Akorát už nemá s ČR víc společného, než že Indové rozvíjí myšlenku, která u nás před lety vznikla. Ale uznávám, že si vedou víc než dobře. Jsem zvědavý, jak bude vypadat celá motorka.
Škoda, že se u nás v Týnci nad Sázavou maximálně spalují peníze z dotací na vývoj blbim a rozprodávají co zbylo po práci předků.
Téma Jawa ve mě už několik let nevzbuzuje žádné emoce. Zkopíruji svojí reakci na toto téma z webu motorkari.cz:
Jawa byla známá značka, ale už i 500OHC stála dost za prd ve srovnání se stejně starými anglány atd... Jawa 250 a 350 byla dobrá jen proto, že v ČR byla jediná. Jako kluk s čerstvými papíry jsem po revoluci čekal na renesanci značky, ale vzali to do rukou flákači a podvodníci. Na každé výstavě motocyklů jsme se nad novou Jawou leda kolektivně poblili nad designovým hnusem i nekvalitou zpracování.
Lépe měla našlápnuto ČZ, ale ta šanci úplně nevyužila a do toho měla smůlu. Alespoň šla ke dnu rychle a se ctí. To co předvádí Jawa dnes už není ani agónie nebo klinická smrt, to je už jen ojebávání zákazníka. V ČR jí to už nežereme, tak to zkousí na tradici v zahraničí. (Je to k smíchu nebo k pláči?)
Závěr který z toho plyne:
Před 20ti lety novou Jawu koupil ještě z přesvědčení nějaký patriot, dneska už ji koupí jen i.diot.
A ještě dodám: motor vzhledově pěkné retro, ale kdo o něj stojí? Dobrá zpráva je, že Mahindra v Indii nedá možnost na motorku sáhnout nikým z Týnce a tak je šance, že to nebude doyebané už z výroby.
Upravil Hrabe_X dne 18.10.2018 21:01
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mi se na tom libi myslenka ze postavi jednoduchou motorku ktera bude mit krasne aurodynamicke a zaroven funkcni tvary tak jak byly stare Jawky. Ve veku 3D modelu to jde dotahnout do dokonalosti se sparami 1 az 2 mm uplne v pohode i u detailu. To by pak vysledna motorka mohla vypadat naramne dobre.
Fakt jsem zvedavy co dokazou.
Pája
Jawu bych si nekoupil ani jako model, bo byx se bál že se pokazí i na stojánku.
Nikdo by neměl oživovat 50-60 let starou mrtfolu.
Od 8.2.2019 www.german-sh.it
JAWA byla nejlepší, ale jen malou část své historie. Pak žila spokojeně z toho, že tady prostě nic jiného nebylo. Těch pár technicky povedeněších MZ a ČZ na tom nic nezměnilo. Přiznejme si, že kvalita a ani vývoj nepatřil mezi silné stránky této značky. Dnes JAWA prodlužuje agónii před smrtí, jen díky pro mně nepochopitelným dotacím a ještě také žije z nostalgie nás pamětníků, co jsme na ní vyrůstali... Pro mně JAWA umřela hned po revoluci, kdy jsem čuchnul k první ojetině ze západu. A současný, neschopný management na tom nic nezmění. Měli ji nechat umřít hned a se ctí, teď nám dělá akorát ostudu... Tož tak.
Upravil Taborak dne 19.10.2018 07:37
>Pekelník < Hrabě X Tvl. mluvíte mi z duše Po převratu se vymlouvali jak jim komunisti a RVHP nedovolilo se rozvíjet -mě by zajímalo kdo jim brání v rozvoji dnes když všechno co vyrobí tak vypadá jak z chráněné dílny nějakých mentošů co se designu týká ,o zastaralých komponentech nemluvě (viz tenkrát motor 650) Sériová Jawa mi utkvěla jako synonymum nespolehlivosti jako kluci jsme na tom začínali(kývačky panelky) a můžu potvrdit co píše Pekelník -prostě to jelo pak se to najednou nejelo a mohls dělat co chtěl a nic -za dva dny to zasde jelo a nikdo netušil čím to -zkrátka Jawa . Jako retro vzpomínku na nedělní objetí dědiny jo ale jako plnohodnotnou motorku ani ve zlým snu.
Upravil kim dne 19.10.2018 07:41
..tak tak.. psal jsem to taky uz pred 20ti lety - Jawa mela najit solidniho partnera v asii uz tehdy ...jenze to by Jawu nesmeli vlastnit zlodeji a prat pres ni akorat dotace......
Bubak
R 1150 GS/2003 "Helmut"
(SYM Fiddle III 125) - po smrti
To bych si radši sehnal doklady na 350 a dojel si do Týnce pro novou stačí mít jen doklady a mněl bych dvoutaktní novou 350 už jsem nad tím vážně uvažoval.
BMWST napsal:
To bych si radši sehnal doklady na 350 a dojel si do Týnce pro novou stačí mít jen doklady a mněl bych dvoutaktní novou 350 už jsem nad tím vážně uvažoval.
to ses musel ale pjekne uderit do hlavy...
Kupredu spatki ni krok...
BMWST napsal:
To bych si radši sehnal doklady na 350 a dojel si do Týnce pro novou stačí mít jen doklady a mněl bych dvoutaktní novou 350 už jsem nad tím vážně uvažoval.
Ale dokoukal ses pro jistotu až do konce že jo :-D
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Hmmmm. Škoda, že to nepřišlo o ca. 29let dříve a s českým motorem.
Pokud to nebude nabízet např. Mounfield, tak to bude jen předražený asiat s blbou servisní sítí. H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Motocykl JAWA 350 způsobil, že jsem pohrdl řidičským průkazem sk. A a zamlada dělal ve fáčku pouze B.
Ke změně přesvědčení mě nahlodával čí dál tím vyšší prodej motorek nejen západoněmeckých soudruhů, a tak jeden z jejich modelů dráždím na českých silnicích.
OVŠEM! Tuto jawičku bych si pořídil jako druhé moto po toulání se jihočeskýma silničkama
....a bral bych ji i s tou mlíkovou čokoládou!