Hledal jsem, ale nenašel jednoznačnou odpověď na následující "věc",
proto bych Vás chtěl požádat o její vyjasnění:
Budu-li chtít dát na svojí motorku jiný výfuk (teď myslím legálně), bude muset mít homologaci, to je celkem jasné, ale pokud na motorce byl výfuk původně s katalyzátorem a ten nový a homologovaný je bez katalyzátoru, může s tím mít někdo problém (STK, provoz v ČR, provoz v zahraničí)?
Jestli jsem to dobře "vyčetl", tak s provozem u nás by to tak zlé být nemuselo, ale jsou země (Německo, Rakousko... doplňte další), kde by mě za to pomalu ukřižovali
V mém případě se jedná o Dakara a ten má samozřejmě katalyzátor zapsaný v techničáku.
Musíš koupit ladák s katem, což třeba remus nebo scorpion mají. Bez katu si nedokážu představit že by nějakej vejfuk na gs650 měl homologaci.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOLI: Třeba tady ten výfuk Sharon http://www.bmwgs....owstart=40
vypadá jako bez katalyzátoru - resp. myslel jsem, že katalyzátor nebývá uvnitř té hlavní válcové části výfuku (tlumiče), ale je před ním.
Ale opravdu se v tom moc nevyznám
Darek napsal:
TOLI: Třeba tady ten výfuk Sharon http://www.bmwgs....owstart=40
vypadá jako bez katalyzátoru - resp. myslel jsem, že katalyzátor nebývá uvnitř té hlavní válcové části výfuku (tlumiče), ale je před ním.
Ale opravdu se v tom moc nevyznám
Ten ale nemá homologaci ani náhodou
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Ahoj, mam taky jeden dotaz... Pokud koupím laďák homologovaný, ale na jiné moto, dokáže to stk nebo policie (i zahraniční) nějak rozeznat? Ví někdo co znamenají všechna ta čísla a písmena na výfuku? myslím že homologační karta už se dá udělat celkem snadno.
To přece nemůže být tak jednoduché.
Díky za jakoukoliv odpověď
aspiknx650
u nas na stk neriesia ani hlucnost ani splodiny. pocul som o pripadoch z rakuska, kde policia merala hlucnost ladakov. ale pokial je vyfuk homologovany na urcity typ moto, tak by mal urcite splnat normy, takze to riesit nemusis. ak je ale z inej moto tak to tak nemusi byt. rozhodne by som kupil len taky homologovany ladak ktory je vyrobeny pre dany typ motorky, najma pri cestovani smerom na zapad..
aspiknx650 napsal:
Ahoj, mam taky jeden dotaz... Pokud koupím laďák homologovaný, ale na jiné moto, dokáže to stk nebo policie (i zahraniční) nějak rozeznat? Ví někdo co znamenají všechna ta čísla a písmena na výfuku? myslím že homologační karta už se dá udělat celkem snadno.
To přece nemůže být tak jednoduché.
Díky za jakoukoliv odpověď
Poznají všechno:-)! Letos ve Švývarsku nás zastavili a vykošťovali kamaráda za neoriginál (doma dělaný, ale nádherný a tichý) výfuk. Mně pustili ale zastavil jsem abych pomohl kamarádovi tlumočit. Policista si pak všiml, že mám neoriginál výfuk, ale Zach homologovaný pro BMW, ukázal jsem mu i "techničák" od výfuku, přesto věděl že tam chybí vložka a věděl toho tolik že snad to byl policejní specialista na motovýfuky. Nebýt toho, že naše výfuky byly opravdu tiché a hlavně je zavolali k nedaleké nehodě motorky, asi bychom nevyvázli - po kamarádovi chtěl 530 Euro. Nakonec jsme museli odjet nejkratší cestou do Itálie.. Takže doporučuju nepodceňovat.