Potřeboval bych jakékoliv Vaše rady při rozhodování o koupi stroje.Vloni na podzim jsem prodal R100GSPD,ale nějak mi ten "větší boxer chybí.Jenže po těch letech vím že přestože u mne ve srovnávacím testu vyhrálo 100GS nad 1100GS tak to 100GS stejně není na delší přesuny on road ideální.Takže teď váhám mezi R100 GS a R850R.Ale nějak se nemůžu rozhodnout.Mám doma dalších šest motorek takže mne to nijak nepálí a pokud něco z těchto dvou koupím tak si chci být jistý že jsem vybral dobře a nemusím pokračovat v nákupech za účelem dalšího prodeje.Takže díky předem.
A jakého druhu by měla být rada, Vlastimile? R850R a R100GS jsou diametrálně odlišné motorky a Ty jsi myslím natolik zkušený, že si poradíš. Osobně myslím, že novější model je na cestování opravdu vhodnější i koneckonců bezpečnější, technika je o kus dál a stále ještě HODNĚ spolehlivá, motorka najede statisíce km. Když si Drákula před lety koupila R850R, nechápal jsem, jak se na tom dá cestovat, ergonomie mi proti R1100/1150 GS/GSA přišla tragická, na druhou stranu vím, že na tom lidi cestují, tak to asi jde. A Drákula si zvykla, 900 km denně pro ni nebyl problém, dávala i šotolinu a výkon byl dostatečný, sám jsem na tom něco najel, proti GS mi to přišlo jako raketa. Pak si koupila R1150GS, protože jsem ji tahal do terénu, ale po pár letech se vrátila k eRku (R1150R) a cestuje vesele dál.
Upravil Ivan dne 25.02.2016 10:25
Na delší přesuny bych Rko nebral. Přece jenom ochrana proti větru je nulová. Co třeba nějaký starší RT jako koupil Zetor? A pokud ti to nevadí tak nedávno jsem koukal na R1100R Classic. Pojede to líp jak 850 a na těch drátěných kolech
Ivan napsal:
A jakého druhu by měla být rada, Vlastimile? R850R a R100GS jsou diametrálně odlišné motorky a Ty jsi myslím natolik zkušený, že si poradíš. Osobně myslím, že novější model je na cestování opravdu vhodnější i koneckonců bezpečnější, technika je o kus dál a stále ještě HODNĚ spolehlivá, motorka najede statisíce km. Když si Drákula před lety koupila R850R, nechápal jsem, jak se na tom dá cestovat, ergonomie mi proti R1100/1150 GS/GSA přišla tragická, na druhou stranu vím, že na tom lidi cestují, tak to asi jde. A Drákula si zvykla, 900 km denně pro ni nebyl problém, dávala i šotolinu a výkon byl dostatečný, sám jsem na tom něco najel, proti GS mi to přišlo jako raketa. Pak si koupila R1150GS, protože jsem ji tahal do terénu, ale po pár letech se vrátila k eRku (R1150R) a cestuje vesele dál.
Ještě jsem si Vlastimile uvědomil, že nevím, jakou 850 máš na mysli. To, co měla Drákula, byla "zmenšená" R1150R, ale dělaly se i zmenšením předchozích R1100R. I na té (i když ve verzi 1100) jsem se svezl a ergonomie na cestování je dobrá.
Jinak R850/1150R a 1100GS jezdí jinak, eRko v menších rychlostech trochu "padá" do zatáčky, GS je neutrální (i když záleží na ojetosti pneumatik), ale to dělá spousta motorek. A co mne fakt překvapilo, jak je eRko i s tím menším obsahem živá a obratná motorka, motor trochu víc točí, ale jede to fakt hodně, když tehdy Drákula dostala 850 do ruky a občas se rozdováděla, na GS jsem nestíhal...:-). 850 taky dost brzdí, nevlní se a tak všechno. Srovnání jízdních vlastností s R100GS bohužel nemám, jel jsem na tom 2x krátce a jen si matně pamatuju krásný zvuk, ale mizerné brzdy...:-).
Nevím, v čem je lepší, nemám dlouhodobé srovnání, ale rozdíl bude asi jako 1100GS a 1150GS a obě ty motorky jsou skvělé, nemyslím, že bys šel s novějším modelem do něčeho horšího či méně spolehlivého. Starší model je ještě klasika, strašně se mi líbila a když přišla nové, říkal jsem fuj, to je hnusný. Už si to nemyslím, naopak.
Jak psal Paul o ochraně, tak jistě, R není RT, ale dá se použít plexi, kterých je slušný výběr a komfort se výrazně zlepší, Drákula jezdí za sucha i deště, opravdu až 900 km za den a je v pohodě, jen chce ještě přikoupit chrániče rukojetí. Ona ta ergonomie nebude špatná, vloni prodala po 2,5 roku GS, koupila eRko a její úplně první jízda (mimo cestu domů z Prostějova) byla Albánie, Makedonie atd., ještě večer před odjezdem jsme montovali kufry. Měl jsem trochu strach, jak to bude snášet, navíc na hodně naložené motorce, ale byla v pohodě..
Ivan přiložený následující obrázek:
Ivan napsal:
Nevím, v čem je lepší, nemám dlouhodobé srovnání, ale rozdíl bude asi jako 1100GS a 1150GS a obě ty motorky jsou skvělé, nemyslím, že bys šel s novějším modelem do něčeho horšího či méně spolehlivého. Starší model je ještě klasika, strašně se mi líbila a když přišla nové, říkal jsem fuj, to je hnusný. Už si to nemyslím, naopak.
Jak psal Paul o ochraně, tak jistě, R není RT, ale dá se použít plexi, kterých je slušný výběr a komfort se výrazně zlepší, Drákula jezdí za sucha i deště, opravdu až 900 km za den a je v pohodě, jen chce ještě přikoupit chrániče rukojetí. Ona ta ergonomie nebude špatná, vloni prodala po 2,5 roku GS, koupila eRko a její úplně první jízda (mimo cestu domů z Prostějova) byla Albánie, Makedonie atd., ještě večer před odjezdem jsme montovali kufry. Měl jsem trochu strach, jak to bude snášet, navíc na hodně naložené motorce, ale byla v pohodě..
Měl jsem R1100R - R 1150 ROCKSTER a nakonec jsem koupil R 1150 RT a už bych neměnil, na cestování supr, výborná ochrana před počasím a dá se sehnat za dobrý peníze a není to taková staroba jako R 1100RT. Na ježdění po poli to není ale po silnici nemá asi konkurenci. Hlavně velmi příjemný posaz a dobře svítí. J.C.
Už zase tě omrzelo PD?
Stejně nakonec zjistíš, že bez něj nemůžeš žít. Hodí se ti k pleti i věku.
Ale jak píšeš, na dlouhé přesuny a do dnešního provozu "on road" je 4ventil mnohem lepší a to je důvod, proč u mě vždy 100GS prohrálo srovanávák s 11tkou.
Zda je 850 v něčem lepší než 1100 nemám tušení, ale velikostí to je shodné. Já bych dal přednost většímu krouťáku a sáhl po 11tce. Ručení je stejné, geometrie taky, hmotnost ani spotřeba se nebude lišit a na cestování bude každej Nm k dobru.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /