nemůžu si pomoct, ale používat kvůli detonacím benznín 100 oktanů do motoru, kterej má malý otáčky, malej litrovej výkon, i když samozřejmě je to vzducháč ... to je spíš obcházení problému než řešení, ty detonace od nečeho jsou, samozapálení směsi je něčím způsobeno, ať to je přečuhující těsnění, chudá směs nebo třeba extrémně vysunutá svíčka, to si myslím že je ten problém k řešení nebo ne?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
...detonace jsou způsobeny u našich motorů extrémními taplotami na hlavách válců, takové teploty na vodníku nikdy nedosahnete, to už by dávno vylítlo těsnění pod hlavou, apod. Octanové číslo benzínu je tím větší, čím větší je odolnost benzinu proti samovznícení.( detonaci)Přiznávám pouze, že to může ovlivnit i zanešení spalovacího prostoru karbonem, ale na toto je kupodivu u kvalitnějších benzínů myšleno tím, že jsou v nich přísady na rozpouštění karbonu.Proto též přidávám do benzinu přípravek na čištění jak vstř. jednotky tak spalovacího prostoru, měl jsem klapky odhaleny, viděl jsem i sací a výfukové kanály a měl jsem je na sto tisících najetých km jako nové.
...a k předchozímu příspěvku: pokud při ohřátí motoru nad průměrnou mez při zvýšení otáček neztichnou rozvody, tak je problém jinde, řidký rozpálený olej musí při zvýšení otáček napnout rozvoďáky, hlučnost je pouze při volnoběhu.
Ale ale sám jsi tady psal někde že BMW inovovalo napínaky a že jsi si koupil nový inovovaný a že až ja tam dáš tak uvidíš mame tady 2 bava a děla to stejně když se ohřeje olej tak je to hlučný .
Mara: pokud ti motor nadmerne vibruje tak si ho nech seridit - ventily a podtlaky.
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
turby napsal:
Mara: pokud ti motor nadmerne vibruje tak si ho nech seridit - ventily a podtlaky.
To je dělaný, každejch 10000km (u odborníka ne mnou).
Motor prakticky od 2000-2500 ot. jde krásně za plynem, ve všech režimech jízdy je pružnej a po přidání má krásně ostrej "nástup".
To co jsem popsal je nejpatrnější na šestku okolo 4000ot kdy se moto docela slušně rozbrní.
Nevím, možná je to normální, není to nesnesitelné a při vyžších točkách se to zlepší.
Možná je to jen spektrum otáček, kdy motorka trochu víc vibruje, každopádně je to kontrast s naprosto "hladkým" projevem motoru do 4000ot.
Asi další dotaz-adept na odpověď "NEŘEŠ A JEZDI"
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Mara: skoro kazdy motor ma urcitou oblast otacek kdy vice vibruje. jestli je to problem nebo vlastnost by ale mohl posoudit nekdo kdo by to vyzkousel. co ti rekli tam kde to servisujes?
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Mara napsal:
To je dělaný, každejch 10000km (u odborníka ne mnou).
Motor prakticky od 2000-2500 ot. jde krásně za plynem, ve všech režimech jízdy je pružnej a po přidání má krásně ostrej "nástup".
To co jsem popsal je nejpatrnější na šestku okolo 4000ot kdy se moto docela slušně rozbrní.
Nevím, možná je to normální, není to nesnesitelné a při vyžších točkách se to zlepší.
Možná je to jen spektrum otáček, kdy motorka trochu víc vibruje, každopádně je to kontrast s naprosto "hladkým" projevem motoru do 4000ot.
Asi další dotaz-adept na odpověď "NEŘEŠ A JEZDI"
Přesně to samé trápí mě. Od 4 do 5 tisíc motor vibruje, při delší jízdě (3h) mě z toho někdy brní ruce. Ventily seřízené, podtlaky a seřízení vstřiků udělané v prosinci u Cyrila v Prostějově, svíčky Brisk. Teď přemýšlím, že si půjčím normální vzduchový filtr místo KN filtru se kterým jsem motorku koupil. Občas mi totiž při zavření plynu střelí do výfuku, nebo spíš katalyzátoru pokud tam nějaký ještě je. Určitě zkusím i 98 oktanů. Snad ty vibrace zkrotím.
Pája
...já si právě říkám jestli to není prostě vlastnost, že to začne od 4000 vrnět, dělá to co to mám, servisovaný a dám krk že dobře to bylo 2x jednou po koupi s prosbou "vše prohlídnout + údržba v 70 tis. a vychytat případný muchy" a pak jsem za 3/4 serony udělal 10000 km a šlo to do servisu zas.
Já jsem spíš takovej ten vyplašenec co chodí kolem motorky a poslouchá, jestli miláčka něco nebolí, když zastavím čumím na oil a kejvu zadním kolem jestli neni chudák marod
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Já si to taky říkal , jenže mám 850 a takové převody, že tyhle otáčky jsou na 5 stupeň od 100 do 125km/h.
Hlavně nad 100 km/h mě to fakt štve, protože se musím courat, nebo valit.
Pája
no když to tady čtu, tak k čemu mi je motorka co jezdí na VERVU nebo na V-Power ..... kde ho jako někde v rusku seženu?
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Mně to dělala R 1150 GS Adventure už od úplně nové motorky, vymyslel jsem na to termín "omezovač zrychlení" což nebylo tak úplně pravda, protože pomohlo dát skoro plný plyn a zrychlilo to v pohodě, nicméně mne omezovalo střední zrychlení, popř. někde v kopci. Názorů mraky, nakonec pomohl 98-100-oktanový benzín, v civiliztované západní Evropě stačila kvalitní 95-ka..