Čusík. Ať hledám ve fóru jak hledám, toto téma jsem neobjevil. Mám čerstvě pořízeného Dakárka rok 2004. Překvapila mě poměrně rychlá jednička. Řešil jste někdo změnu počtu zubů na řetězových kolečkách z původního poměru 16/47 a s jakým výsledkem? Díky všem, kteří si najdou čas na odpověď.
hanzelka
No já to sice ještě neřešil ale přemejšlím o tom. Tedka jedu na sandrallye a budu dávat dopředu 15zub takže v terénu to bude asi maličko lepší (bude líp brát dvojka-jednička je na nic) ale na silnici bych zase klidně snesl 17zub. Protože při 120kmh je 5000ot/min docela dost.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Toli, jaké myslíš, že to bude mít otáčky při 120km/h s tím 17-kovým? Já na Dandyně dával také jiné, než byl originál. Sílu to ztratilo, ale Dakarka není 125ka...
Já jsem dával pastorek o zub menší a rozetu myslím o dva zuby větší a v terénu to je rozdíl velký.Ta dvojka v terénu je hodně použitelná.Na silnici jedu 130km/h na 5500ot. +-
Dlouho se na toto téma nic nepsalo, máte někdo nějaké nové zkušenosti s delším převodem? Blíží se mi konec životnosti řetězové sady a myslím, že bych snesl o něco delší převody, do terénu se téměř nepodívám, zato dálnici se občas nevyhnu.
Co přesně chceš vědět? Na odkazu výše si zadáš rozměr pneu, počet zubů vepředu a vzadu a zkontroluješ jakou rychlost dostaneš při určitých otáčkách motoru. Jestli do síly, tak ubírat zuby vepředu nebo přidávat zuby vzadu, případně obojí zároveň a pokud toužíš po vyšší rychlosti, tak měníš zuby naopak.
Je vyzkoušená kombinace 15/47 s pneu 130/80*17 jako kombinace s rychlejší odezvou a minimální ztrátou rychlosti.
Osobně na špuntech používám kombinaci 14/49 140/80*18, ale to je **** do pomala. Na sjíždění strmých kopců dobré, nezdechne ti to ani když nespojčíš, ale jet s tím po silnici když nemáš vozík, to aby sis vyhradil celý den. Nicméně, tuším že s kombinací 15/49 jsem odjel do Rumunska a po svých jsem se vrátil zpět.
Jinak možnosti kombinací různých kol vepředu a vzadu je dána také délkou řetězu. Ale pouze pro to, aby se ti ta ozubená kola vešla mezi řetěz a pneu do kyvky. Já standardně jezdím jen 114 článkový řetěz a tam už přicházím o některé kombinace, protože je řetěz zase příliš dlouhý. Neboli pokud nasadíš malá ozuhená kola s dlouhým řetězem, tak se ti prodlouží rozvor a pak se s tím jezdí jak s tankem. Prostě se s tím na pětníku neotočíš.
ThomasCh5 napsal:
Tak chlapi jak to dopadlo? Udělal někdo změnu případně jak? Řeším to teď na sertau Dekuji
Hele, my jsme to zkoušeli u ženy motorky a vrátili jsme se na původní, jednička byla hodně rychlá v terénu ( vím, píšeš, že do terénu nejezdíš ), ale myslím si, že to v BMW asi vymysleli dobře.