Jen bacha ať to nezk*rvil jak já, protože mi to nahřejvání taky přišlo dlouhý, tak jsem to nahříval nad el. vařičem a přikryl jsem to hadrem, aby to šlo rychlejc ... a ta stříbrná barva je teď celkem nažloutlá
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
agenthonza napsal:
A je nějaký rizikový faktor, který se týká kardanu? Ujeté kilometry, nebo stáří gumy?
Je to spotřebák nebo mám zase smůlu, že se to vysype zrovna mně?
Zlatá japonská motorka, tu jsem koupil, najel 100tisíc km, 2x vyměnil řetěz a jinak nebylo třeba řešit nic jiného. S GS abych s sebou v kufrech vozil půl náhradní motorky co tu tak občas čtu
Japonec je fajn, ale na moje Evropský pracky je za trest i vyměnit svíčku. Všade přístup napikaču.
GS je dobrá motorka, když nebudeš jezdit terén anebo se v něm budeš plazit jako s hrochem. Pak vydrží kardan milion km. Bohužel guma, která šetří převodovku, dostává v terénu při svižné jízdě spoustu ran a pak povolí. I na japoncích máš gumu na rozetě a tu v terénu za 20let rozflákáš.
Nejsem zaujatej, mám svoje 1100 GS rád, kdysi to byl vrchol potravinového řetězce v oblasti motocyklů. V tu dobu nebylo moc kam jinam sáhnout, když jsi chtěl jezdit ve dvou a nic neřešit.
Dnes asi není špatné volby, ale zůstávám věrný této mrše i z toho důvodu, že je to vybavené a za jednu vejplatu z toho udělám motorku, co vydrží dalšich 22let bez řešení nesmyslů s pocitem, že druhej den bez příprav objede ta motorka kouli.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
ahojte... nechcem zakladat novú temu tak to hodim sem...
mám taku možno pre niekoho dost primitívnu otázku ale opýtam sa - kto sa neopýta nevie. Nakolko som mal pred BMW GS(kardan) Hondu Transalp (reťaz) neviem ako "ľahko" sa má v neutrály a na centralnom stojane dat tocit so zadným kolesom. Ked som mal TA na stojane koleso sa roztočilo lahko rukou v pohode aj o jednu otáčku a potom zastalo. Teraz na R1150GS ho roztočím a prejde tak osminu otáčky... je to OK? môže na to vplívať aj to že je zima? myslím tým že olej v kardane je stuhnutý .... vôla v kolese nie je žiadna.
Brzda je tiež OK ... mal som dole strmeň , trošku to išlo lahsie ale nie o vela.
Ďakujem
Upravil PEPOBMW dne 29.12.2017 12:37
BMW R1150GS 2002 white/blue
Pokud tam není vůle a nebo to nejde hodně ztuha tak to neřeš.... krom koncového převodu otáčíš 2 kříži kardanu a osou v převodovce tak to nějaký odpor má.
Ahoj, nedočetl jsem se tady, tak bych se chtěl ujistit, jestli jsem pochopil z manualu spravně, že pro šroubení kardanu k převodovce platí to samé (momenty, lepení, postup) jak pro šroubení mezi kardanem a koncovým převodem? Díky
Zdar, chlapi.
Na Gs 1150 jsem mel po delsi jizde zacakany zadni kolo od oleje.
Vule v loziskach zadna, vsechno cajk.
Rikal jsem si, ze to rovnou udelam vsechno.
Rozhodil jsem to a loziska vypadaji, jako novy. Fakt paradni.
Z gufera byla spadla pruzinka. Nevim, jestli jsem ji schodil pri demontazi ja, nebo predchozi majitel pri montazi a z toho duvodu to teklo...
Ted babo rad, mam menit ty loziska, nebo dam jen gufero?
Mam obavu, abych nekoupil novy a nebyl to vetsi srac, nez to, co tam je...
Diky za rady...
Kada
Jestli jsou ložiska OK, tak vyměň jen gufero. Dej originál (má dvě prachovky) - vydrží nejdýl. Pozor při montáži - ať si neucpeš odtokový kanálek ve víku.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Záleží co myslíš jako "kompletní kardan"?
Pokud kardanovu hřídel tak to radši zkoukni přes realoem(kvuli délce hřídele).
Pokud jen koncový převod tak bude pasovat (některé 1100Gs měly jiný převod) tak to zkontroluj, je to vyražený u odvzdušnění. A samozřejmě na 1150R nejsou úchyty zadního blatníčku.
Ono nejdou ani všechny ložiska koupit jinde než v bmw. ja osobně nepoužívám nic jineho než origo a nikdy sem neměl s repasí problém
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Saturnin napsal:
Ahoj, někde jsem slyšel, že je lepší dát do úhlového převodu originální ložiska přímo od bmw, že tam druhovyroba dlouho nevydrží.
Může mi toto někdo potvrdit, nebo je to jenom mýlka?
tak obecne - vzhledem k tomu ze BMW loziska nevyrabi tak druhovyroba bude spis prvovyroba .... FAG, SKF, NSK, NTN ... vsechno premiovky a asi ani s jednim neudelas chybu ... otazkou je, jestli to neni nejaky specialni rozmer jen pro BMW, coz vzhledem k cene neceho takoveho pochybuju
samozrejme souhlas s Milanem, ja jen rikam ze v pytlicku s BMW kodem je lozisko od nekoho z vyse uvedenych vyrobcu, nebo nekoho dalsiho z premiove suity ....
Upravil xylem dne 08.10.2018 12:11
Jde mi o ložiska talirovyho kola, to velký kuličkový a kuzelovy. Zvažuji preventivní výměnu, motorka bude mít najeto 150t km, koupil jsem ji na 56t km. To znamená, že tam jsou minimálně 100t km.
Zdar pánové, rád bych se zeptal kde se dají výhodně koupit kuželíkové ložiska na uchycení hrušky kardanu, cena téměř 2tis za kus se mi zdá jako sci-fi, tak než budu objednávat za tuto cenu, zkusím ještě tuto diskuzi. Díky a sorry za neustále se opakující dotaz Vtipné je že na první straně tohoto vlákna je cena za jedno ložisko 600kč
Jj to je dost stara cena. Bohuzel je to realita a ta cena je takova. A myslim si ze se to neda jinde sehnat pouze v bmw
... servis a diagnostika BMW Motorrad
xbechrd napsal:
Zdar pánové, rád bych se zeptal kde se dají výhodně koupit kuželíkové ložiska na uchycení hrušky kardanu, cena téměř 2tis za kus se mi zdá jako sci-fi, tak než budu objednávat za tuto cenu, zkusím ještě tuto diskuzi. Díky a sorry za neustále se opakující dotaz Vtipné je že na první straně tohoto vlákna je cena za jedno ložisko 600kč
kdysi jsem tyhle ložiska taky řešil a narazil jsem na tohle https://advrider....s.1149024/
mrkni na odkaz co je v tom vláknu hned v prvním příspěvku. Je to zajímavě vyřešená náhrada ložiska, bohužel zkušenost nemám.