Ahojte.Zajimalo by me, jestli vite nekdo o konkretnim rozdilu ( jestli nejaky je ) na motorech rady F/G. Jsou to stejny jednobuchy Rotax 650 a nekde se tady probiralo ze treba Gcko ( x-country / x-challenge ) je zivejsi nez bezny maly gs. Par kg maji dole, ale to asi nebude hlavni. Je tam jen jinak odladena ridici jednotka? Nebo jiny, sani, vyfuk? A co takovy SERTAO? Jen me to zajima z hlediska techniky.
I pád na hubu je pohyb kupředu
Jel jsem na Sertau a neřekl bych, že jsou ty motory v něčem jiné. Pouze lehké vzhledové rozdíly, ale dle mého pořád stejný princip. Ta motorka je celkově lehčí a má jinde těžiště, takže to možná vysvětluje to, co se říká - že je živější.
Xchallenge, Xmoto a Xcountry má úplně jinou konstrukci výfuku a jiný airbox, z toho plyne, že mají i jinou palivovou mapu. Výkon je 39kW / 53PS při 7000, a moment 60Nm. Váha XCh je suchá 144 / mokrá 155kg
Wer später bremst, fährt länger schnell.
No já když jsem si projížděl Géčko, tak jsem jako nejzásadnější rozdíl v motoru zpozoroval jeho odlišnou barvu. V chování motoru bych řekl, že je rozdíl G/nové F menší než mezi starým a novým Fkem, pokud je tedy normální díra v plynu, takový ten druhý dech u starýho Fka a nebyl to jen projev individuálního kusu, který jsem zkoušel.
hlavní rozdíl je výroba... G čko se vyrábí na pásech v Kymcu (někde v asii)... zato Fka se vyráběla v Evropě.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Tak jsem si dal trchu práce u kafe s vyhledáváním v ETK, u věcí, které rozhodují o výkonu, abych sám věděl, kde je zakopaný pes v rozdílu 5 PS, mezi F650GS/2004 a G650X-Chal
Vačky sací i vačky výfukové jsou stejné.
Písty jsou stejné
Těsnění pod hlavou jsou stejná
Sací hrdla jsou stejná
Hlavy jsou různé (ale v čem je opravdu rozdíl...? jen v barvě, nebo i v kanálech?)
Ventyly sací i výfukové jsou shodné (36/31mm), pouze jsou jiná čísla gufer ventilů.
Řídící jednotky jsou stejné (tedy i mapy proti mému odhadu)
Výfuky jsou kompletně jiné
Airboxy jsou kompletně jiné
Wer später bremst, fährt länger schnell.
VojtechPolicky napsal:
hlavní rozdíl je výroba... G čko se vyrábí na pásech v Kymcu (někde v asii)... zato Fka se vyráběla v Evropě.
No, no.... na našem X-Challu je motor made in Austria, stejně jako na GS
Na němcích jsem vyškrabal, že do začátku roku byly G650X vyráběné v produkci D/I/A, a pak to fakt šlo do Loncinu, a v itálii se to jen kompletovalo.
PS, já mam taky ještě Rotaxe... jednak rok 2007 a čučel jsem na odlitky dneska při výměně oleje.
Wer später bremst, fährt länger schnell.
Koukal jsem co se pohybuje v inzerci po CR a rada G je oproti Fku mizive procento. Aspon vzhledove je to skoda. Zajimave stroje.
I pád na hubu je pohyb kupředu
ŘJ může být stejná, ale jestli je to typ HELLA uvnitř může být různý soft vč. map.
nějaké info je here http://faq.f650.com/GSFAQs/FuelInjectionFAQ.htm#Unit%20Images
O tom, ze motor v G (x) je modernizovanej psali i propagacnich materialech. Co vim, tak ma odlehcenej altik, ale to 5 koni neprida, tak ze by to sani a vyfuk?! Jede kazdopadne rozhodne jeste plynuleji a uplne od volnobehu ma super kroutak a i zere o kus min, to uz ale muze byt vahou. Jinak presun vyroby do ciny se tykal zlutych Xcountry a mozna nejake posledni serie Xchallenge. Jinak vyroba D/I/A. V technicaku jsem mel napsanej normalne Berlin.
PS: je mi ty motorky jinak dodnes lito, ze jsem ji prodal....
Maiali nel Fango!
mě by zajímalo, jestli má sertao řidítka ze stejného bahna jako f650gs. vzhledově mi připomínají řiditka z F800gs, který už jsou materiálově trochu jinde...
Labus01 napsal:
mě by zajímalo, jestli má sertao řidítka ze stejného bahna jako f650gs. vzhledově mi připomínají řiditka z F800gs, který už jsou materiálově trochu jinde...
Copak? Ty tvoje nejsou stale v kondici? ... ja je ohnul hned na prvni benzince v Rakousku pri nasedani
Upravil MarekHK dne 15.09.2014 22:06
F 650 GS (00)
Neměl by někdo na Olomoucku na porovnání nějakýho Rotaxe-stříkačku.
Mám G650X country a nějak se mi nezdá, jak to jezdí. Možná by mi pomohl někdo s diagnostikou. Do 50km od Litovle bych dojel.
Tak to zkusím trochu okomentovat...
Vzhledem k tomu, že jsem nepřesedl z dakaru přímo na xmoto, jsou to subjektivní pocity, možná to o trochu líp jede, už ten rozdíl váhy by prostě z fyzikálního hlediska měl bejt znát, ale že by to bylo úplně nebe a dudy bych neřekl...
Motory v některejch motorkách skutečně montoval loncin, já mám taky rotax, paradox je, že loncin už měl pořešený víko spojky, který tady bylo častou a vlastně nevyhnutelnou závadou. Nejsem si jistej, jak to měl dakar, tady se dá sundat jen kulatý víko spojky, u starších to myslím bylo v jednom kuse.
Řídící jednotka je hella.
Flame o spotřebě vyvolávat nechci, ale výrobce udává o chlup menší, já jí menší nemám, na motorkářích někdo psal dokonce 3,26547, nebo něco podobnýho, ale toho se podle mě dá dosáhnout jen s velikým sebezapřením, nejmenší jsem naměřil 4,5 a to jsem jel skoro opatrně, protože byl na silnicích všude bordel. S jednosvíčkou dakarem se dalo i za 4, ale nijak jsem se nesnažil. Rozdíl, dakar měl vejfuk serii, tady je od předchozího majitele Leo Vince.
Navíc nějaká kochačka možná přichází v úvahu na country, challenge a moto mají sedlo, který vyžaduje akci, aby člověk nepřemejšlel, na čem sedí, byť uznávám, že jsou i horší, ale to už jsou taky úplně jiný motorky.
Co se airboxu týká, je dost nešťastně řešenej přístup vzduchu, na advrider, nebo německým foru vyhazovali dekl filtru, nebo přidávali ještě jeden. Protože se mi podařilo sehnat za pár korun takovej nemocnej airbox, dodělal jsem zboku ještě jeden filtr a dal o chlup větší vstřik, protože všude píšou, že je to v serii chudý.
Motivací nebylo zvýšení výkonu, ale spíš nějaká optimalizace toho, co to utrpělo kvůli emisím. Určitě se tomu teď líp dejchá, daní za to je celkem výraznej hluk od airboxu, ten vstřik to snad trochu obohatil, na místě se to rozhodně tolik nehřeje, nestřílí to tolik do vejfuku a přijde mi to míň ucukaný, jestli to jede líp? Kdoví, ale jak jsem psal, to nebyl cíl.
Pokud si se ptal kvůli nějakejm koním navíc, tak rozdíl uvnitř bude podle mě až u Husqvarny, dělala se myslím 2012-2014 (strada?) Tam udávali 58PS, zkoumal jsem to, protože nedávno byl celej ten vršek na ebay na prodej, tipuju větší ventily, jinej píst (má větší kompresi) nebo jinej tvar hlavy a tipuju jiný vačky. Ale těch 5 koní za ty peníze, co to stálo, plus nějaká jednotka, naladění, no blbost. 60Nm zůstalo, ale třeba to mělo lepší průběh, nevím.
Jinak je to skvělá motorka, ale bohužel je na pár místech vidět, že se slovutné BMW snažilo ušetřit nejen váhu i přes hodně sebevědomou cenovku, proto jich je asi tak málo, ve 2007 to údajně stálo cca 250t, což je celkem ranec.
Upravil milonovo dne 14.07.2021 22:58