.bmwgs....start=1860..jak se ten blázen plácá lesní cestou na GSA
všude dobře.....doma GSA
http://www.motoin...00-gs.html
škoda že je z UK. Otázka je, kolik toho tam pojezdila. Jestli né moc, stálo by se na ni kouknout
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
http://www.tipmot...00-gs.html
Tato má ještě drátěná kola, vypadá docela dobře hezká barva, kufry se taky do začátku hodí.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Alda napsal:
Je velikej rozdil v roce 2010 dvouvačka. Rozdil 04-07 a pak 08 bych neřešil vůbec.
Myslíš rozdíl k lepšímu?
Můj dvorní servisák a rádce Cyril z Cyrilmoto myslím tvrdil, že nejvychytanějším ročníkem byl 07, vše předtím i potom bylo v něčem horší, Ale zeptejte se ho sami, říkal to před 3 roky a nevím, jestli BMW mezitím nepřišlo s něčím geniálně jednoduchým a spolehlivým.
Genialne jednoduche a spolehlive je vlastne dvouventil ne? Tam se toho snad tolik ani neda pokazit a nebo Avie R1100 GS bez ABS.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Modely 07 jsou už bez posilovače brzd,mají vypoušťák oleje z koncového převodu(převod se nemusí vyklápět,kvůli vylití oleje) a 08 a 09 měly,sem tam,problémy s převodovkama.Samo není to nic globálního,ale pouze za ten lepší design bych to teda neriskoval.V reálu ten 5% nárůst výkonu nikdo za řidítkama nepozná.
Pokud novější,tak až DOHC.
Jestli ti nevadí posilovač brzd a s ním spojené komplikace,tak bys i se starším modelem mohl být spokojenej.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Modely 07 jsou už bez posilovače brzd,mají vypoušťák oleje z koncového převodu(převod se nemusí vyklápět,kvůli vylití oleje) a 08 a 09 měly,sem tam,problémy s převodovkama.Samo není to nic globálního,ale pouze za ten lepší design bych to teda neriskoval.V reálu ten 5% nárůst výkonu nikdo za řidítkama nepozná.
Pokud novější,tak až DOHC.
Jestli ti nevadí posilovač brzd a s ním spojené komplikace,tak bys i se starším modelem mohl být spokojenej.
Právě že chci ABS a bez posilovače. S tím vypouštěcím šroubem - dobré vědět. Myslel jsem, že to je až od 08. U mého káčka 07 bylo ještě nutné koncový převod sklopit. Jinak GS má jakou převodovku na servis? U káčka byla kazetová a musel se většinou vyměnit kus za kus při poruše.
VojtechPolicky napsal:
... a nebo Avie R1100 GS bez ABS.
je vidět,že víš,o čem mluvíš
To ABS je jediný,co tam funguje,jak má,navíc to konkrétně u 11ky funguje zároveň jako ukazatel odcházející baterie,kterej tě ještě hodně včasně upozorní.
...zbytek je učebnicovej příklad kompletně novýho modelu,kde se všechno dělalo z gruntu jinak a všechno je nedotažený...aspoň ne,na ten kdysi typickej německej detail.
Jen,když mám vyměnit kola na přezutí,tak mě naskakujou pupínky
přitom na 12ce je to skoro radost.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
macikcz napsal:
Právě že chci ABS a bez posilovače. S tím vypouštěcím šroubem - dobré vědět. Myslel jsem, že to je až od 08. U mého káčka 07 bylo ještě nutné koncový převod sklopit. Jinak GS má jakou převodovku na servis? U káčka byla kazetová a musel se většinou vyměnit kus za kus při poruše.
O tom jsem často slyšel,ale tím trpěli jenom K1200,ne?...a i tak to prej někteří lepší mechanici dokázali opravit.
V GS je to jinak a být tebou,tak se tím vůbec nezatěžuju.Řeš to při koupi do tý míry,že si to pořádně projedeš a poslechneš,ale takhle předem to nemá smysl.Nevím o tom,že by tam byla nějaká typická závada.Odchází tam běžný spotřební věci,jako jsou gufera nebo ložiska,ale to je v řádu statisíců km,když nemáš vyloženě smůlu.
Já mám na 12ce najeto 188tis km a mám i spojku původní
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
macikcz napsal:
Právě že chci ABS a bez posilovače. S tím vypouštěcím šroubem - dobré vědět. Myslel jsem, že to je až od 08. U mého káčka 07 bylo ještě nutné koncový převod sklopit. Jinak GS má jakou převodovku na servis? U káčka byla kazetová a musel se většinou vyměnit kus za kus při poruše.
O tom jsem často slyšel,ale tím trpěli jenom K1200,ne?...a i tak to prej někteří lepší mechanici dokázali opravit.
V GS je to jinak a být tebou,tak se tím vůbec nezatěžuju.Řeš to při koupi do tý míry,že si to pořádně projedeš a poslechneš,ale takhle předem to nemá smysl.Nevím o tom,že by tam byla nějaká typická závada.Odchází tam běžný spotřební věci,jako jsou gufera nebo ložiska,ale to je v řádu statisíců km,když nemáš vyloženě smůlu.
Já mám na 12ce najeto 188tis km a mám i spojku původní
neříkej mi , že máš i původní gufera a ložiska v rozvodovce? to by byl pěknej držák
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
pokud to má být boxer do terénu,tak bych zvážil R100GS PD nebo jiný podobný dvouventil.má to teleskopy a 21 kolo ve předu a užiješ si na tom víc srandy než se sterilní dvanáctkou,která je v terénu neohrabaná.po pár vyjiždkach off by tě to přestalo bavit.staré techniky bych se vubec nebál.spíše naopak.stovka i dnes na svuj věk pořád jede velice slušně.
macikcz napsal:
Právě že chci ABS a bez posilovače. S tím vypouštěcím šroubem - dobré vědět. Myslel jsem, že to je až od 08. U mého káčka 07 bylo ještě nutné koncový převod sklopit. Jinak GS má jakou převodovku na servis? U káčka byla kazetová a musel se většinou vyměnit kus za kus při poruše.
O tom jsem často slyšel,ale tím trpěli jenom K1200,ne?...a i tak to prej někteří lepší mechanici dokázali opravit.
V GS je to jinak a být tebou,tak se tím vůbec nezatěžuju.Řeš to při koupi do tý míry,že si to pořádně projedeš a poslechneš,ale takhle předem to nemá smysl.Nevím o tom,že by tam byla nějaká typická závada.Odchází tam běžný spotřební věci,jako jsou gufera nebo ložiska,ale to je v řádu statisíců km,když nemáš vyloženě smůlu.
Já mám na 12ce najeto 188tis km a mám i spojku původní
neříkej mi , že máš i původní gufera a ložiska v rozvodovce? to by byl pěknej držák
Samo,že ne! to jsou spotřební věci.To nemůže vydržet dýl,jak 70-90tis +/- autobus.
...ty už mám měněny 2x ,ložiska v předním kole 1x,kardan 2x v 70ti a 110ti (ale to bylo spíše lidskou chybou,že nebyly správně utěsněny manžety na kyvce a dostávala se tam voda)...od tý doby už mám taky klid a to je kardan z druhý ruky.V podstatě jediná závada,kde nehrál roli lidský faktor a není to tak úplně spotřebák,tak byl napínák řetezu olejového čerpadla,ale ten,stejně jako všechno ostatní,o sobě dávalo dopředu vědět...takže pro mě je volba nejlepší motorky na světě úplně jasná
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jestli ti finance dovolí, kup model od 08/2006 (modelový ročník 2007) - ABS brzdy bez posilovače, novější grafika displeje, bezproblémová převodovka, ASC, RDC. ESA sice není v nabídce výbavy (oproti novějším modelům od 08 výše), ale dnes je řešitelná /Tractive/ - nebo ji neřešit vůbec a až budou původní tlumiče po smrti, tak pořídit kvalitní "ručně" ovládané tlumiče (Ohlins, Tractive, Wilbers, Bitubo.....). Vypouštěcí šroub na koncovém převodu byl až od 08/2007 (takže není u všech 2007) - ale to není takový problém. Stejně je nejlepší řešení osadit ročník 2007 koncovým převodem z modelových ročníků od 4/2010 (ložisko v oleji a odvětrání skříně) - získáš tím snad nejlepší kombinaci převodu (lehce více do síly - je tam rozdíl jednoho zubu - 31/11 /starší/ oproti 32/11 /novější/ ). Sice budeš mít motorku se starším designem, ale získáš jeden z nejvychytanějších modelů. Jinak jestli máš peněz víc, tak vezmi až DOHC (ale jen kvůli motoru - ten je fakt parádní). Ročníky 2008 a 2009 mají novější design, pár koníků navíc (nepoznatelných), převodovku - kde občas zazlobí tlumič záběru, a cenu o nějakou tu desetitisícovku vyšší (osobně bych ji raději projezdil na výletech). Je to můj názor - měl jsem všechny tyto modely, tak si to troufnu posoudit.
Upravil Tonda dne 29.12.2015 18:38
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
macikcz napsal:
Díky za tipy. Asi si přišetřím a pořídím dohc.
Jak je to s těmi LC? To jsou vodníci? A všechny od určitého roku, nebo jak? Jen ať v tom mám jasno.
LC je typ GS vyráběné od roku 2013 a jde o vodou chlazený model.