Tak jsem pošilhával po garmin zumo xt a koukám, že oni změnili napájení a je to teď na 5V. Takže to nejde dát na zásuvku, která je nachystaná pro navigaci. Dá se to nějak obejít, nebo to fakt musím narvat přímo na baterku. Toto řešení nemám totiž moc rád.
Fojtik Design napsal:
Tak jsem pošilhával po garmin zumo xt a koukám, že oni změnili napájení a je to teď na 5V. Takže to nejde dát na zásuvku, která je nachystaná pro navigaci. Dá se to nějak obejít, nebo to fakt musím narvat přímo na baterku. Toto řešení nemám totiž moc rád.
neni mi jasne jake prime davani na baterku, normalne to pripoj pres usb (a usb ma normalne 5V ne ?)
Fojtik Design napsal:
Tak jsem pošilhával po garmin zumo xt a koukám, že oni změnili napájení a je to teď na 5V. Takže to nejde dát na zásuvku, která je nachystaná pro navigaci. Dá se to nějak obejít, nebo to fakt musím narvat přímo na baterku. Toto řešení nemám totiž moc rád.
neni mi jasne jake prime davani na baterku, normalne to pripoj pres usb (a usb ma normalne 5V ne ?)
Tak to je to úplně poslední řešení, které bych chtěl.
Nejvíc se mi líbí kabel nachystanej u krku řízení. Ale to by musel být odběr 12V.
Další řešení je prostě kabel s pojistkou na baterku. Ale to se mi moc nezamlouvá.
prosteoff napsal:
Ahoj, Xtecko mam normálně na DOHC připojené k pripravenemu konektoru. Normálně nabíjí a i vypíná po nějaké minutě po vypnutí zapalování.
Při zapojení samotné navigace do konektoru přídvných zařízení CAN-BUS normálně vypne. Avšak je tam vestavěná logika hlídání průtoku proudu a při zapojení více zařízení, např. další USB nabíječky na telefon, tak při připojeném telefonu není zásuvka odpojena po vypnutí zapalování. Je to proto, abys mohl nabíjet telefon během zastávky na oběd (odběr proudu větší) a zároveň aby USB měnič nevycucal baterku při zimní dvouměsíční odstávce (i malý proud baterku časem vyčerpá a proto CAN-BUS zásuvku i konektor pro přídavná zařízení odpojí).
Mě samotné ZumoXT motorka odpojovala, ale ZumoXT + palubní kameru už ne. Součet odběrů přesáhl nastavenou mez.
Podobně mi to zásuvku odpojí při dobíjení samotného interkomu v přilbě, ale neodpojí když nabíjím současně interkom a telefon.
Hele vubec nevim. Já to zapojil a doufal, protože jsrm si také přečetl o 5V. Me to nabiji a odpojuje, mam zapojenou pouze navigaci v konektoru pod svetlem. Nic vic nemám.
Ale nadruhou stranu, pro me by bylo hlavní aby to nabijelo, stejně jsem zvyklý pri každé delší zastávce navigaci vytahovat. I pri tankování, nikdy nevíte kdo vam ji odcvakne a jde...
prosteoff napsal:
Hele vubec nevim. Já to zapojil a doufal, protože jsrm si také přečetl o 5V. Me to nabiji a odpojuje, mam zapojenou pouze navigaci v konektoru pod svetlem. Nic vic nemám.
Ale nadruhou stranu, pro me by bylo hlavní aby to nabijelo, stejně jsem zvyklý pri každé delší zastávce navigaci vytahovat. I pri tankování, nikdy nevíte kdo vam ji odcvakne a jde...
A uchycený to máš na hrazdě originál držákem, nebo v tom Touratech držáku? Chtějí za to docela raketu, tak přemýšlím, zda se to vyplatí.
prosteoff napsal:
Hele vubec nevim. Já to zapojil a doufal, protože jsrm si také přečetl o 5V. Me to nabiji a odpojuje, mam zapojenou pouze navigaci v konektoru pod svetlem. Nic vic nemám.
Ale nadruhou stranu, pro me by bylo hlavní aby to nabijelo, stejně jsem zvyklý pri každé delší zastávce navigaci vytahovat. I pri tankování, nikdy nevíte kdo vam ji odcvakne a jde...
A uchycený to máš na hrazdě originál držákem, nebo v tom Touratech držáku? Chtějí za to docela raketu, tak přemýšlím, zda se to vyplatí.
Na hrazdě Adv plexi. Kamarád mi k tomu vyfrézoval držák. (sám jsem to zkoušel tisknout z 3D tiskárny, ale hliník je lepší volba).
Smysl toho držáku moc nechápu... Jo je uzamykatelný, ale navigaci stejně vycvakávám a dávám do topcase. Navíc bych chtěl vidět tu akci, kdy si zlodějíček myslí, že to vytrhne/vycvakne a jde. Myslím, že by zabral a navigaci asi neukrad, ale škodu tím trhnutím stejně třeba napáchal Jsem zastánce je spíše nevystavovat pokušení, mě těch 10 vteřin nezabije a stejně jako s airbagovou vestou se to zautomatizuje...
EDIT: Diakritika a překlepy (když to píšu z mobilu tak se to nedá...)
Upravil prosteoff dne 01.06.2021 18:09
Ahoj, je nějaký důvod sáhnout po Garminu Zumo XT namísto Navigatoru VI? Samozřejmě cena, ale Navigator bych teď koupil za nějakých 17 a láká mě ten origo držák navigace, co je na motorce z výroby, a taky možnost ovládání z řídítek. Navíc Zumo teď nějak není skladem, předpokládám, jako u spousty jiných věcí, že nejsou čipy do výroby.
pivi napsal:
Ahoj, je nějaký důvod sáhnout po Garminu Zumo XT namísto Navigatoru VI? Samozřejmě cena, ale Navigator bych teď koupil za nějakých 17 a láká mě ten origo držák navigace, co je na motorce z výroby, a taky možnost ovládání z řídítek. Navíc Zumo teď nějak není skladem, předpokládám, jako u spousty jiných věcí, že nejsou čipy do výroby.
Tak za mě asi největší benefit je to, že to můžu použít na jakékoliv další motorce/autu. A cenový rozdíl 5000 Kč, také není zanedbatelný. Ještě bych mrknul, jak je na tom Navigatoru VI co se týče nahrávání topo map. Není to tam více uzavřené, ten systém?
Do auta mám starší navigaci, taky od Garminu, i když čím dál víc naviguju mobilem (hlavně přes Waze kvůli kolonám). Co se týče map, bral jsem to tak, že Navigator je v podstatě Garmin, přes který se pak stahují i aktualizace, tak mě ani nenapadlo, že by to mohlo být omezené.
A pak ještě přichází v úvahu Tomtom Rider 550, levnější nez Garmin, dá se aktuálně koupit za 9 tisíc. Od Tomtomu jsem nikdy nic neměl, ale recenze na to nejsou špatný.