Zdravím, vloni jsem vyměnil Horneta za Dakara 650GS. Na Dakaru mám originální plexi o něco snižované, aby mi neházelo vítr do helmy, ale o něco níže na tělo. Když jedete s enduro helmou cca 120 a výše, nebere vám vítr helmu dozadu? Uvažuji pořídit enduro helmu, ale nemám možnost si jí předem půjčit.... Proto, jestli ten kšilt něco dělá nebo je to o zvyku. Díky
Do 140ti naprosto v pohode s LS2 Pioneer. Mam taky Dakara, ale dal jsem si na origo plexi deflektor kvuli turbulencim.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Jezdím celou sezonu bez plexi, na delší cesty bych si ho asi dal zpět (ačkoliv už jsem zkoušel leccos a stále to není ono). Takže všechen vítr jde na celé tělo. Kšilt samozřejmě strhne hlavu, když se otáčím, ale to dělalo i v době kdy jsem plexi měl. Dá se na to vyknout, večer mě nijak zvlášť krk nebolí. Mám ale pocit, že vítr jde rovnoměrně na hruď, krk, helmu a nevznikají tak zvláštní turbulence. Jen když venku hodně fouká.
Řeším teď podobný problém, protože mi zřejmě po patnácti letech dosluhuje ingrálka zkoušel jsem na mým GS (1250 HP) oba typy helem, jak tu integrálku, tak i MX helmu (mám kompozitovou KYT, kterou používám na enduru), zkoušel jsem si k tomu něco načíst, dost věcí je tady: http://touratech-...le-na.html
Došel jsem k tomu, že mi víc vyhovuje ta krosová helma + MX brýle, po dálnicích (zatím) nejezdím a do těch 120 km/h je to za štítem pohoda. Nejvíc toho najedu cestama do práce, díky tomu jsem to vyzkoušel i v teplotách okolo 6-7 stupňů nad nulou a bez problémů. Lepší viditelnost bych oproti integrálce viděl i v dešti a za mlhy, brýle se buď vůbec nemlží, a když už by na to podmínky, tak určitě míň jak plexi (na integrálce nemám nic proti mlžení jako pinlock apod.). Navíc mi přijde, že to člověka víc "vtáhne do děje" (což může být pro někoho i nevýhoda), je všechno víc slyšet, cítit...
Řeším ale dvě věci - v dešti (a vyzkoušel jsem si i 4 km v malých krupkách) to dost štípe pod nosem, jakoby nad horním rtem, jak tam shora padá voda. Existuje MX helma , ke které je nějaký třeba neoprenový deflektor (aby nebránil velkým MX brýlím)? - zatím jsem nenašel. A taky mám v plánu pořídit nějakou komunikaci, ale zase jsem nenašel MX helmu s přípravou - vybráním na sluchátka. Chápu, že tyhle helmy jsou primárně na motokros nebo ostrý enduro a nepočítá se s tím, že by v nich někdo jezdil delší vzdálenosti, resp. cestoval.
Znáte někdo řešení, existuje takový výrobek? - hledám MX helmu, ne endurovou s plexi, clonou a pod.
Tak jen dodám, že Leatt GPS 5.5 má dost velký otvor, ale brýle 100% s trhačkou, které mají deflektor nosu, se do ní nevlezou zcela a díky deflektou v přilbě lehce odstávají (na mé hlavě). Deflektor se dá sundat a bez něj déšť mrská do obličeje. Ale není to taková hrůza, když samotná helma má nosní deflektor a mezery mezi brýlema a helmou jsou minimální. Ale déšť cítit je.
Tak asi v žádný helmě nechceš spadnout Já třeba musím do každé helmy vyřezávat v prostoru uší díru na sluchátka protože mě prostě tlačí i když tam je příprava...
Jinak jezdím hlavně s helmou s kšiltem, je fakt, že aerodynamika je horší ale hlavně hluk, ale to připisuji také horšímu utěsnění kolem krku (v porovnání např. se Schuberthkama...) Co naopak se mi líbí je zpravidla, větší přísun vzduchu, lepší rozhled (OK, C4 se v tomto ohledu dost zlepšila), a hlavně pohodlí kšiltíku, jedeš v lese kde ti problikává sluníčko/stín)) prostě malinko předkloním helmu a krásně vidíš...
Mám celkem levnou Richa X-Road. Co se mi na ní líbí je, že má kšilt kotven čtyřbodově takže se nekroutí a nevrže jako jiné (i dražší helmy), řekl bych že je i bytelnější než např. u Uvexky...
Upravil HonzaGS-SV dne 04.06.2020 06:04
třeba tady je to vysvětleno https://motorgear...et-riding/
MX 450 motorka jede max cca 120 km/h - reálně ovšem takovou rychlost na trati nikdy nedosáhne - proč by výrobce MX helmy počítal s rychlostí třeba 160...
ale samozřejmě, jezdi si v čem chceš...
Upravil Miguel dne 04.06.2020 07:28
pod trvalým dohledem
HonzaGS-SV napsal:
Tak asi v žádný helmě nechceš spadnout Já třeba musím do každé helmy vyřezávat v prostoru uší díru na sluchátka protože mě prostě tlačí i když tam je příprava...
Jinak jezdím hlavně s helmou s kšiltem, je fakt, že aerodynamika je horší ale hlavně hluk, ale to připisuji také horšímu utěsnění kolem krku (v porovnání např. se Schuberthkama...) Co naopak se mi líbí je zpravidla, větší přísun vzduchu, lepší rozhled (OK, C4 se v tomto ohledu dost zlepšila), a hlavně pohodlí kšiltíku, jedeš v lese kde ti problikává sluníčko/stín)) prostě malinko předkloním helmu a krásně vidíš...
Mám celkem levnou Richa X-Road. Co se mi na ní líbí je, že má kšilt kotven čtyřbodově takže se nekroutí a nevrže jako jiné (i dražší helmy), řekl bych že je i bytelnější než např. u Uvexky...
ty ale jezdíš v normální dual-sport helmě... mám za to, že on chce koupit čistě mx helmu, jako třeba Airoh Aviator apod. no vzhledem k tomu, že chce ušetřit, tak Aviator bude asi úplně mimo..
pod trvalým dohledem
vzhledem k tomu, že chtějí všichni na cestovním enduru vypadat jak největší hard enduro jezdci (ano nikdo to neslyší rád) a na šotolinu vjedou se strachem na pár kilometrů ročně (ne nejsou všichni takový, ale o těch tenhle post není), tak logicky všichni volí helmu s kšiltem. Já v ní jezdím taky abyste si nemysleli. Pak mám ale překlápěčku shark a štítek mi vůbec nechybí a že to nevypadá na GS jako na enduru? Nevadí...jsem nadmíru spokojen. Na cestování úžasná přilba.
Problém helem se štítem je prostě aerodynamika při vyšších rychlostech. Přijde mi vtipný jak se dnes řeší co nejvyšší štíty, deflektory a pak si dáte nepříliš aerodynamickou přilbu, která ale vypadá cool a často se kšilt klepe nebo vrže. Co se týče bezpečnosti tak je kšilt další věc, co může při nehodě způsobit problém, proto ho má třeba Arai na plastových šroubech aby se hned urval a neotočil zbytečně hlavou při nárazu. Sorry za dlouhé zamyšlení Ke GS ta enduro přilba tak nějak patří, ale zvažte, zda ji potřebujete, nebo jen chcete vypadat hustě.
pivi, zrovna jsme u nás naskladnili tuhle helmu. Je to úplně něco jiného než je na trhu teď a možná odpověď na tvoji otázku. Jedná se o helmu na zimu/léto, jsou tam všude neoprénový vklady, který se dají odepnout a zvlášť brýle na zimu. Zkušenost ale nemám...recenze se dají najít. Vtipná je ta odklápěcí brada, když máš třeba ráno opičku https://www.motoz...-sidehill/jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz
Tak na třistakilovým ingotu s kuframa ti ani helma s kšiltem k vizáži hardenduristy nepomůže
Já "endurohelmy" používám dýl jak 10let, mám rád pravě ten diskutovanej kšilt kvůli slunku a vzdušnost samotné helmy, proti mé bývalé C2.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Vis Migueli, ony 450 jedou treba i 180km/h a jezdci na techto motorkach jezdej bezne v MX prilbach...
Upravil Kubrt dne 04.06.2020 10:29
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Nevím, jestli to vzešlo z mého příspěvku, ale píše se tu něco o low end přilbách. Já jsem o ceně nic nepsal, naopak, třeba do termoplastu bych hlavu nedal. Koukal jsem na tu přilbu od Vojty, s dvěma typy brýlí je to fajn nápad, ale z víc důvodů nechci odklápěčku. Třeba manželka ji má, je s ní spokojená, ale mě se zas líbí, že můj KYT Strike Eagle váží 999 gramů ( +- 50 g podle údajů na štítku). Prostě jsem se na základě nějaké zkušenosti přiklonil k MX helmě (třeba teď, když už se konečně oteplilo, se v ní navíc o dost líp dýchá) a nevím, jestli trh nabízí, co hledám. Třeba Airoh Aviator je určitě dobrá helma, ale ještě jsem ji na hlavě neměl. Helem jsem v životě kupoval víc a vím, jakej je problém, aby mi sedla skořepina. Vždycky se mi líbily integrálky Arai, jenže nikdy mi od nich nic nesedělo. Na značku KYT jsem narazil v Brně u Brumly, předtím jsem to vůbec neznal a bylo to na první nasazení. Ale zase, je věčně špinavá, zaprášená a hlavně propocená, to si nechci na hlavu dávat každý ráno, když jedu do práce, proto si jí nechám jen na Betu. Možná by bylo nejjednodušší řešení koupit ještě jednu stejnou a upravit ji pro sluchátka.
Za me integralka s pinlockem a ksiltem. Kdyz je zima a vlhko, tak je ti teplo a pinlok pomuze skvele proti mlzeni. A kdyz je vedro a sviti, tak ksilt je super na nizke slunce a proti uvareni je docela logicka vec si pozvednout plexi. A kdyz je kor vedro, tak plexi uplne nahoru a cedny bryle dolu. Bavim se o notmalnim jezdeni a cestovani. Na motokros je jina helma a hlavne jina motorka.
pivi napsal:
Nevím, jestli to vzešlo z mého příspěvku, ale píše se tu něco o low end přilbách. Já jsem o ceně nic nepsal, naopak, třeba do termoplastu bych hlavu nedal. Koukal jsem na tu přilbu od Vojty, s dvěma typy brýlí je to fajn nápad, ale z víc důvodů nechci odklápěčku. Třeba manželka ji má, je s ní spokojená, ale mě se zas líbí, že můj KYT Strike Eagle váží 999 gramů ( +- 50 g podle údajů na štítku). Prostě jsem se na základě nějaké zkušenosti přiklonil k MX helmě (třeba teď, když už se konečně oteplilo, se v ní navíc o dost líp dýchá) a nevím, jestli trh nabízí, co hledám. Třeba Airoh Aviator je určitě dobrá helma, ale ještě jsem ji na hlavě neměl. Helem jsem v životě kupoval víc a vím, jakej je problém, aby mi sedla skořepina. Vždycky se mi líbily integrálky Arai, jenže nikdy mi od nich nic nesedělo. Na značku KYT jsem narazil v Brně u Brumly, předtím jsem to vůbec neznal a bylo to na první nasazení. Ale zase, je věčně špinavá, zaprášená a hlavně propocená, to si nechci na hlavu dávat každý ráno, když jedu do práce, proto si jí nechám jen na Betu. Možná by bylo nejjednodušší řešení koupit ještě jednu stejnou a upravit ji pro sluchátka.
Brabčák používá na ježdění SHOEI WFX-WR. Váží 1300 g. Po pádu v Tunisu https://www.insta..._copy_link
Upravil Miguel dne 05.06.2020 10:14
pod trvalým dohledem
...mám ji také...ale na GS jezdím buď v jetce Blauer kolem komína nebo na delší cesty v Schuberth S1 pro...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Tak jsem včera zkoušel SHOEI Hornet ADV a AGV AX-9 a nesedí mi v žádné velikosti. ARAI Tour-X 4 mi byla ve velikosti "S" volná, XS nebylo skladem na vyzkoušení (Bonmoto). Co mi naopak sedlo perfektně, tak byla Airoh Commander - byla to spíš náhoda, protože byla v regále hned vedle AGV. Ale zase z víc důvodů nechci helmu se sluneční clonou.
Takže zbývá někde pohledat tu ARAI v XS velikosti a ještě jsem neměl na hlavě nic od KLIM. Pak se asi vrhnu zpět na krosové helmy, i když ta fotka od Brabčáka, co sem na ní dával odkaz Miguel, vypadá děsivě. Ale ADV helem (se štítkem, plexi a bez sluneční clony, z kompozitu) zas tolik na výběr není.
Měl jsem na hlavě už lecos. Od Casidy po Arai. Ale jak zmiňujete je to o typu stroje. Na FZS mi vyhovovala Schubert S1 pro, na GS800 už tolik ne ale mám v ní kecafon tak jsem to používal na cesty ve dvou a sám jezdil jsem spíš v IXS HX490, lip se mi z ní koukalo ve vzpřímené pozici. Bohužel jsem si to myslel. že s tím přejdu na GS1200 co mám ted, a není to ono, Blbě se mi kouká přes to velké plexi a ta helma za ním nevětrá. Po dvou dnech vím, že budu shánět něco co fakt větrá. Ale MX helmu s brýlemi bych si netroufl. I když vím z Airohu s kšiltem že na clonění slunka je to super, ale jednou jsem v tom otočil hlavu ve 160 a to cuknutí mě od používání tohoto typu helem odradilo. Hodně jsem ted přemýšlel o Sharku (co má překlápení až dozadu) je certifikován i na jízdu s otevřenou helmou. Ale po otestování a zjištění že přední část helmy je na kolíčkách 3mm a je to jen šlupička jsem od toho upustil. A ve výběru mi zůstali samé helmy za 15+. Pak se mi před týdnem dostala do ruky integrálka Scorpion EXO 1400. Carbon, velice slušně odvětraná, hlavně zvrchu kam jde dost vzduchu co zdvihá plexi. 1300g a hodně o ní přemýšlím. Co mě totiž dost dostalo, jsou dofukovací lícnice. Máte s ní někdo delší zkušenost, třeba i s laminát verzí? Protože Scorpion má žena jako otevřenou na skútra a lepší helmu prý nikdy neměla.