Má byť na ozubenom kolečku pastorku dajaká vôľa?
Ak áno, v smere otáčania reťaze, alebo aj vôľa do bokov?
Matica má byť zatiahnutá tak že sa nepohybuje?
Mám totiž problém. Pri rozbiehaní a preraďovaní počujem určitý zvuk, niečo ako buchnutie kladivom, kovový výrazný zvuk.
Neviem určiť či to ide od predného kolečka alebo od rozety.
Zvuk sa prejavuje len počas jazdy a pri zaťažení, na hlavnom stojane ho nepočujem.
Môže to byť aj ložisko zadného kolesa? Ďakujem za rady a nápady.
'03 BMW F650GS Dakar '14 BMW F800GS
Keď zaradím jednotku a stlačím spojku, tak koleso sa pomaly otáča. Dá sa však zastaviť aj jedným prstom... Žiadne problémy so spojkou nesledujem. '03 BMW F650GS Dakar '14 BMW F800GS
Zkus si to na řídítku poštelovat, aby se netočilo vůbec. A co olej, je tam jaký má být a není starý? Je ho tam dost? Hlučnější řazení pozoruji vždy před výměnou.
Olej je nový a je ho dosť, 2,3 litra aj skontrolovať ho viem pri zahriatí na hlavnom stojane. Olej nežerie od výmeny po výmenu netreba dolievať. Spojková páčka má mať určitú vôľu, nechcem ju šponovať úplne na doraz.
Problém vidím v sústave pastorok, reťaz rozeta.
Nebudem špekulovať, zajtra pozrieme a rozoberieme spolu s 100bubu.
Aj tak dík za nápady.
'03 BMW F650GS Dakar '14 BMW F800GS
mám dotaz k tomu zařazení se stojanem, jak to děláte, já když dám kvalt tak to zdechne chtěl jsem to taky zkusit jestli se mi netočí kolo ale nejde mi to
EDIT: tento dotaz je nesmys, ani malé GSko na hlavním stojanu čidlo nemá
Upravil DAGR dne 15.05.2013 19:23
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Tie zadné gumené časti už majú značné opotrebenie, tipujem že to môže byť na obvode aj niekoľko milimetrov. Moto má cez 80000 kilometrov. Reťazová sada bola samozrejme menená, ale tie gumenné časti nikdy.
Motorku mám na hlavnom stojane, nie na bočnom. Hlavný stojan nemá čidlo na skapínanie.
Upravil PeterKeke dne 14.05.2013 22:17
'03 BMW F650GS Dakar '14 BMW F800GS
Aha to bude asi tím že na Dakara není v základu já mám čidlo i na něm.
EDIT: na hlavním stojanu čidlo nemám,zkoušel jsem to kdysy dávno a nějak sem si to špatně zapamatoval
Když jsou ty gumy v zadním kole nové tak nemají žádnou vůli u starých jsem měl asi 1 nebo 2 cm na konci kola tzn. na pneumatice.
Upravil DAGR dne 15.05.2013 19:24
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
zkoušel ses podívat na tisícihran výstupní hřídele z převodovky ? pokud ne, zkoukni to, jestli neni enormně opotřebenej, vůle by tam být neměla, nebo rozhodně ne do stran
jardajerman@seznam.cz
Skontrolované. Vôľa tam je. Pastorok má známky opotrebenia. Hriadeľ vyzerá v poriadku. Cez BMW už mám objednané nové kolečko pastorku.
'03 BMW F650GS Dakar '14 BMW F800GS
PeterKeke napsal:
Pri rozbiehaní a preraďovaní počujem určitý zvuk, niečo ako buchnutie kladivom, kovový výrazný zvuk.
Mě přijde, že když tam dávám jedničku, tak je ten zvuk (s porovnání s Yamahou) dost brutální. Když to zkouším na baworáckým Káčku, tak taky to tam lupe. Ta jednička je prostě baworácká, nevím jak to říct. Ať jsem prázdnej nebo naloženej. Někdy se mi podaří jí tam jemně dát, ale to už musí být.
xHackerM napsal:
Zkus si to na řídítku poštelovat, aby se netočilo vůbec.
Když se točí, tak to znamená dotáhnout nebo povolit?
Aktuálně: BMW R1200GSA 2017
Ex: BMW F 650 GS 2004 Vidět a hlavně být viděn !
MMirek napsal:
Mě přijde, že když tam dávám jedničku, tak je ten zvuk (s porovnání s Yamahou) dost brutální. Když to zkouším na baworáckým Káčku, tak taky to tam lupe. Ta jednička je prostě baworácká, nevím jak to říct. Ať jsem prázdnej nebo naloženej. Někdy se mi podaří jí tam jemně dát, ale to už musí být.
V tomto máš samozrejme pravdu, ten zvuk zaradenia z neutrálu do jednotky je výrazný. Ten poznám. Čo som teraz riešil je niečo obdobné, ale výraznejšie.
MMirek napsal:Když se točí, tak to znamená dotáhnout nebo povolit?
Potrebuješ viac našponovať lanko, čiže "povoliť" závit pri spojkovej páčke a zaisťovaciu maticu dotiahnúť. Myslím že keď odskúšaš, rýchlo zbadáš ako to ide. :-)
Myslím si že dôvod(y) zvukov už poznám.
1. Veľká voľa na pastorku voči hriadeľu. Riešenie: výmena pastorku.
2. Voľa na zadnej rozete (opotrebované gumové silentbloky). Riešenie: výmena silentblokov.
3. Samotný pastorok som mal nedostatočne utiahnutý, treba tam tuším 140Nm, takže riešenie je poriadne zatiahnúť správnym momentom.
Najpraktickejšie by bolo vymeniť celú reťazovú sadu + zadné silentbloky + prípadne aj výmena ložísk v kolesách. Z finančných dôvodov momentálne riešim lien čiastkovo.
'03 BMW F650GS Dakar '14 BMW F800GS
MMirek napsal:Když se točí, tak to znamená dotáhnout nebo povolit?
Potrebuješ viac našponovať lanko, čiže "povoliť" závit pri spojkovej páčke a zaisťovaciu maticu dotiahnúť. Myslím že keď odskúšaš, rýchlo zbadáš ako to ide. :-)
Nee prave naopak.vytocenim natahujes bowden,natahujes tym aj lanko a bude smykat este vic.zasrubuj..skratis bowden,povolis lanko vic pustis spojku do zaberu...
Upravil lui175 dne 17.09.2016 20:32