Ahoj Chlapi. Zatim najizdim svojich prvnich 2000km, takze nevim jestli je to normalni nebo ne, ale trosicku mi rosi olej kolem manzety na spoji kardanu a hrusky.Co by jste tomu rekli podle obrazku? Je to normal nebo mam prusak od prevodovky a ceka me vymena gufera? Olej zatim nikde nekape
Jo a najeto je neco malo pres 30 tis
Upravil milanosor dne 29.07.2009 13:52
Bych to zatím neřešil,měl jsem stejný problém a ptal jsem se technika v Renocaru.Prý to není na škodu a mám počkat až to bude horší.S odstupem 4 let mohu říci,že to horší není,spíš už to tolik neprolíná a tím pár korun ušetřených.
BMW R 1100GS vzor kačer
Lital jsme s tim prave porad nekde okolo, pak to umyl, takze nemam ani moc odkoukane, jestli to rosi porad stejne. Ted o vikendu padlo 600km a vypada to asi takhle. A co ta manzena? Drzi ti porad na stejnem miste? Zda se mi, jakoby se trosicku shrnovala. Nemyslim uplne na spadnuti, ale kdyz ji potahnu dozadu na hranu, tak zase casem povyjede. Mozna to je tou mastnout, nebo je ta paska malu stahnuta. Nevim
Upravil milanosor dne 29.07.2009 20:31
No minimalne bych mrknul pod manzetu kolik tam toho oleje je, a kontroloval bych stav oleje v prevodovce a v kardanu, muze to saknout z obou gufer. Gufera stojej jinak kolem 400,ale je s tim docela prace, osobne bych koukal na ten stav oleje a zatim neresil, ale pres zimu bych si je v klidu vymenil
Manžeta pořád na svém místě,ale až na doraz není,ale to je asi normál.Pokud tam nejsou vyloženě kapky,tak jezdi.Zkontrolovat olej můžeš,ale vsadím se,že ho tam budeš mít dost.
BMW R 1100GS vzor kačer
čoveče rosilo mi to úplně stejně, tak jsem po pár tisících od koupě kontroloval olej, tak v koncovým převodu trochu chybělo, tak jsem dolil, ale teď jsem byl na výletě a najednou koukám a
MotoPaja přiložený následující obrázek:
to Milanosor:
-Určitě zkontrolovat kolik toho do manžety nateklo a jestli je olej čistý.
-Pokud je oleje maličko a je čistý tak kontrola hladin hrušky a převodu a pak myslím můžeš jezdit.
Z fotek bych tipoval, že to budeš mít v pohodě.
Já bohužel takové štěstí neměl a teď měním gufero a ložiska v hrušce.
Pája
Budu pravidelne kontrolovat a uvidime. Precijenom moc KM tak taky jeste neni. Ta stahovaci paska manzety je normalni stahovacka na jedno pouziti?At vim, cim ji nahradit
milanosor napsal:
Budu pravidelne kontrolovat a uvidime. Precijenom moc KM tak taky jeste neni. Ta stahovaci paska manzety je normalni stahovacka na jedno pouziti?At vim, cim ji nahradit
moje Adv jak jsem dával fotku má 58 000 km a ty stahovačky jsou fakt plastový, jsem myslel že tam mají bejt pěkný kovový jako na 1100, ale bohužel i originál ND je plastová páska
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tonda napsal:
Tak se s tebou asi rozloučil simering a pravděpodobně i s ložiskem
no to jsem předpokládal, takže mám obě gufera i velký ložisko doma, tak doufám že nebude třeba nic dalšího a hlavně že nemizí olej z převodovky, ono totiž teď to zadělalo takhle tu hrušku ale nějak ten olej nikde nechybí
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Nemyslím velký ložisko - to s rosením okolo manžety nemá nic společnýho - to by ti prolínalo okolo velkýho gufera za kolem. Ty budeš mít v řiti axiální ložisko nebo poškozený gufero na vstupní hřídeli diferáku. Sundej celej diferák a zkontroluj jakou máš vůli na vstupní hřídeli.
Tonda napsal:
Nemyslím velký ložisko - to s rosením okolo manžety nemá nic společnýho - to by ti prolínalo okolo velkýho gufera za kolem. Ty budeš mít v řiti axiální ložisko nebo poškozený gufero na vstupní hřídeli diferáku. Sundej celej diferák a zkontroluj jakou máš vůli na vstupní hřídeli.
no jasně, já velký ložisko kupoval kvůli vůli na zadním kole
nicméně to vypadá celkem nešťastně, je totiž od oleje a šmíru převodovka, zadní a spodní část a horní část ramene, nejspíš i horní manžeta, takže to nejspíš krom z hrušky teče i z převodovky, respektive z hrušky to rosí, z převodovky teče
nebo se pletu?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
To Motopaja:
Vůle na zadním kole bývá velké ložisko, nebo ložiska uchycení hrušky.
Ten olej je z gufera pastorku v hrušce, nebo převod. Pokud hruška, tak se mění i ložiska co drží pastorek. Odkud to teče poznáš bezpečně až po sundání celé hrušky.
Mi to teklo podstatně míň než tobě a byla to hruška, bohužel mi kleklo i ložisko co drží hrušku. *pissed*
Na tvém místě bych to co nejdřív opravil. Měnit ložiska na pastorku není žádná sranda. Umím opravit ledacos, ale tohle jsem dal do servisu.
Mám dovolenou a o ježdění si nechávám akorát zdát.
Pája
paja1 napsal:
To Motopaja:
Vůle na zadním kole bývá velké ložisko, nebo ložiska uchycení hrušky.
Ten olej je z gufera pastorku v hrušce, nebo převod. Pokud hruška, tak se mění i ložiska co drží pastorek. Odkud to teče poznáš bezpečně až po sundání celé hrušky.
Mi to teklo podstatně míň než tobě a byla to hruška, bohužel mi kleklo i ložisko co drží hrušku. *pissed*
Na tvém místě bych to co nejdřív opravil. Měnit ložiska na pastorku není žádná sranda. Umím opravit ledacos, ale tohle jsem dal do servisu.
Mám dovolenou a o ježdění si nechávám akorát zdát.
jojo mám to taky v plánu, ale nevím jak s těma ložiskama, ptal jsem se u Žlábka a bylo mi řečeno, že většinou se mění jen velký ložisko, ty malý že neodchází, takže jsem koupil gufera a velký ložisko, že si to udělám doma a bez čekání, ale mám strach aby nebylo třeba měnit i to kuželíkový nebo axiální, to bych si pak nějakou dobu nezajezdil
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
nicméně je zvláštní, že jsem utřel oleje z celýho ramene, teď najel cca 1300 km a rameno je stále suchý, resp. se teprve začíná mírně rosit, takže nic ve stylu totálního zasrání jako na fotce
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Mě to vždy "odflusne" jednou za čas, objeví se mastná mapka na rameni k té podélné vzpěře, časem se zapráší a pak zase dlouho nic.
Děje se to bez ohledu na způsob namáhání motorky.
Ale je potřeba sledovat funkčnost odvzdušnění "rozvodovky" aby to nebyla jedna velká hromada bláta.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
MotoPaja: opravdu se většinou mění jen velký ložisko (ale ne vždy). Nejlepší je sundat diferák a "zakvedlat" vstupní hřídelí. Někdy má hřídel vůli jako prase. Pak hřídel tlačí do simeringu a ten pouští olej. Takže odchází i ostatní ložiska. Jak jehlový, tak i AX ložiska - to ti můžu garantovat. Měním jich v dílně několik za rok. Poznáš to ale, až sundáš diferák
To Motopaja:
Já koupil do hrušky všechna ložiska i gufera nová. Chci od toho už mít pokoj.*pissed*
Je to celé pořádně komplikovaně vymyšlené a na můj vkus příliš náchylné na poruchy.
A jestli se to pak zase posere tak motorka poletí z domu.*pissed*
Léto běží a já nejezdím.......
Pája
Tonda napsal:
MotoPaja: opravdu se většinou mění jen velký ložisko (ale ne vždy). Nejlepší je sundat diferák a "zakvedlat" vstupní hřídelí. Někdy má hřídel vůli jako prase. Pak hřídel tlačí do simeringu a ten pouští olej. Takže odchází i ostatní ložiska. Jak jehlový, tak i AX ložiska - to ti můžu garantovat. Měním jich v dílně několik za rok. Poznáš to ale, až sundáš diferák
tak sundáno
hřídel z diferáku má vůli cca 1 mm, což nevím, není to moc, ale vůle to je
jinak když má kříž v jednom směru středovou polohu (jako moc utažený řízení na motorce atp.) je to nějaká závada?
problém je ale, že mi asi fakt pouští olej převodovka
to musí jít dolů celý rameno nebo i převodovka?
MotoPaja přiložený následující obrázek: