Zdravím páni, ako sa sneh stráca,tak človeka už svrbia dlane.
Takze tento rok som si dal za úlohu dať urobiť nosič na kufre/ resp tašky .
Nakolko mi ostali AL kufre z bmw r1150 gs,tak nech ich využijem ak bude treba a nepojde sa daky veľký Off.
Samozrejme mi je jasné,že na túto mašinu,toľko nakladať nebudem a v prvon rade tam budú tašky.
Ruesim do zaciatku sezóny aj centrálny stojan,tu od chalanov na fore.
No a prišiel asi aj čas na výmenu toho nepodareného mechu pod riťou.
Mate niekto skúsenost s tymito tlmičmi?
https://www.myenduro.cz/zadni-tlumic-hagon-bmw-g650x-challenge/?gclid=Cj0KCQiA95aRBhCsARIsAC2xvfyNYV3uBy9kGYCpO4LiC_i4JzLwctmn5OLvh_2DQ8Pn8Z9PJKCJmuEaAvexEALw_wcB
Sorge přiložený následující obrázek:
Já bych si asi dával na kufry v kombinaci s xchall pozor, protože podsedlovka u xchall je z hliníku. Ono se to nezdá, ale bez nějakých úprav by pod velkým zatížením mohla prasknout (a že se to už stalo - prosvišti internety). Například TT jednu dobu vyráběl kity na přestavbu f650gs na oryx, a součástí byla podsedlovka z hliníku, ne příliš odlišná od podsedlovky na xchall, a ta toho moc neunesla a praskala. Takže na výlety dál s větším množstvím bagáže se vyplatilo si posvařovat podsedlovku z oceli, které je bagáž fuk.
Pro srovnání F650 rallye ocelová podsedlovka vážila 3,85 kg a byla delší a měla více navařených dílů na sobě pro uchycení například zadních nádrží apod., zatímco oryx podsedlovka váží pouze 1,25 kg. Rozdíl tam je, ale jakmile se začne přidávat materiál, tak rozdíl ve váze mezi ocelí a hliníkem se velmi snižuje.
Jasně, každý gram se počítá, proto hliník bych nechal na ježdění kolem komína a do lesa, a ocel do Rumunska.
K tlumiči se vyjádřit nemůžu, ale doporučil bych vybírat takový, který ti v místě bydliště snadno zaservisují (posílat ho do VB nechceš), případně jestli poskytují možnost úprav (kdyby ses rozhoupal a chtěl víc než 270mm zdvihy). TFX je v tomto ohledu velmi přístupné.
Před pár dny jsem to řešil taky, už jsem se odhodlal k výměně měchu za klasiku. Zjišťoval jsem možnosti. Tyto levné tlumiče jsem hned zavrhl, právě proto, že jsem se nedohledal nějakých recenzí a někoho kdo to dokáže servisovat. Na ebay.de se nechá sehnat Öhlins něco málo přes 500,- euro. Jenže koupíš sériový tlumič který je nastavený na univerzální použití, nezohlednuje zatížení motorky, typ terénu nebo styl jízdy, navíc Öhlins má hliníkovou nadobu, krerá je nachylnější na poškození. Pak jsem si vzpomněl na Honzu Žlábka (Carservis Praha), že mají zastoupení Wilbers. Najel jsem si na stránky wilbers.de kde v eshopu můžeš tlumič přímo objednat a to tak, že se tě v dotazníku ptají na váhu řidiče, spolujezdce, procento jizdy se spolujezdcem, zavazadla, terén, styl jízdy a podobné a postaví ti tlumič přímo na tělo. Já jsem ho objednal u Honzy (tel. 608340041) a za 14 dní byl doma. Vybral jsem bez externí nádobky a s hydraulickým nastvením předpětí pružiny. Po namontování se z Xchallenge stala úplně jiná motorka. Prostě paráda. Cena byla 22000,- Vím, že je to O 10000,- víc než tebou poptávaný, ale mám jistotu, že je uděláný přímo na mě a že se nechá repasovat a vždy doladit k tvé konkrétní potřebě. Jak říkala babička , nejsme tak bohatý, aby jsme si mohli kupovat levný věci. :-)
Souhlasím, že má cenu vybírat něco co dokáží servisovat někde poblíž. Oficiální servisní manuály uvádí servis po 5000-30 0000 km, 1-2 letech. Mrkni na ceny servisu.
Pro moje účely (50/50 silnice/off) mi bylo doporučen tlumič s externí nádobkou (víc oleje=lepší chlazení, delší výdrž). Mám TFX od Milana z Enduroškoly - https://www.endur...umice-tfx/ - je to tlumič na míru (čili zadáš vejšku,váhu, bagáž, účel) - montovalo Punkmoto Václavice.
Celá sranda vyšla na cca 21 + montáž.