Vie mi niekto prosim zodpovedne povedat aky servisny interval je urceny pre tlmice Ohlins ( konkretne na sadu pre 11,5 gs, zadny s hydrostelom )
Pytam sa, lebo sa mi zistovane informacie vyrazne odlisuju
Z jednej odbornej strany uvadzaju po 15-20 tis. km a z druhej 45-50 tis. km.
Kde je pravda? je to uvedene v "nejakych" instrukciach tychto tlmicov?
Ak ste niekto uz robili predpisany repas, kto Vam ho a za kolko penazi robil?
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
Myslim,ze jde taky o to,kde a jakym stylem ty km najezdis.
Jinak ja slysel 15000km.Ale to mi prijde dost malo.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Jo, vevis mas pravdu, tak to opravim ze vynechajme polemizovanie nad stylom jazdy a vobec zatazou a berme to v tzv. teoretickej - papierovej rovine.
Predpokladam ze aj v instrukciach (ak su) neuvadzaju stupne zataze ale len kilometre .....
Hodnotu 15tis. km evidujem od stepana, ze tak mu vravel Milan z TT - ale taktiez mi to pride ako hodne maly najazd.
PRETO SA PYTAM aky interval a cim to mate dolozene, tych info ze slysel jsem mam hodne
vevis - ale dik za tvoj prispevok
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
http://www.motors...mation.pdf
Na posledni strance pisou tohle:
Recommended Service Intervals
Racing: Every 10 hours of operation.
Maximum 20 hours of operation
without service and oil change.
Regular street use: Every 30 000 km
Ale je to vsude udavany pri pouziti na silnici.Takze pri pouziti v lehcim terenu,tech 15000km asi odpovida.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Alda napsal:
By mi hrablo to po kazdy sezone servisovat...
by mi hrablo jezdit na nedostatecne servisovanejch ohlinsech ...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mám zkušenost s tlumiči různých konstrukcí a je potřeba vycházet i z teorie o olejích. Životnost oleje je cca rok pak už jde jeho kvalita a parametry výrazně dolů. Nadruhou stranu jsou dost výkonné aby vydržely ten rok bez potíží i v těžším provozu. Ale negativně na ně působí nečistoty s vodou co se dostanou dovnitř přes prachovky a odfuky (a že to je slušná kaše co z nich vylejvám - ať na lehkých endurech tak i na různých přestavbových vícekomorách na těžších endurech)
I když v závodním užití se počítá s desítkami mth tak se mi osvědčilo asi toto:
- lehký enduro výměna oleje cca 2x za rok - nájezd 130 - 200mth/rok
- enduro + silniční užití většího endura - 1x za rok nájezd neřeším ale s 10000 se počítá + desítky hod OFF
- převážně silniční užití 1x za 2 roky - po 2 letech už to není olej ale kapalina.
a na kilometry tolik nekoukám, je to dost zavádějící a neodráží to faktický stav oleje ani těsniv.
Péče se vrátí v jízdní stabilitě, pohodlí, životnosti pneu a tlumičů a případný pád za to nestojí.
Dakar 650, HusaberG
Alda napsal:
By mi hrablo to po kazdy sezone servisovat...
by mi hrablo jezdit na nedostatecne servisovanejch ohlinsech ...
Proto si radsi koupim (nebo necham odservisovat) orig. BMW tlumice, ktery vydrzi mnohem dyl.
to je prave myslim jeden z tech omylu... origo BMW je v prekladu Sachs nebo Showa nebo tak.. zakladni rada.
a) takze ti to tlumi nic moc od zacatku.. nejspis hur, nez ohlins po 30 tisicich
kazdy tlumic potrebuje servis.. ze protahnes serv. interval a nechas to dorasit zakaznika az na mazut a pak to vyhodis... z toho bych nevyvozoval "ze standardni tlumice vydrzi dele".
Ja to chapu jako predpoklad, ze ten, kdo chce Ohlins, tak pozaduje konstantne DOBRE jizdni vlastnosti.
A to bez servisu proste NEJDE poradne nijak obejit...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MikiberG napsal:
Mám zkušenost s tlumiči různých konstrukcí a je potřeba vycházet i z teorie o olejích. Životnost oleje je cca rok pak už jde jeho kvalita a parametry výrazně dolů. Nadruhou stranu jsou dost výkonné aby vydržely ten rok bez potíží i v těžším provozu. Ale negativně na ně působí nečistoty s vodou co se dostanou dovnitř přes prachovky a odfuky (a že to je slušná kaše co z nich vylejvám - ať na lehkých endurech tak i na různých přestavbových vícekomorách na těžších endurech)
I když v závodním užití se počítá s desítkami mth tak se mi osvědčilo asi toto:
- lehký enduro výměna oleje cca 2x za rok - nájezd 130 - 200mth/rok
- enduro + silniční užití většího endura - 1x za rok nájezd neřeším ale s 10000 se počítá + desítky hod OFF
- převážně silniční užití 1x za 2 roky - po 2 letech už to není olej ale kapalina.
a na kilometry tolik nekoukám, je to dost zavádějící a neodráží to faktický stav oleje ani těsniv.
Péče se vrátí v jízdní stabilitě, pohodlí, životnosti pneu a tlumičů a případný pád za to nestojí.
= takze ten servis proste NEJDE (pokud chce mit clovek dobre tlumice) nijak nahradit
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mě poručil Buráň přijet znovu na repas s origo zadním tlumičem za 30 tisíc.Přijel sem po čtyřiceti a řikal že místo oleja tam byla zase srágora.bohužel to nemožu porovnat protože mi tam dal hyperpro takže je to o 200% lepčí...terazky ale koukám že na přední wilbers mám už 47 safra porte,zase ho navštívím...
Kupredu spatki ni krok...
Vsem dik za prispevky, Vjetrnikovi a MikiberG - ovi zvlast
Nalepili ste tu par odkazov, takze mam si co nastudovat a nejaky vystup si z toho spravim de facto sam pre seba, podla toho co, ako a kde jazdim
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
hicks:
no ... vlastně ne ... pokaždý když je dělám tak je potom hodně poznat a to neříkám jen já... jestli je to placebo těžko říct (každopádně i po půl roce z toho vylévám šedivou emulzi vody s prachem).
all:
Moderní tlumiče vydrží moc ale jen servisované fungují na 100% dlouho.
Na Husarovi mám WP jednokomory - přeladěné a "servisované" - jak jsem psal + občas těsniva a pouzdra - mám na nich 1000 hodin převážně těžší OFF - a před měsícem jsem dělal kompletku a kontrooval kluzný plochy v AL trubkách atd... tlumiče jsou bez viditelných vad a po servise fungují srovntelně i s novějšíma a modernějšíma...
Občas se ke mě dostanou tlumiče, který dlouho nikdo neotvíral a je pak čemu se divit. Dost často se pak musí dělat dražší servis a některý poškození ani nejdou řešit(vrátit zpět).
Solidní servisák by měl rozlišovat malej a velkej servis tlumení - a ten malej - převážně je to o oleji a drobnostech nestojí svět.
Alda:
Když už tam dám o několik tříd lepší tlumiče tak to nezabiju servisem - protože jinak sem tam opravdu moh nechat sérii a dávat si pozor a jezdit opatrnějc nebo sebou občas holt plácnout tam kde bych to nečekal .
Zjednodušeně - když mám na opici tak musím mít i na banány.