Už se to tu řešilo, ale neviděl jsem tu nikde sepsané "jak na to".. Klasický problém.. FID ukazuje zařazené rychlosti vč. neutrálu správně, ale kontrola neutrálu jen když je člověk moc pěkně poprosí..
Kluci od BMW totiž trochu nedomysleli priority.. Zatímco volič pro FID je zpracovaný moc pěkně, tak spínač neutrálu je odbytý a proto zlobí, přestože jeho fungování je mnohem důležitější..
Kde senzor je?
Oba spínače jsou v jednom válcovém pouzdře vzadu na převodovce.. Kabel vede kolem startéru pod nádrž, konektor by měl být k nalezení vpředu, poblíž trubky sání..
Jak ho dostat ven?
Ideálně demontovat katalyzátor, to pak jde jedna báseň.. Jde to ale i bez toho.. Stačí sundat hydroštel zadního tlumiče a levou ruku dlaní k převodovce prostrčit vzniklým prostorem za kyvku (jak na vás někdo bafne, tak si ji zlomíte a to to už tak dost bolí).. Senzor drží vpodstatě péro z drátu s dvěma konci, které se musí stlačit k sobě.. Pak už stačí senzor jen stáhnout z hřídelky.. Což ovšem v tom pidiprostoru není žádný med..
Co s ním, když je venku?
Rozpojit konektor a povytáhnout si senzor ven, na bok motorky.. Celý je překrytý gumou, ze které jde kabel.. Pozor, může se vám (jako mě) začít drolit v rukou, takže opatrně zapáčit za kabelový vývod a sundat.. Tím se obnaží zacvaknutý vnitní díl, který opatrným zapáčením šroubováčku vycvakneme.. Tady opět pozor! Uvnitř jsou propojené 3 kontakty (válečky) na pružinkách, tak ať vám nevylítají ven.. Hledají se mizerně..
Vše vyndat, vyčistit a nastříkat sprejem na údržbu a ošetření elektroniky.. Mazání podle chuti každého soudruha.. Trocha vazelínky (ne grafitové!) nebo nějaký spešl sprej s PTFE..
Tak a teď to nejdůležitější! Kódový kotouček pro rozpoznaní zařazeného kvaltu je pěkně udělaný, s kontakty na pružinkách.. Ale ten zatracený neutrál tam má jen napružený plíšek (ano, ten uprostřed) proti proti hrotu vprostřed kódového kotoučku a jako kontakt je na otočném tělísku (náboji) zboku malý hrot, který se při pozici N (FID = 0) opře o packu na straně kódového kotoučku, čímž propojí středový hrot kódového kotoučku s packou na okraji.. Takže poměrně odbyté..
Jak to opravit?
Plíšek opatrně přihnout tak, aby vytvořil vyšší oblouk a neztrácel kontakt s hrotem uprostřed kódového kotoučku, ke kterému vede kabel.. Packu po straně kódového kotoučku opatrně přihnout směrem ke středu, aby citelněji doléhala na boční hrot náboje senzoru..
A nakonec?
Složit, opět opatrně, ať se vám ta vrchní gumová převlečka nerozsype mezi prsty, zapojit konektor, vyzkoušet funkci.. Pokud maká, tak šup s ním zpátky na místo -> tzn. natočit na senzoru polohu neutrálu a ten i zařadit na převodovce, aby šel nasadit.. Po zpětném uložení na místo zkontrolovat, jestli péro, které ho drží zaskočilo zpátky do drážky, zkusit prořadit jestli vše maká a hotovo..
Závěrem..
Je to hrozná práce a hrozí, že se vám snímač rozsype, takže radím dobře to zvážit! Ale hurá, konečně to ukazuje jak má a když vyjedu z garáže, můžu motorku s běžícím motorem postavit na bočák..
yuri13 přiložený následující obrázek:
Jak dlouho ta akce trvala?
A kolik bereš za hodinu?
Loni po celonočním dešti jsem měl problém se startem a důvodem byla právě signalizace neutrálu. Od té doby v pohodě, ale asi to zkusím preventivně dle tvých rad vylepšit...
Jak dlouho ta akce trvala?
A kolik bereš za hodinu?
Loni po celonočním dešti jsem měl problém se startem a důvodem byla právě signalizace neutrálu. Od té doby v pohodě, ale asi to zkusím preventivně dle tvých rad vylepšit...
Nechci ti brát iluze, ale u R1200 je to úplně jinak. U 1150 je to spínač. U R1200 je to potenciometr.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Díky za chválu, ale Tonda má pravdu.. U 1200ky už je jen potenciometr, ze kterého se bere i poloha neutrálu.. Jestli půjde rozebrat, určitě by šel vyčistit, poopravit odporovou dráhu a upravit kontakty, aby zase sloužil.. Ale jestli jde rozebrat, to nevím a nemám možnost to vyzkoušet..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
yuri13 napsal:
Díky za chválu, ale Tonda má pravdu.. U 1200ky už je jen potenciometr, ze kterého se bere i poloha neutrálu.. Jestli půjde rozebrat, určitě by šel vyčistit, poopravit odporovou dráhu a upravit kontakty, aby zase sloužil.. Ale jestli jde rozebrat, to nevím a nemám možnost to vyzkoušet..
Rozbrat jde jednoduse,ale opravit nejde,alespon ne bez toho aniz by se nanesla nova grafitova odporova draha.Nekolik jsem se jich pokousel opravit,ale nikdy to nefungovalo na 100%,je to dane asi tim jak BMSK vyhodnocuje hodnoty odporu pro jednotlive rychlosti-pokud by tam byla dostatecna tolerance od do tak by to slo,ale to pasmo je tam hrozne uzke.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
yuri13 napsal:
Díky za chválu, ale Tonda má pravdu.. U 1200ky už je jen potenciometr, ze kterého se bere i poloha neutrálu.. Jestli půjde rozebrat, určitě by šel vyčistit, poopravit odporovou dráhu a upravit kontakty, aby zase sloužil.. Ale jestli jde rozebrat, to nevím a nemám možnost to vyzkoušet..
Rozbrat jde jednoduse,ale opravit nejde,alespon ne bez toho aniz by se nanesla nova grafitova odporova draha.Nekolik jsem se jich pokousel opravit,ale nikdy to nefungovalo na 100%,je to dane asi tim jak BMSK vyhodnocuje hodnoty odporu pro jednotlive rychlosti-pokud by tam byla dostatecna tolerance od do tak by to slo,ale to pasmo je tam hrozne uzke.
My jsme tu opravili pár potenciometrů elektronických plynů z aut.. Dráha se vyčistí a s citem se "vybarví" měkkou tužkou.. Nejlépe několikrát po sobě.. Odporová dráha se tím zcelí a její průběh bude zase spojitý.. Pak se opatrně "mázne" grafitkou (ale jen lehounce) a potenciometr zase maká..
Pravda ale je, že mu to i v autě po čase začal zlobit zase (já nevím, tak 10-15tkm že by tam dal?), tady by to byla otázka, jak dlouho by makal..
A jestli je jeho demontáž stejně "pohodlná" jako u 1150tky, tak to potěš.. Lepší ho vyměnit.. Takže by se to asi zrovna nevyplatilo..
Upravil yuri13 dne 16.02.2016 12:31
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Demontaz je jednoducha,zrucny clovek ho ma venku za 2minuty,pokud teda neni zrovna katalyzator do bela Treba potenciometr skrtici klapky je pravy opak,nekolik jsem jich opravoval jako nouzovku na dojeti a co vim tak vsechny jezdi dodnes.
Tech snimacu zarazeneho stupne na 1200 mam doma plnou krabici,tak ti muzu neco poslat a muzes to zkusit,vic hlav vic vi.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
cechi napsal:
Demontaz je jednoducha,zrucny clovek ho ma venku za 2minuty,pokud teda neni zrovna katalyzator do bela Treba potenciometr skrtici klapky je pravy opak,nekolik jsem jich opravoval jako nouzovku na dojeti a co vim tak vsechny jezdi dodnes.
Tech snimacu zarazeneho stupne na 1200 mam doma plnou krabici,tak ti muzu neco poslat a muzes to zkusit,vic hlav vic vi.
Pane jo, tak to je paráda, u 1150 je to totiž porod.. :/ Můžeme vyzkoušet.. Nám to neublíží a někomu to nakonec třeba pomůže.. A nebo se třeba ukáže, že to nemá smysl zkoušet opravovat..
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Ideálně demontovat katalyzátor, to pak jde jedna báseň.. Jde to ale i bez toho.. Stačí sundat hydroštel zadního tlumiče a levou ruku dlaní k převodovce prostrčit vzniklým prostorem za kyvku (jak na vás někdo bafne, tak si ji zlomíte a to to už tak dost bolí).. Senzor drží vpodstatě péro z drátu s dvěma konci, které se musí stlačit k sobě.. Pak už stačí senzor jen stáhnout z hřídelky.. Což ovšem v tom pidiprostoru není žádný med..
Pro který typ je tento popis?
Potřebuji vytáhnout senzor na 1100GS ´98 a vypadá to, že ho nedrží pružinka, ale dva šrouby a bez demontáže kyvky nepůjde vyndat.
Ideálně demontovat katalyzátor, to pak jde jedna báseň.. Jde to ale i bez toho.. Stačí sundat hydroštel zadního tlumiče a levou ruku dlaní k převodovce prostrčit vzniklým prostorem za kyvku (jak na vás někdo bafne, tak si ji zlomíte a to to už tak dost bolí).. Senzor drží vpodstatě péro z drátu s dvěma konci, které se musí stlačit k sobě.. Pak už stačí senzor jen stáhnout z hřídelky.. Což ovšem v tom pidiprostoru není žádný med..
Pro který typ je tento popis?
Potřebuji vytáhnout senzor na 1100GS ´98 a vypadá to, že ho nedrží pružinka, ale dva šrouby a bez demontáže kyvky nepůjde vyndat.
Ten popis je pro R1150GS. U R1100 je přichycen dvěma šroubky. Kyvka musí ven.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
U 1100 GS je senzor jiný. Sice je hodně podobný, ale nemá boční hrot. Neutrál je přes samotnou část se spínačem trčícím do boku. http://www.tipmot...losti.html
Upravil rak72 dne 17.05.2016 19:18