ja píšem, že tam vôla neni, iba pohyb rajdov v silentblkoch hore-dole v osi vidlice. Skús sa postaviť do stupačiek a zatlaciť na jednu stranu rajdov - uhnú sa smerom dole na konci cca 1cm, to isté aj na opačnej strane smerom hore - toto je jediný smer, v ktorom sa vedia pohybovať. Ak sa nehýbu, treba vymeniť stvrdnuté siletbloky (moje boli po 4 rokoch na šuter, tým pádom nefungujú), majú ich v KTM predajni 3 tvrdosti (10€ sada), podla farby to máš tú strednú tvrdosť. To krútenie voči okuláru bolo práve iba pri tých jednošrobových čo som hore popisoval že nekupovať...
No jestli je tam vůle 1 cm tak je to hodně, nedokážu určit, jestli to dělají ty silentbloky nebo tak pruží řidítka. Každopádně musim vyvinout poměrně velký tlak do řidítek.
Presne tak, musí to povoliť až pod veľkým tlakom. Keď som skúšal ti najmaksie silentblokoy, tak to síce po sediačky lepšie filtrovalo, ale po stojačky to po zatlačení posluchalo "s ozvenou", tak som dal strednú tvrdost, čo je idealny kompromis, kedy berie až rázy od kolesa, ale ešte filtruje vibrácie bez záťaže. Keď už boli stvrdnuté, vytratila sa tá schopnosť jemnej filtrácie. Ak je to fotka tvojich, vyzerajú nové, ztvrdnuté boli už také zožltnuté
Klv.: Už si bol v rybárskom obchode?
Navazuju na staré vlákno, jelikož mě vibrace fakt neskutečně se**u. Po pravdě....... je to po čerstvé koupi motorky docela pálka. Jelikož vibrace jsou v podstatě to absolutně nejhorší z celého jinak solidního pohrkávadla, taky to chci nějak přes zimu řešit a vyřešit a napadlo mě, že bych nechal vodním paprskem přesně vyřezat z gumy v podstatě nástavce ve shodném provedení, jako se dělají z hliníku. Tzn., že trubka řidítka by byla po celém obvodu pevně upnuta do gumy. Upevňovací šrouby by gumou procházely do spodního uchycení. Otázkou je, jakou tvrdost gumy zvolit, aby to bylo dostatečně "filtrační", ale zároveň i dostatečně pevné. Hokejový PUK má tvrdost cca 90Sh, což se dá skoro přirovnat k tomu hliníku (to jsem trochu přehnal...). Asi zkusím načrtnout mechanické provedení a nechám to někde udělat ve dvou variantách z gumy 70Sh a 55Sh. Na jaře otestuju a dám vědět, jestli to má nějaký smysl a význam. Mimochodem... napadá Vás někoho myšlenka, že jsem megatrotl a tohle fungovat rozhodně nebude???? Případně... měl by někdo zájem se na tom se mnou spolupodílet? Díky za názor.
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Spoj objímka/rajdy musí byť podľa mňa kovový, musí udržať uťahovací moment 18Nm na 6ke skrutke. Takže ak to urobíš z niečoho deformovatelného, budú sa rajdy pretáčať. A mne ak už stvrdli časom tie silentbloky tak, za s tým išlo hnuť len mierne, stratilo to tu funkciu filtrovania vibrácií. Ak by si to spravil z puku, tak to moooožno odfiltruje vysokofrekvenčné pásmo, ktoré už nepociťuješ (teda ak by ho motorka vedela generovať). Skús posunúť frekvenciu vibrácií zmenou hmotnosti koncov rajdov ako som opisoval (rybárske závažia na binderke), ako som pozeral na sofistikovanosť mojich odpružených objimok, asi to inak ani nepôjde, teda existuje riešenie so silentblokom v uložení okular/objímka, ale tam to pruží vo všetkých smeroch, čiže máš potom pri zatáčaní gumený pocit "prázdneho kolesa"
Upravil patol dne 08.10.2023 10:07
Inak vzhľadom na to, za na GSku je spodná objímka súčasťou okulára, máš možnosť odpruženia iba na rajdoch [url] https://www.aspshop.sk/fasst-flexx-handlebar-enduro-high-19-31[/url]. Alebo ide zima, tak zhodiť okular, odfrezovať objímky a navrtať diery zo závitom (prípadne navariť zo spodu diery maticu pre vystuženie) a použiť ten môj systém.
patol napsal:
Inak vzhľadom na to, za na GSku je spodná objímka súčasťou okulára, máš možnosť odpruženia iba na rajdoch [url] https://www.aspshop.sk/fasst-flexx-handlebar-enduro-high-19-31[/url]. Alebo ide zima, tak zhodiť okular, odfrezovať objímky a navrtať diery zo závitom (prípadne navariť zo spodu diery maticu pre vystuženie) a použiť ten môj systém.
patol napsal:
Spoj objímka/rajdy musí byť podľa mňa kovový, musí udržať uťahovací moment 18Nm na 6ke skrutke. Takže ak to urobíš z niečoho deformovatelného, budú sa rajdy pretáčať. A mne ak už stvrdli časom tie silentbloky tak, za s tým išlo hnuť len mierne, stratilo to tu funkciu filtrovania vibrácií. Ak by si to spravil z puku, tak to moooožno odfiltruje vysokofrekvenčné pásmo, ktoré už nepociťuješ (teda ak by ho motorka vedela generovať). Skús posunúť frekvenciu vibrácií zmenou hmotnosti koncov rajdov ako som opisoval (rybárske závažia na binderke), ako som pozeral na sofistikovanosť mojich odpružených objimok, asi to inak ani nepôjde, teda existuje riešenie so silentblokom v uložení okular/objímka, ale tam to pruží vo všetkých smeroch, čiže máš potom pri zatáčaní gumený pocit "prázdneho kolesa"
taky si myslim, ze to guma neudrzi, potrebujes mit pevny spoj
nejde ani tak o beznou jizdu, ale o nejake krizove brzdeni, kdy se o riditka musis oprit a to fakt nechces aby si je v ten moment mel pred plexi ...
asi by to slo resit v kombinaci s nejakym kovovym cepem, ktery by tu nerotaci zajistil, nicmene to uz vidim na velke bastleni, protoze vrtana riditka, atd.
asi bych se zameril na prechod bryle/nastavec, tam se nejaky elegantni silentblok vymyslet da
To vidím prvý krát, ako to funguje? Čo sa voči čomu hýbe?
jo, takhle nejak jsem si predstavoval elegantni silentblok ...
Čo sa voči čomu hýbe?
no mas gumu mezi tou spodni casti ktera je napevno k brylym a spodni casti objimky riditek, ktere jsou v te objimce taky napevno
pricemz tuhost jde evidentne tim sroubem nastavit, povoleni fixuje matice se silonovym krouzkem
jednoduche a dle prispevku funkcni ...
To vidím prvý krát, ako to funguje? Čo sa voči čomu hýbe?
jo, takhle nejak jsem si predstavoval elegantni silentblok ...
Čo sa voči čomu hýbe?
no mas gumu mezi tou spodni casti ktera je napevno k brylym a spodni casti objimky riditek, ktere jsou v te objimce taky napevno
pricemz tuhost jde evidentne tim sroubem nastavit, povoleni fixuje matice se silonovym krouzkem
jednoduche a dle prispevku funkcni ...
To mi tiež na prvý pohľad vychadzalo, zaujímalo ma skôr či a ako je to riešené proti pohybu v krute, pri zatáčaní....
no zadnej znatelnej pohyb tam podle mne neni ani pri nejaky krizovce jsem nic nezaznamenal samozrejme to podle me neodfiltruje vsechno ma to sví limiti
pak mam jeste na gripech
Grip Puppy https://www.aliex...ppPoWn3f7V
takovy penovy navleky a to taky pomaha ,ale bacha kdo má kratší prsty (menší ruce) mohl by byt problém(zvetsi se prumer) já jsem to dával hlavně že mám velkou ruku taky se mi to pohodlněji drží a další minus je že se zhorší učinnost vyhřevu tak o 40 procent
plus je zase v tom ze se neohmataj gumovy gripy (neprodrou nekdy az na vyhrev)
Navazuji na hodně staré téma ohledně celkem nechutné vibrace řidítek, s čímž se nehodlám smířit. Jelikož jsem možná celkem dost hodně střelenej, nedalo mi to a i přes varování jsem to prostě zkusil.... Změřeno, zkresleno a následně vyřezáno vodním paprskem z tvrdých hokejových PUKů.
Co se týče rizika ztráty pevnosti uchycení řidítek (protočení při prudkém brždění), zkoušel jsem veškerou silou tlačit na řidítka a jediné, co se mi povedlo bylo to, že jsem je doslova ohýbal, bez jakéhokoliv poootočení v úchytu. Původně jsem chtěl gumy zkusmo zafixovat kvalitním lepidlem, ale dám tomu šanci tak jak to je. Budu to sledovat zejména za letní teploty, kdy může guma změknout a ztratit tvrdost. Komentáře, o tom, jaký jsem to neskutečný de*il si prosím nechte pro sebe. Dávám jen k dobrému pro případnou inspiraci podobným exotům jako jsem já
Dalším krokem bud vešroubování odpovídající závitovky do konců řidítek a přidávání podložek až do chvíle, než začnou být vibrace snesitelné. Následně zvážení každé strany a pak přijde ke slovu soustruh ...