schrek napsal:
uplne jednoduse, jak prestane fungovat nechas previnout nebo koupis novej , bohuzel jina variantra neni, nepomuze ani omotavka svodu, jedine co pomaha jezdit rychle a nestat dlouho na miste
jinak kamarad co ma najetoi 80tis a i druhej kamos co ma 75tis ani jeden nemaj problem , ale treti menil v 45, ale ta motorka prave jezdila skoro porad jen kratke trasy a kolem komina a mesto
Njn to ale není vyřešení problému to je -přizpůsobení se mu- Ono moc řešit nejde vtom máš recht Uvidíme co vydrží převinutí od Mareše .
nepřemýšlel jste někdo o přidělání nějakých chladících žeber na víko statoru nebo něco podobného - odvádět víc teplo z víka ..
(ch)stepan
schrek napsal:
uplne jednoduse, jak prestane fungovat nechas previnout nebo koupis novej , bohuzel jina variantra neni, nepomuze ani omotavka svodu, jedine co pomaha jezdit rychle a nestat dlouho na miste
jinak kamarad co ma najetoi 80tis a i druhej kamos co ma 75tis ani jeden nemaj problem , ale treti menil v 45, ale ta motorka prave jezdila skoro porad jen kratke trasy a kolem komina a mesto
Njn to ale není vyřešení problému to je -přizpůsobení se mu- Ono moc řešit nejde vtom máš recht Uvidíme co vydrží převinutí od Mareše .
nepřemýšlel jste někdo o přidělání nějakých chladících žeber na víko statoru nebo něco podobného - odvádět víc teplo z víka ..
Ano o tom jsem přemýšlel už dávno -otázka je jaký je to materiál to víko ,s čím je to svařitelné a jestli by se nezkroutilo tolika návary ale bylo by to asi jedno z řešení (pokud by to šlo) to víko má za provozu až 125st.C zatím co výměník (nejteplejší část zbytku povrchu motoru) ,,jen" kolem 90st.C max
Upravil kim dne 23.07.2020 17:47
Nevím jaký je důvod k přehřívání statoru, ale tady ten pán mi dal jistou představu. https://roadsterc.../index.htm
Tedy stejně jako se přehřívá shunt resistor při odpojení světel, a snad zpětně dodává proud do statoru, který tím zatěžuje, tak výměna světel za nízkodběrové LED může způsobit stejný problém. Co teda vyměnit RR ze shunt typu na mosfet.
Teda za předpokladu že f800 RR je shunt a ne mosfet, a to se špatně zjišťuje.
.. no on ten LED světlomet zas není v odběru proudu řádově jiný než origo světlo .. odebírá cca 3A versus 3,5A u origo ..
myslíš něco takového: https://www.rmsta...46550.html
Upravil chstepan dne 24.07.2020 10:04
(ch)stepan
Mmmmm asi jo. Já kdybych měnil RR, a to mě stejně nemine, tak bych si dal práci a objednal z emeriky. A to Shindengen, který dělá RR jako OEM výrobce pro velkou spoustu značek, ale maloobchod nemá a ani katalog u něj neseženeš. Objednal bych právě u toho chlapa proto, že na netu (Ebay, Amazon a kdoví kde ještě) kolují podvodné čínské sračky. On se ti zaručí za to, že kupuješ Japonce, a kdyžby jsi náhodou zjistil, že ti prodal ****e z číny, tak americe můžeš vyhlásit válku a seslat na ně hněv.
Tady u toho co jsi nalinkoval můžeš doufat že jde o kvalitní výrobek a že to není nějaká napodobenina. No výhoda tohoto je, že jsou na něm nakrimpovány konektory které baworák používá. U těch Shindegen jsou Furukawa QLW konektory. Ten chlapík pak doporučuje zapojení přímo na baterii přes pojistku, obejitím standardních drátů. Takže když se nechceš drbat v elektrice aby ti neplandal někde zbytečně kabel s nevyužitým konektorem, tak ti ho potom budeš s sebou dvacet let zbytečně vozit.
Edit: výcuc z crossroadz bible
F650GS Alternator and Voltage Regulator Basics
The F650GS has a permanent magnet 3 phase 406 watt alternator. Little is known about the internal circuitry of the regulator but it is an electronic unit and seems to be a shunt type regulator with IC control circuitry.
The regulator is common to the F Series twin cylinder machines and regulates to 13.8 to 14.2v. It was specified at a time BMW batteries were all VRLA batteries and does not suit Unsealed Lead Acid, AGM or Lithium.
Note. The latest models and BMW spares are upgraded VR's which regulate to 14.4v. (marked with SH541SC)
Koukal jsem na zapojení f800gs 2007- a to je stejný jak na 650, tedy z RR jdou přes konektor 2 Rt a 2 Br dráty, každý 1.5 sqmm. To by jsi zbytečně vozil. Z nějakého důvodu nedoporučoval napojení toho nového RR na starou instalaci. On dodává 10AWG drát, což je ekvivalent ~5,2 sqmm, takže to bohatě pokryje potřeby dobíjení a navíc se drát nebude tolik zahřívat, nebude na něm takový ubytek napětí (s ohledem na délku pochopitelně).
Ta spotřeba LED vs neled světla je zajímavá. To jsem nečekal. Nicméně on upozorňuje na případy, kdy borci vypínají světla zcela. A jak jsem se bavil s Puchylou, tak není špatné mít hlavní vypínač na světla. Minimálně tě nikdo nesleduje na protějším kopci když si hledáš spaní, a jednak se ti netřepe rozžhavená žárovka, která tak má tendenci odejít rychleji. Svazek se taky zahřívá, ale ne do té míry, aby se to někde vysralo (až na výjimku). Nicméně tohle problém LED asi nebude.
Každopádně já mám 33W led tlumené a neřekl bych že je vyloženě studené. Včera jsem strčil ruku před čočku a cítil jsem vyzařující teplo. Docela mě to překvapilo. Ačkoliv den předtím jsem strčil ruku pod 3W bodovku a taky jsem cítil že to něco vydávalo.
Upravil Nahdar_Vebb dne 24.07.2020 11:17
Pokial súčet príkonov spotrebičov nepresahuje výkonovú krivku alternátoru, tak mu je úplne jedno aké je namontované svetlo alebo iné spotrebiče. Bude sa zohrievať úplne rovnako LED či neLED. No regler nízkym odberom bude kúriť a trpieť viac, ale ak je rozdiel cca 1 A, tak je to nepodstatné.Chladeniu statora by možno pomohlo urobiť odvetranie z dekla altu podobne ako u 650. Druhá možnosť by bola odfrézovať z dekla altu nápis BMW. Vyfrézovať rebrovanie, neviem čím teplovodivím prilepiť alebo dať skrutky čo držia stator durch až do chladiča. Ale ako to bude vyzerať a čo sa stane pri bežnom položení moto v teréne ...
chstepan napsal:
.. a nebo se na to vyprdnout a holt jednou za cca 50t km to nechat převinout a vyměnit
:-)
to sem psal asi pred 15 radkama ze je to takto vyresene , jo a jetse je dobre mit dobrou asistenci, jelikoz na baterku ujedes asi cca 100km vic ani tuk
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
chstepan napsal:
.. a nebo se na to vyprdnout a holt jednou za cca 50t km to nechat převinout a vyměnit
:-)
to sem psal asi pred 15 radkama ze je to takto vyresene , jo a jetse je dobre mit dobrou asistenci, jelikoz na baterku ujedes asi cca 100km vic ani tuk
.. asi je fajn sledovat stav dobíjení na dodělaném "palubním voltmetru" .. vetšinou se to prý ohlásí zhoršením dobíjení a pak to odejde úplně ..
(ch)stepan
Tryskac napsal:
už dal niekto na previnutom alebo neorigo alte aspoň 30 kkm?
Nevím přesně kolik jsem na něm najel ale ten převinutý od Mareše by měl vydržet podle mě minimálně co origoš -on to má fakt poctivě udělaný -z repasovaných co jsem viděl ,to má on jak nový a materiál používá (tvrdí) nejlepší dostupný. To zahřívání je asi konstrukční problém samotného statoru -říkal mi p. Mareš že když zkouší v soustruhu(stolici) nově navinutý stator tak jen při té krátké zkoušce (a to je na luftu) to zahřeje klidně na 50st. Tak co to pak má dělat zavřený v rozhycovaným motoru že jo .
Kim, schrek ak je to tak , tak ma to teší, že aj napriek tomu, že to hreje ako mikrovlnka, to vie niekto opraviť tak aby to vydržalo.
Upravil Tryskac dne 29.07.2020 22:21
zdar,
poridil jsem LED svetlo zapojil a pristrojovka hlasi warning LAMP.
Resil to nekdo pls?
Napada me nejaky odpor na kabel abych prekledul to komntrlou na zarovicku.
netusite reseni prosim?
Diky Dufino.
Upravil dufino dne 13.04.2021 12:06
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
na alíku nakupuju pravidelně a clo jsem neplatil nikdy.
několikrát mi přišlo z celního abych něco doložil, ale vždy jim stačilo poslat fotku co jsem objednal a vyfoceno, že cena kterou jsem zaplatil, byla včetně daně.
tato informace je uvedena pod částkou:
"Price includes VAT"
a to jim stačilo
Se štítem, nebo na něm.
Cesta je cíl.
BMW R 1150 GS r.v. 2003
Suzuki DR-650 RSE r.v. 1992