Tlak je na liště. Jezdili jsme s motorkou ještě s druhým čidlem a hodnoty se shodovaly, takže čidlo měří dobře. Regulátor taky v pohodě a na 50% výkonu čerpadla (50% je velkou část jízdy) je tam 3,5baru asi. Při 80% něco k 5 barum. Regulátor se po hodině ani neohřál.
Upravil Fox_Martin dne 17.09.2019 12:58
Tenhle problém už řeším delší dobu.Motorka vždycky začne pocukávat až přestane ject. Pak se to povede rozdejmat a s mírným cukáním dojedu domu. první co jsem měnil bylo palivové čerpadlo a filtr. čerpadlo jsem dal BOSCH 0 580 454 094, jak tady někdo měl vyzkoušené. Motorka pořád stejné. Potom jsem kontroloval kde co. Od´větrání nádrže, podtlakové hadičky volnoběhu, koupil jsem jednu zapalovací cívku a měnil během jízdy, jinou lambda sondu, vyčistil sermotorek na volnoběh, nakonec jsme i jezdil s osciloskopem a notebookem na zádech kde jsme měli napíchaný čidla a všechno se zdá v pořádku. Teď nás napaldo jestli čerpadlo nereguluje jinak než to origo, ale když sem ho tam vrátil tak tlak je stejný.
Jaký je u osmikila systém palivové soustavy co se týká tlaku? KKdyž zapnu klíč čerpadlo zavrní a dotáhne tlak na 4.5 at. vypne a tlak začne klesat cca rychlostí 0.5at za 5-10sec (odhad nestopováno) -sledováno diagnostikou -bohužel jsem to nesledoval kam až to spadne ale do cca 2 at zdřejmě možná dál. Otázka zní jestli je to tak nastaveno (přetlak ventil) aby to nebylo stále pod plným tlakem když neběží motor nebo jde eventuelně o nějakou netěsnost.
Ak nie je v čerpadle alebo inde vo vedení spätný ventil, ja si teda naň nepamätám. Tak tlak postupne unikne cez zuby stojaceho čerpadla do nádrže. U čerpadla nie je požadovanou vlastnosťou "tesnosť" v kľudovom stave.
No to právě nic nemůžu najít- jestli je vtom systému zpětný ventil popř přetlakový vent. Varianta co popisuješ bude asi nejpravděpodobnější
Upravil kim dne 13.02.2020 11:47
Samotné čerpadlo má v sobě zpětný ventil, ale kromě toho tam žádný jiný ventil není (tedy aspoň do roku 2013). Z čerpadla jde hadice do filtru, z filtru do vstřikovací lišty a dál nic. Vstřikovací lišta končí snímačem tlaku. To, že tlak po vypnutí čerpadla klesne, je normální, ten zpětný ventil není nikdy 100% těsný. Každopádně slušné nové čerpadlo by mělo udržet stálý tlak aspoň několik minut.
Tak jsem provedl revizi a zjistil jsem že jistá netěsnost-únik byl kolem hadice u čerpadla ,byť jsem to stáhl dobrou sponou -šroubovací ale tou co má šroubek i matku (ne ty klasický humpolácký) tak se nedocílí absolutní těsnosti a to díky jisté tvrdosti té hadice - nedoporučuji ji nějak nahřívat protože téměř neměkne naopak po zchládnutí mám dojem spíše trochu více tvrdne.Tudíž jsem ji podlepil polyuretanovým lepidlem opět stáhl a to jak na straně čerpadla tak na filtru nechal jsem cca24 hod na vzduchu zaschnout .dnes jsem to složil a výsledek je že pokles tlaku se citelně omezil -teď po natlakování na cca 4.5at za minutu je pokles o zhruba 0.3at což před tím za stejný čas bylo o 2.5at čerpadlo jsem měnil preventivně nevím jakou má životnost a po 110 000km čert ví v jakém může být stavu, vyměněn i filtr + vitonový těsnící kroužek ve filtru. Exitus elektroniky čerpadla(vypadá a funguje sice bezvadně) jsem posichroval výrobou bypassu (kdyby náhodou) tak víc pro klidnou jízdu snad udělat nelze
Upravil kim dne 16.02.2020 17:39
IvoS napsal:
to kim: můžeš prosím vysvětlit výrobu bypassu? Chtěl bych tuhle pojistku také. Díky
Tak vzhledem k tomu že nemám k dispozici origo štekr (ten co vede ze spodu té elektroniky do těla čerpadla(modrý) tak jsem použil dva kulatý konektory které popř. nasunu na ty piny -mají sílu 3mm cca -asi 1.2m autokabelů a DIN zásuvku (kdysi bývali na montážních svítilnách v náklaďákách a traktorech) tu dám do origo zásuvky u spínací skříňky.V nouzi vyhodím tu elektroniku úplně do řiti a napojím to na přímo. Je toho tu na foru ohledně bypassu napsáno hodně taky mám ty info odsud - když si to pohledáš dovíš se víc .Dokonce ten bypass v podobě(jen s origo konektorem) který jsem popsal a jehož výroba zabere 15 min nabízí jeden nejmenovaný e-shop za cca 600