Děkuji Rudovi za Mitasky, tajně jsem doufal že dorazí 07, dorazila 07+, ale vůbec nevadí, alespoň otestuju.
Budou se klasické 07 dál vyrábět, nebo už jenom 07+ ?
Hodnocení posledních E07:
Tyhle poslední jsem po necelých cca 20tis km dojezdil. Vůbec, ale vůbec jsem je nešetřil = dálnice 150-160km/h dlouhodobě, mimo různě (a rozumně) kolik to šlo, šotolinky a polňačky hlavně ke konci smykem a hrabáním. Rozjezdy na asfaltu mám ale v klidu, nemám potřebu vytáčet nízké stupně. Většinou jezdím sám a nalehko.
Předek jsem měnil trochu dřív, zadek až byl hladký (na mokré silnici to už bylo maso, klouzalo to i při prudším přidání plynu) a teď už chytil i defekt, ale měl na to plné právo.
Celkové zhodnocení:
1. tráva (mokrá samozřejmě hodně opatrně), lesní a polní cesty pro moje použití paráda - od přezutí jsem si ani jednou neustlal
2. suchý asfalt výborný - zatáčky na grossglockneru jsem si užil i ve dvou
3. mokro - kloužou oproti předchozím (už nevím co to bylo) víc, předek mě jednou extrémně vylekal, když jsem se jenom dotkl přední brzdy, nakonec to ale bylo způsobeno hlavně asfaltem (takové ty hladké záplaty, ověřeno opakovaně).
Poměr cena/výkon/zábava - 1*
Taky sem hodím něco o nových 07+ jak jsem je měl možnost poznat.
Na začátku nutno zmínit, že jsem dost najezdil se starými, kde byl maximální nájezd na sadu až 34tis, ale také jen 17tis a tak jsem byl na nové opravdu zvědavý. Na konci loňského roku jsem poslal do Jižní Ameriky svou 1150GSA se zadní 07+ a přední 07+ Dakar. Při přezouvání na doporučení Rudy preventivně podmáznuty vulkanizační hmotou, protože s některými staršími kousky jsem měl problém s ucházením. Po dvou měsících, kdy byla motorka buď na moři nebo ve skladu gumy neušli ani o desetinu. Za 7tis km jsem vystřídal povrchy jako dálnice (20%) max do 140ti, dlouhodobě 110km/h, normální silnice 60% cca 100km/h a šotoliny (20%) včetně hodně kamenitých povrchů jako například lávové pole nebo písku, v rychlostech od 0 do 120km/h. Teploty od 20ti do 40ti stupňů. Guma se už od začátku chovala jinak než předchozí, nevlní se tolik v zatáčkách a dávala mi větší jistotu při projíždění utažených zatáček. To vše s naloženou motorkou na měsíční výlet. Na mokru se bojím, ale i tak docela dobrý. V normálním terénu v pohodě, těžký terén jsem nejel, bo nebylo proč. Následoval další měsíc a půl na moři a po vylodění byl tlak cca o 2-3 desetiny menší. Nyní po najetí 10tis. km a 9ti měsících jsem dofukoval 3x. Nakonec si se mnou ještě gumy střihli ježdění na okruhu. Opět žádný problém, jistota až na kraj a to jsem silniční mr*al a kopyto. Ke konci pozoruji velké hučení. Co se týká praskání, ano praskliny jsou, ale nic co bych považoval za nebezpečné. Guma ubývá konstantně, přičemž přední mnohem méně než zadní a to je GS těžké na předek. Pokud to srovnám s gumama, jaké měli ostatní kluci v JA, ať to byl Motoz, Michelin nebo jiné, tak všechny podobné typy ucházeli a většina praskala stejně jako Mitas.
Na konec bych rád doplnil jednu věc, nejslabším článkem mezi motorkou a vozovkou nejsou v dnešní době gumy, ale jezdec. Velice málo z nás (já určitě ne!) se dostane na limit gumy, kde pozná její vlastnosti. Bohužel se dnes všichni řídí na FB velice populárním jedna paní povídala a nebo v zatáčce mi to klouzlo (protože jsem **** a neumím jezdit) a jednoznačně za to může guma. Svést to na gumu je zkrátka jednodušší. Schválně, kolik z Vás kontroluje tlak před každou jízdou? Já třeba ne
Sada 07ček stojí kolik? Jo, míň než klasické silniční gumy, přesto chceme extrémní výdrž na silnici ať už nájezdovou nebo výkonovou. Stojí také míň než vychvalované gumy do terénu, přesto chceme abychom na nich mohli jet Dakar. 07 je prostě cestovní guma a stejně jako GS není všemocná a je to jen spotřební materiál. Jenže to bychom nesměli chtít lítat se špuntama po dálnici 150km/h nebo podobný nesmysly.
Mě 07+ plně vyhovuje jak nájezdem, tak výkonem na silnici nebo v terénu, vyjedu co potřebuju a pobavím se i v zatáčkách.
vojta přiložený následující obrázek:
vojta napsal:
Taky sem hodím něco o nových 07+ jak jsem je měl možnost poznat.
Velice málo z nás (já určitě ne!) se dostane na limit gumy, kde pozná její vlastnosti. Bohužel se dnes všichni řídí na FB velice populárním jedna paní povídala a nebo v zatáčce mi to klouzlo (protože jsem **** a neumím jezdit) a jednoznačně za to může guma.
Mluvme každý za sebe, jo? Já tedy rozdíly mezi jednotlivými gumami rozhodně poznám, i v terénu, ale na silnici zejména. A dostat se zrovna s 50/50 gumami na limit jejich schopností při dynamické jízdě na asfaltu opravdu nevyžaduje talent Marqueze v kombinaci s citem šéftestovače Pirelli.
co ti na to mam rict? Ses ten jeden z mala, co to dokaze Co ja vidim na silnicich, hodne lidi (vcetne me) to proste nedokaze (protoze treba ani nechce), to je cely, co tim chci rict. Snad Tvoje ego neutrpelo...
jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
Mému egu je to úplně fuk. Ale mít ambici hodnotit pneumatiky a zároveň tvrdit, že mezi nejsou poznat rozdíly nebo že na těch rozdílech nezáleží, je takové zvláštní.
vojta napsal:
co ti na to mam rict? Ses ten jeden z mala, co to dokaze Co ja vidim na silnicich, hodne lidi (vcetne me) to proste nedokaze (protoze treba ani nechce), to je cely, co tim chci rict. Snad Tvoje ego neutrpelo...
tak kdyz uz je to o tech "pocitech":
- souhlasim s tim ze dnes jsou pneu "rychlejsi" nez ridici, nebo alespon drtiva vetsina gum, nicmene myslim ze to plati pro silnici a jen na suchu (teren je trochu slozitejsi disciplina, nejde to jednoduse hodnotit ze tenhle kopec vyjedu, tenhle ne....)
- ale je otazka jestli to nekdo nedokaze limitne hodnotit je tim, ze se lidi boji kvuli tomu ze je pneu nepodrzi, nebo se jen boji motorku proste vic naklopit z principu .....
- sam na sobe pozoruji ze je to o momentalni zkusenosti, cim vic se brousi boty, tim vic si clovek dovoli a naopak, staci aby to nekde kolegovi ujelo a hned je tempo volnejsi ........
- takze podle me hodnotit pneu jde vzdycky s pridavkem "takhle to citim ja" a podle toho to tak brat (nehlede na to ze na kazdy motorce i v kazdem rozmeru se pneu chovaji trochu jinak, takze nejake generalni hodnoceni je asi nemozne)
- myslim ze prinos je ten, ze kdo se vidi ve vojtove stylu cestovani tak zkratka oceni jeho poznatky z "pocitu" dane pneu a o to myslim jde .....
tisic lidi - tisic pocitu, takze dobre ze se aspon nekdo podeli vic do hloubky, takove ty vykriky uchazi/neuchazi, klouze/neklouze, je to super/nahovno celkem nic moc k nazoru na gumu nereknou, kdyz je to v souvislostech, je to podle me vzdycky lepsi ......
je to presne jak pises, je to muj subjektivni dojem z pneu, ktere jsem mel obute poprve. Nikomu ho necpu. To ze se nekdo citi urazeny, ze umi jezdit a nikdo ho nepochvali, neni muj problem...
jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
Mitas E07, staré asi 4 roky, zatial najazdené cca 4000km. Studená guma šmýka(čitateľne), ale po zohriatí drží celkom dobre. https://www.youtu...jp4HQBZmrM
Slovinský asfalt, suchý, teplota cca 20°C
Upravil mysynko1 dne 01.08.2019 12:40
Tak pro ty co nemají FB nebo nejsou ve skupině "Vše o pneumatikách Mitas" a zajímá je info o E 07+ 90/90/21. V uplynulých dnech se vrátil kamarád Vojta z cesty po Mongolsku a přilehlých zemích kterému jsem poskytnul jednu pneu v provedení Dakar. Test byl zaměřený především na celkový nájezd který činil více jako 18000km a po ukončení cesty zůstalo ještě 3-4 mm materiálu na výšce figur. Teď ještě doladit úniky tlaku u bezdušových kol a může se začít vyrábět.
Mé zkušenosti s touto pneu kterou mám obutu na obou motorkách.
Shrnutí:
+ výrazně lepší než staré provedení (design)
+ v profilu více kulatá, příjemnější přechod do náklonů
+ na suchu naprosto jistá jízda při teplotách nad 10 stupňů ihned od vyjetí z garáže,
pokud je méně je potřeba pár kilometrů prohřát¨
+ na mokru a vodě výrazně lepší než předchozí verze
+ hlučnost je podstatně lepší než u předchozí verze
- boční vedení ve vrstevnici, ale od této pneumatiky ho ani moc nelze očekávat, tady
se cení především univerzálnost
- menší nájezd.... i když?
- vyšší cena proti původní verzi nejenom z důvodu dražších vstupních materiálů
[img][/img]
joe přiložený následující obrázek:
[257.59Kb]
Upravil joe dne 03.10.2019 07:53
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Jak řešíte únik tlaku? Přední, i když už byla 2x v pneuservise na znovunasazení, tak stále uniká. Cca za týden je skoro prázdná. Ultraseal prý neřeší únik kolek ráfku.
Nějaký nápad krom duše?
battul napsal:
Jak řešíte únik tlaku? Přední, i když už byla 2x v pneuservise na znovunasazení, tak stále uniká. Cca za týden je skoro prázdná. Ultraseal prý neřeší únik kolek ráfku.
Nějaký nápad krom duše?
procti si to tu poradne, reseno x-krat .....
je treba to podmaznout, v servisu vedi cim a jak, je to bezna vec, jen si o to musis rict ...
pripadne, pokud jsi perfekcionista, tak jeste odriznout ten břit z gumy na vnitrku patky gumy, pokud by tam tedy samozrejme byl (leze to pri nazouvani mezi gumu a patku rafku a kolem to uchazi, tohle mam od cervenyho z cernosic, tam vedi co delaji)
Moje zkušenost se zadni E07+ na vstrom 650: najeto necelých 10tis km na dovolené z toho cca 10% mimo asfalt a je v podstatě ko. Dá max 1tis km. Když jsem jel rychle tak nejčastěji 110-120km/h vyjimečně 130 podle gps. Myslel jsem že už na ni nedojedu domů. Foukal jsem za studena 2.7 .Nízkou životnost přikládám horku v Uzbekistánu, tam mizela pred očima a tomu že trochu utíkala. Dofukoval jsem z 2.4 . S trakcí jsem žádný problém neměl.
Upravil mahomaho dne 07.10.2019 21:21
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
tak za me posledni info k E07+, dal uz nevim co bych psal ...
- o vikendu obuto na dvou LCA a projetej celej Krocan ....
- samozrejme byt to zavod tak ani omylem nevyhrajem, parkrat jsme se museli popostrcit (od toho taky kamaradi jsou ne ?! ), ale byla to zabava a proste jsme to (az na Dykovu skalu, to fakt neslo) projeli
a krocan super pocasi, krasnej vikend, podekovani pardalovi ....
Upravil xylem dne 14.10.2019 09:29
Tak já přidám také aktuální zkušenost. E07+ Dakar. Včera jsem se vrátil z Maroka. Rozumně naložené GS 1150. Najeto 9500km. Gumy nazute před cestou. Celkem 17dni. Teploty po ceste od 6 do cca. 36 stupňů. Naprostá většina výletu po asfaltu. Jen při jednom přejezdu Atlasu asi 200km šotolina/štěrk.
Foukane na 2,6 + 2,9.
Tlak celou dobu monitorován jednotkou z Aliexpressu. Monitoring funguje velmi spolehlivě, mám ho na motorce druhý rok. Najeto s ním cca. 40tis.km. Tlaky mnohokrát ověřovány na benzinkach. Pro zajímavost - jednotka na riditkach vydrží cca. 3tydny jízdy od rána do večera každý den. V senzorech na ventilkach jsem měnil po roce a půl a cca. 30tis.km.
Rychlost po cestě i na dálnicích max. 120kmh dle GPS. Cestovní, klidné tempo.
Zpatky ke gumam.
Po týdnu jsem dofoukaval předek o 3 desetiny. Po zhruba 7tis km jsem dofoukaval předek o 3-4desetiny a zadek zhruba o 4-5desetin.
Po celou dobu gumy naprosto spolehlivé. Dva dny se jelo v těžkém dešti, jinak sucho a teplo.
Na gumach jsem se cítil opravdu dobře. Zadny problém.
Měl jsem strach z nájezdu, po návratu digitální šuplera ukazuje ve středu gumy zhruba 6,5-6,7mm na předků a zhruba 6,6-6,8 mm na zadku. Něco tedy ještě určitě vydrží, ale nedokážu odhadnout kolik.
Vadí mi jen ty tlaky. Zda mi v servisu něco extra podmazavali-nevim.
Cena 4400 za sadu v Dakaru je zhruba již jen o 400kc méně než K60Scout.
Hojda! Děkuji Rudovi za opětovné bezproblémové dodání pneu, tentokrát 07+. Dokonce i Česká pošta zafungovala na výbornou.
Upravil kolous dne 07.04.2020 19:18
Zdravím,jestli někoho zajímá nájezd na zadní Mitas E07+ dnes jsem přezouval,najeto 14705 km na R1200 GS-LC Adventure, 97% asfalt zbytek Pamírské šotoliny,plně naložená motorka 3 kufry a já 90 kg.Ještě by něco snesla,za ty prachy za mě O.K
marda přiložený následující obrázek:
marda napsal:
Zdravím,jestli někoho zajímá nájezd na zadní Mitas E07+ dnes jsem přezouval,najeto 14705 km na R1200 GS-LC Adventure, 97% asfalt zbytek Pamírské šotoliny,plně naložená motorka 3 kufry a já 90 kg.Ještě by něco snesla,za ty prachy za mě O.K