Pote co jsem poskladal motor a ten ztichnul jsem objevil dalsi zdroj otravneho kravalu: nechutne cvakajici vstrkovace a rachotici regulator tlaku. Zvuk v nekterych momentech vice nez pripomina malou vuli na ventilech, ale ta je v poradku.
Reseni:
varianta: nejezdit na babis-benzin s bio srackou (na nemecky a rakousky benzin bez lihu to nedela ani omylem), ale protoze u nas neumim nemecky benzin koupit v potrebnem mnozstvi, tak jsem hledal dalsi alternativy:
varianta: pridat do babis-benzinu bezkourovy olej do dvoutaktu (polosynt co pekne shori bez popela) nebo tezky petrolej Stacit pridat do nadrze cca 0,5-1 dcl a je ticho....
Proc ti to pisu: vcera jsem na youtube nasel video jednoho kolegy tady z fora a nez rany od pistu tam slysim vstriky a regulator....
Pokud se i dalsim zda motor nemistne hlucny a vselijak klepajici zkuste natankovat poradnej benzin nebo trik s petrolejem.... Treba to pomuze i Vam.
Upravil travexr dne 30.06.2016 12:43
že cvakajú vstrekovače - elektromagnety to je jasné.
No tiež mi nie je jasné ako by mohli cvakať polovodičové súčiastky v snímači tlaku - ktorý je na konci "palivovej lišty" a ani v regulátore napájania palivovej pumpy, ktorý je na nádrži.
Tak jsem pul hodiny chodil okolo masiny s drevenou tyckou a poslouchal snad kazdy centimetr motoru... Rachoti mi teda vytahany rozvodovy retez a ze vytahany je fakt fest. Vstrikovace cvakaji jako sici stroj, coz je uplne normalni. Pokud by cvakaly fakt moc, muze to byt extremne, ale opravdu extremne nekvalitnim benzinem (treba hodne lihu, takze nizsi spalne teplo, takze nizsi stechiometricky pomer, takze nutnost prodlouzit dobu vstriku), nebo to muze byt umirajici palivove cerpadlo nebo regulator (nizky tlak, takze malo paliva, spatne rozpraseni a opet nutnost prodlouzit vstrik), ale to by se asi projevilo i jinak. Pak jeste tesne pod sanim jde hodne solidne slyset jak se zaviraji saci ventily. Kazdopadne cidlo ani regulator to fakt byt nemuze, pac nemaji zadne mechanicke casti.
Motor to nepoškodí, ale ani mu to nijak nepomůže. Je stavěný na 95 oktanů, takže 100 prostě a jednoduše nevyužije. Když započítáš údajnou absenci lihu a tím teoreticky vyšší výhřevnost, dalo by se možná uvažovat o snížení spotřeby v řádech 0,01 l/100km, ale vzhledem k rozdílu ceny 2,20 kč mezi 95 a Vervou... Pokud už chci motoru udělat dobře, tak se podle mě vyplatí použít spíš aditivum, třeba VIF, nebo nějaké jiné kvalitní (hlavně žádný obarvený petrolej někde z pumpy) které "zdraží" litr benzínu cca o 0,4 kč. Je to sice víc práce, ale já to třeba vozim pod sedlem v pár 15ml lahvičkách, takže nic extra složitého.
Jinak veškeré aditivované benzíny se stejně vyrábí tak, že tam prodejce přimíchá balíček přísad, které na základě zadaných parametrů koupí od výrobce.a
pridam taky svoji verzi otravného cvakani :-) mezi otackama cca 2400 a 2800 se ozve takovy dvojity lupnuti prasknuti prdnuti nebo nevim co je to docela otravny myslel sem ze mi tam drnci nejakej konektor tak jsem zacal schazovat plasty abych to nasel a plasty uz tam nejsou a dela to furt :-/ , nejdriv popisu zvuk : není pokazdy uplne stejnej nejvic se to podoba lupnuti takovou tou plechovou dámskou sponkou na vlasy, občas to prechazi az smerem, k tomu co dela probijejici jiskra event. sepnuti nejakyho většího rele , v nejhorsi variante fantazie az rekneme jakoby o sebe něco drhlo - není to klepani ! ted zdroj - obesel sem celou motorku , zdroj je pro mne naprosto zahadnej okolo motoru to není vůbec sliset - jak jdu z boku od hlavy a nebo cokoliv dole tak to vůbec neregistruju - zkousel sem i sroubovak na uchu [:-)] je to sliset jen primo z vrchu z prostred - ze zdroju v motoru mne napada jen rozvodak nic jiného by to takhle nedělalo zvuk nikdy nemizi - dela mi to cca mesic - cvakne to při 2400 a 2800 od (+-200) jakoby se něco "seplo" a pak "odeplo" ale na sepnuti je ten zvuk moc skaredej [:-)] , v otáčkách uz pak nic - motor jede jak brus bez sebemenšího zavahani , mam tu několik kandidatu podle toho jak to mam naposlouchany :
1) budiky - mohli by to nejak vymlaceny rafiky delat ? (jdou plynule)
2) ta plechova krabice pod spínačkou (před baterkou) - tam je to sliset hodne co to vůbec je ? - jde to metodou pokud omyl vyhodit a zkusit bez toho ?
3) takovej valecek napravo od baterky zapustenej v plastu sani
4) motor ? snad jen rozvodak
5) vadna (probijejici civka zapalovani nebo cehokliv (problémy při jizde nebo s elektrikou ale 0)
6)rezonance čehokoliv - ale na rezonanci je to moc predvidatelny a jasny lupnuti
Nemůže to být nějaký eko ventil?Přídavný vzduch do spalin?.Co jsem měl suzu dr 400 s tak na volnoběh mi cvakalo v motoru jako by pístní čep.Pak jsem ale přišel na to,že to dělá eko podtlakový bazmek.Tak jsem normálně přívod vzduchu(podtlaku)co ten ventil otevírá normálně ucpal hadičku a byl POKOJ.Motor pak jen šustil tip top tralala
Je to jen nápad.
Nesedí mi úplně ten rozsah otáček, ale podle popisu zvuku bych tipnul na SAS (solenoid který otevře přívod vzduchu za výfukové ventily). Ten by měl být na volnoběh otevřený, čímž se po zavření výfukových ventilů setrvačností přisaje trocha vzduchu do výfukového potrubí. Při zvýšení otáček by se měl zavřít. Má jen polohy otevřeno a zavřeno, takže vydává opravdu takové charakteristické a docela hlasité cvaknutí. Solenoid je na pravé straně nahoře na airboxu a vede do něj dvoužilový káblík ze stejného svazku jako káblík k čidlu teploty vzduchu.
A ta plechova krabice pod spínačkou je řídicí jednotka světel a vlastně všech elektronickych systemu celé motorky, kromě motoru a abs.
Upravil janrypal dne 13.09.2016 15:46
Tak nakonec to odhaleni nebylo tak slozity je to ten elektomagnetickej ventil napravo od baterky co vede do odvzdusneni hlavy - stacilo na tom podrzet prst a bylo to jasny , ty otáčky co jsem psal to nespina presne - reaguje to spis na rychly zmeny plynu takze to odpovida tomu ze včera sem to delal porad stejne :-)
- takze nova serie dotazu - ma to delat to co to dela ? (predpokladam ze ne když sem si toho 5let nevsiml ) = jedno sepnuti je cvaknuti po kterem nasleduje za pul sekundovy "křupnuti" při prudsim otevreni plynu -a to same při prudsim zavreni, to krupnuti není zrovna tiche a rozhodne nenavozuje pocit ze je to v poradku :-)
Zrejme ale "mechanicky" spina jak ma, pouze s doprovodnym zvukovym efektem jako když zlomite tycku od nanuku :-D (pro pametniky podobne zvuky vydavala i páčka od blinku na favoritu :-) ) - sundal sem to a ta klapka uvnitř se pohybuje - odpojil sem to diagnostika sice pindala ale konecne zase vytouzeny klid :-) - mam to vymenit / promazat ? - nebo nejak odpojit ? -a co to vůbec dela? saje bordel z motoru do sani ?? proč ale řizene a tak složitě? chjo presne tyhle "kurvitka" na motorce mne dycky nejvic pijou krev
Upravil milanek dne 13.09.2016 17:31
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
milanek napsal:
Tak nakonec to odhaleni nebylo tak slozity je to ten elektomagnetickej ventil napravo od baterky co vede do odvzdusneni hlavy - stacilo na tom podrzet prst a bylo to jasny , ty otáčky co jsem psal to nespina presne - reaguje to spis na rychly zmeny plynu takze to odpovida tomu ze včera sem to delal porad stejne :-)
- takze nova serie dotazu - ma to delat to co to dela ? (predpokladam ze ne když sem si toho 5let nevsiml ) = jedno sepnuti je cvaknuti po kterem nasleduje za pul sekundovy "křupnuti" při prudsim otevreni plynu -a to same při prudsim zavreni, to krupnuti není zrovna tiche a rozhodne nenavozuje pocit ze je to v poradku :-)
Zrejme ale "mechanicky" spina jak ma, pouze s doprovodnym zvukovym efektem jako když zlomite tycku od nanuku :-D (pro pametniky podobne zvuky vydavala i páčka od blinku na favoritu :-) ) - sundal sem to a ta klapka uvnitř se pohybuje - odpojil sem to diagnostika sice pindala ale konecne zase vytouzeny klid :-) - mam to vymenit / promazat ? - nebo nejak odpojit ? -a co to vůbec dela? saje bordel z motoru do sani ?? proč ale řizene a tak složitě? chjo presne tyhle "kurvitka" na motorce mne dycky nejvic pijou krev
Není to odvětrání hlavy, ale system sekundárního vzduchu do výfuku. Tudy se do výfuku při volnoběhu nebo zavřené škrticí klapce (tj. při nízkém zatížení motoru) přisává čistý vzduch z airboxu. Při vyšším zatížení se ventil zavře, protože spaliny by se tlakem dostávaly do airboxu. Je to tam proto, aby mohl katalyzátor efektivně dopalovat zbytky nespáleného benzínu. Odpojením v podstatě nic nezískáš, pouze ti bude při brždění motorem míň "brblat" výfuk a při jízdě za tebou bude víc smrdět nespálený benzín.
Každopádně... na volnobeh musí být otevřený, při přidání plynu se musí zavřít a když otáčky znovu klesnou na volnoběh, musí se znovu otevřít.
Když přidržíš plyn trvale třeba na 2000 ot, tak to dělá co?
Upravil janrypal dne 13.09.2016 18:14
tak pohadka ma dobry konec :-) vstup do airboxu byl spinavy a mastny tskze odpojil sem to vycistil a cely ventil nechal plynem "cvakat" a pritom nekolikrat prostrikl WDckem a pak odmastovacem a na stridacku profoukl kompresorem + WD nakonec pro "domazanni" - a je tichej !!!! zrejme, karbon, bordel prach atd. tam delal curbes - mohlo to dopadnout i hur u 800ky je treba mit vzdy stazenou prdel :-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
ventil sekundarniho vzduchu taky umel driv delat slusny kraval, vycisteni pomohlo a od jara je ticho....
... posledni s cim bojuju je trosku nepravidelny volnobeh, ale volnobezny ventil je v poradku a ani nove hadice neprinesly zadnou zmenu: ale to je jine tema.
-----
Snimac tlaku paliva s sobe neco vevnitr mit musi, protoze, kdyz jsem si pujcil snimac od kamose z jeho F800GS tak byl podstatne tissi.... vratil jsem svuj puvodni a zatim na to kaslu a pomalu si na otravne cvakani zvykam :-) Snimac snima a penize jsem radsi utratil za novy gumy. Vycisteni vstriku ultrazvukem taky prineslo mensi zlepseni.
-----
Tankuju vervu protoze v ni neni babis-liho-sracka, coz je ve vysledku jedina vyhoda: nejsem omezen skladovatelnosti a po delsim odstaveni motorky nejsou problemy. Motor 100 oktanovy benzin rozhodne nevyuzije, jede to stejne, za nadrz zaplatim o neco vic, spotreba stejna a masina je tissi (nechrasti tolik vstriky a snimac tlaku), po zaklapnuti plynu min strili do vyfuku (a to je mi jedno, jestli si prskne jednou nebo dvakrat)....
---
Mel jsem puvodne klapajici motor, coz jsem vyresil. Cvakani od vstrikovani mne proste sralo (kdyz uz mam motor v cajku, tak proc mam poslouchat nejake pazvuky), takze jsem zkousel to nejak vyresit ( uz jen proto, ze na predchozich karburatorovych motorkach to nedelalo :-D ).