Kdo mi poradí, proč se po vypnutí zapalování vypnou i hodiny na displeji pod ukazatelem teploty oleje a palivoměrem? Hodiny při zapnutém zapalování jdou nastavit, pak normálně běží, ale jakmile vypnu zapalování, na dispeji čas zmizí a po zapnutí naskočí nuly. A tak pořád dokola.
Dík všem za rady. Asi to byla fakt pojistka, postupně vyměnil všechny, zkontroloval všechny dostupné konektory (hlavně pod nádrží), prostříkl WD40 a v jeden moment hodiny začali normálně ukazovat. Zatím dobrý, dokonce jdou přesně.
Proč prostřík WD40??? Oleje obecně jsou izolanty a tuším že WD 40 se doporučuje jako jednak vodoodpudivé řešení a zároveň do jisté míry izolant např. do vodních skůtrů atd...
[quote]HonzaGS-SV napsal:
Proč prostřík WD40??? Oleje obecně jsou izolanty a tuším že WD 40 se doporučuje jako jednak vodoodpudivé řešení a zároveň do jisté míry izolant např. do vodních skůtrů atd...
Kontaktol je na tohle lepší volba :
Máš pravdu, budu to muset v zimě pořešit. Někdo mi doporučoval, že nejlepší je vyplnit všechny konektory vhodnou vazelínou, pak se tam voda nemůže dostat. Kouknu na nějaký mazání, co se používá na el.kontakty, akumulátory apod.
Dík
Upravil Krizus dne 24.09.2012 12:22
Krizus napsal:
[quote]HonzaGS-SV napsal:
Proč prostřík WD40??? Oleje obecně jsou izolanty a tuším že WD 40 se doporučuje jako jednak vodoodpudivé řešení a zároveň do jisté míry izolant např. do vodních skůtrů atd...
Kontaktol je na tohle lepší volba :
Máš pravdu, budu to muset v zimě pořešit. Někdo mi doporučoval, že nejlepší je vyplnit všechny konektory vhodnou vazelínou, pak se tam voda nemůže dostat. Kouknu na nějaký mazání, co se používá na el.kontakty, akumulátory apod.
Dík
Plně postačovala vodní vazelína - co se cpala do vodních pump škodovek. Ještě mám pixlu v garáži a třeba zásuvka na vozejk je pořád ok, akorát je potřeba manipulace v rukavicích. Do konektorů to nepřežeň. Druháí strana mince je právě lepivá mastnota a teplem uvolňovaná vazelína, která vleze všude a nalepí se na ní kde co. Takže u exponovaných konektorů je lepší slabý film, klidně vazelínou a zasunout a využít převlečky (prachovky). Pak to neoxiduje. Ale stejně to musíš časem kontrolovat. Konektor se ti párkrát zahřeje a je konzervace fuč.
Upravil Medik dne 24.09.2012 12:52
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
No jo, tuhle vazelínu znám, takovej lepkavej hnus. Možná najdu ve sklepě plechovku z konce 80.let. Pro úplnost: ty konektory, hlavně pod nádrží jsem původně kontroloval kvůli závadě brzd (něšlo mi servo a ABS). Pak mi kámoš z Přerova n.Labem poradil tu vazelínu a mimochodem závadu odstranil za pár minut. Měl jsem (po nějakých pádech) ohnutý kontakt pod pedálem zadní brzdy, takovej malej plíšek. Jen ho přihnul zpět a hotovo! Na druhou stranu je možný, že kontrolou všech konektorů, pojistek a relátek se něco hnulo a pak začaly ty hodiny normálně fungovat. Už si prostě zvykám, že moje Bávo je člen rodiny a občas zazlobí.
Jo, je to takovej světlej lepkavej humus, ale bylo to odolné proti vodě. Jinak mám raději grafitku, ale tu bych do elektriky necpal a hlavně je černá už tak nějak od podstaty Stará vodní vazelína a tlumičový olej jsou mé stále favoritky v údržbě. Tlumičák je prostě úžasnej do bovdenů.
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz