Na 800 GS mám ventilové vôle pri max. hodnotách. Mám však tú smolu, že aj ked kúpim všetky podložky nové, rozmery mi vychádzajú tak sproste, že buď vôľu zmenším iba o cca 0,03 max vôle, alebo zas o 1 až dve stotiny pod minimálnu vôľu.
Čo s tým spraviť?
Ísť do tých minimálnych vôlí a tŕpnuť, že možno hrozí podpálenie ventilov alebo podložky stovku dve zbrúsiť? Ak sú tie podložky zakalené v celom priereze/čo predpokladám/, tak brúsenie bude ok. No ak na to BMW vymyslelo nejakú iba povrchovú úpravu /tým nemyslím cementovanie/ tak možno oslabenie o 0,03 by /možno/ mohlo oslabiť pevnosť tvrdej škrupinky.
Táto druhá alternatíva sa mi síce nezdá reálna, no kedže sa tieto polgulaté podložky využívajú v mnohých typoch, tak sa radšej spýtam či s tým nemá niekto skúsenosti.
Ďakujem.
a)Podložky se brousí úplně běžně
b.) i když máš vůli na hranici, pořád je to v toleranci, není čeho se bát
Upravil Novej dne 16.04.2021 07:48
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
1. nic nebruš
2. podložky (polokoule) jsou v prodeji po 0,05mm (ve výrobě byly používány i po 0,025mm)
3. když jsi s vůlemi v toleranci, tak nic neřeš
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
přesně, třeba v BMW ve Varech řeší na garančku ventilový vůle pouze na levým válci, pravej ventildekl ani nesundají.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Tonda je to tak, že tom mojom motore nahodili práve všetky podložky x,025 alebo x,075.
Vôle na výfuku mám od 0,34 po 0,37 /predpis 0,27-35/. Takže vymeniť 3 podložky t.j. nastaviť na nich vôle na cca 0,27-9 a tú jednu nechať na 0,34 mi nesedí. No ak vymením podložku tak vôle budú bud 0,315 alebo 0,265 + ešte o nejaké opotrebenie podložky menej.
A tento rozdiel by som chcel trochu pribrúsiť.
Prípadne ak z brúsením nie je problém, tak ked z výfukových podložiek zoberiem 2-3 stovky, tak ich použijem na sanie. Ak kúpim na sanie nové, tak tiež budú vôle cca 0,01 pod minimom.
Máš okrem toho ak platí bod 3. aj nejaký iný dôvod prečo podložky nebrúsiť?
Vďaka za odpovede.
Upravil Tryskac dne 16.04.2021 15:24
Tryskac napsal:... Vôle na výfuku mám od 0,34 po 0,37 /predpis 0,27-35/...
Nějakými dvěma stovkami přes rozsah, při povoleném rozsahu 8 stovek, bych se nezabýval, může to být tolerancí měřidel, obsluhou měřidel, teplotou agregátu při měření, zbytkovým olejovým filmem, ... Neřeš a jezdi :-)
Moje babička říkávala: "Čím víc se s hovnem mažeš, tím víc to smrdí". :-D
Upravil Francis dne 16.04.2021 16:05
Tryskac napsal:
Tonda je to tak, že tom mojom motore nahodili práve všetky podložky x,025 alebo x,075.
Vôle na výfuku mám od 0,34 po 0,37 /predpis 0,27-35/. Takže vymeniť 3 podložky t.j. nastaviť na nich vôle na cca 0,27-9 a tú jednu nechať na 0,34 mi nesedí. No ak vymením podložku tak vôle budú bud 0,315 alebo 0,265 + ešte o nejaké opotrebenie podložky menej.
.
Co že?
Podložky se prodávají po 0,05 mm, takže pokud máš náhodou na té menší vůli (0,34) i tu menší podložku, tak když ji vyměníš za standardní rozměr (po 0,05), ale menší, dostaneš se, na tebou uváděných 0,315, což je bohatě v toleranci a dál v budoucnu už to budeš řešit po 0,05 = problém vyřešen.
Pokud tam máš nahodou tu větší (0,075) a zase použiješ standard, tak budeš mít opět původní rozměr menší o 0,025 protože 0,075 - 0,05= 0,025
Nechápu to, proč bys na té druhé vůli, měl dosáhnout hodnoty 0,265mm?
Pokud tam máš vůli 0,37, což už je přes toleranci, tak ať tam máš jakoukoliv podložku, včetně nestandardních ("továrních" rozměrů), tak se změnou za standardní dostaneš buď na rozměr 0,345 (pokud tam máš tu 0,075, kterou vyměníš za standardní 0,05) nebo na rozměr 0,32 (pokud použiješ jednu starou nestandardní 0,025 z jinýho ventilu), takže opět budeš dokonale v toleranci.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Bohumile tam bude chyba, nedal som si k tomu kafezrumem
MrGS :"Nechápu to, proč bys na té druhé vůli, měl dosáhnout hodnoty 0,265mm?"
vôľa je 0,34 s podložkou 5,075 ak dám 5,1 bude to v tolerancii -0,315 no nepáči sa mi to aby som mal po nastavení niektoré ventily blízko k vrchnej tolerancie a ostatné pri minimálnych vôľach. 8GS nie je 12GS u ktorého stačí odkrútiť pár šrobiek a si pri ventiloch, no a ja som lenivý . Viem, že ak dám všetky vôle na hodnotu blízke minimu, tak 30-40 kkm ich nebudem musieť ani kontrolovať. Preto uvažujem, že dám podložku 5,15 a vtedy to vychádza tých 0,265, či prípadne ešte menej v závislosti od opotrebenia rovnej strany podložky.
Upravil Tryskac dne 17.04.2021 14:35