Nezkoušel to někdo kuchnout? Myslím jen sundat pružinu a snížit? Na intrůdru jsem ho vyšrouboval z horního oka a vyřezal delší závit. Ten jsem pak o potřebnou délku zkrátil a intrák byl snížený. Jde o to jak je ten Osmičkový řešený. Kdyby se někomu někde válel nějaký rozebraný, vyfoťte ho.
BMW dělá snížení těhle modelů z fabriky, tak to musí být nějaká finta.
pružina zadného tlmiča je uchytená dróteným krúžkom zapusteným v drážke hornej časti tlmiča a z vrchu hydraulickej opierky. Po stlačení pružiny sa dá vysunúť "segerka" z drážky a potom sa to už samé "rozpadne". Zaistením hydraulického dorazu vo vyššej polohe sa zníži výška moto /o to Ti asi ide kvôli partnerke/ a aj o čosi skráti dráha pruženia. JA som to riešil takýmto "udelátkom" http://bmwgs.cz/f...009149.jpg
Celé je to spravené ako vratný proces bez zásahu do natlakovaného tlmiča
Upravil Tryskac dne 06.12.2010 22:34
Honzo- ono se to právě řeší přepákováním, prostě se to šoupne do ,,udělátka", které je uchyceno v původním čepu pružiny a má jiné uchycení pro čep o kousek výše, tím se to sníží.
Tryskáč, čučím na to jak bacil do lékárny, ale nechápu. Připadá mi to z fotky, že jsi jen strčil mezikus mezi pružina a doraz, tím jsi přitvrdil a zkrátil chod, ale kde je to snížení?
Upravil Waltr dne 07.12.2010 20:52
Štandartne je vzdialenosť medzi horným okom tlmiča a hydraulickou opierkou pružiny vzdialenosť X. Po demontovaní "segerky" sa hydr. opierka oprie vyššie o to udelátko vo vzdialenosti napr. X mínus 10 mm. Čiže tlmič sa zasunie do seba o tých 10 mm kým pružina dosiahne pôvodné zaťaženie. Áno ako píšeme obidvaja skráti sa dráha pruženia, no pri mojích 90 kg som len pri hopkaní v teréne pár krát našiel doraz. Je to makšie ako originál. Parametre originálu dosiahnem ked hydraulikou pritvrdím na maximum
No jak říkám, měníš parametry pružiny a prodloužíš chod kyvky.(jde více do blatníku) ale kolo když dáš moto na stojan je stále ve stejné výšce. Sníží se to jedině tak, že ti posunutí pružiny sníží předpětí a motrka se váhou snadněji ponoří. Já myslím ponechat parametry a skrátit chod tlumiče, čimž nedovolit kyvce zvednout moto do původní výšky.
Zle říkáš nemení to chod kyvky a parametre pruženia len pri zaťaženiach blízkych maximu a nejde to hlbšie do blatníku . Túto krajnú polohu má na starosti gumený doraz natiahnutý na piestnici. Ak chceš zachovať pôvodné parametre máš jedinú šancu skrátiť vonkajšiu trubku tlmiča hore pod okom ale iba o toľko, koľko Ti dovolia vnútornosti - skrátiť celkovú dľžku tlmiča. Čo znamená najprv spraviť deštrukciu tlmiča a ak je dobrý tak ... Nedá sa skrátiť chod tlmiča a ponechať pôvodné parametre bez zásahu do uloženia pružiny - to by si to poriadne PRITVRDIL. Tak načo ešte "vŕtať" do tlmiča ked stačí upraviť uloženie pružiny.
máme několik progresivních pružin od hyperpro, díky nimž se moto s origo tlumičem sníží od 2 do 10 cm, pak ale musís počítat i s úpravou bočního stojanu, na hlavní už to vždy nějak dostaneš.
Když chci nízkou motorku, koupím silniční moto s adekvátně nízkým sedlem...ale dělat z endura lowridera je naprostá chujovina...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Vjetrnik napsal:
Když chci nízkou motorku, koupím silniční moto s adekvátně nízkým sedlem...ale dělat z endura lowridera je naprostá chujovina...
ja si taky myslim, ze by si Waltr mel najit nejakou vyssi babu.
Nevim, proc menit motorku, kdyz muze vymenit jezdce
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Možná by jste mé ženě před dvěma roky uměli poradit slušné lechké a jedoucí enduro. My nic jiného nenašli. Ono jezdit po Ducati na lemroidní 12, by ji vůbec nebavilo. Jinak tvrdí že do terénu nikdy nepojede, takže to mám nechat tak.
Hicksi, košíkářky nejsou nic pro mě. Myslím že má žena má naprosto vše jak má mít, a jak se mi líbí.
Tímto všem děkuji za ,,plodnou" diskuzi. Vy dva si taky domů něco dotáhněte. Nebudete muset trávit volný čas tlacháním o které nikdo nestojí.
Waltr napsal:
Možná by jste mé ženě před dvěma roky uměli poradit slušné lechké a jedoucí enduro. My nic jiného nenašli. Ono jezdit po Ducati na lemroidní 12, by ji vůbec nebavilo. Jinak tvrdí že do terénu nikdy nepojede, takže to mám nechat tak.
Hicksi, košíkářky nejsou nic pro mě. Myslím že má žena má naprosto vše jak má mít, a jak se mi líbí.
Tímto všem děkuji za ,,plodnou" diskuzi. Vy dva si taky domů něco dotáhněte. Nebudete muset trávit volný čas tlacháním o které nikdo nestojí.
*facepalm*
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
taky jsem resil snizeni a vyresil po svem. Odkaz na tryskacuv odkaz mi nefunguje, ale podle textu se jedna o totez.
Vpodstate jsem pridal dalsi osazeni pro ten pojistny krouzek o 1cm vys. Sedlo slo k zemi tak o 2cm coz mi bohate staci. Pritvrzenim na max se dostanu do stavu uplneho povoleni originalu. Nastavovaci sroub se posunul vyse, ale stale se snim da v pohode otace. Sel by myslim jeste vyse, ale pak by se to stelovalo pouze tim nastrojem.
Nejvetsi pakarna byla s tou pruzinou a pak dopilovat nuz na soustruh, samotne soustruzeni byla hracka, je to mekotina.
Jen me hned nekamenujte ze jsem to zeslabil a kdesi cosi.. jedna drazka uz tam prece byla no ne ?
Jeste me napadlo vyrobit novy nizsi ten spodni doraz, ale to by bylo narocnejsi, ovsem bez zasahu..
Ked ten odkaz nejde ...
toto trochu viac rozkladá zaťaženie na vačšiu dľžku skrutky.
Princíp zníženia je samozrejme rovnaký ako posun drážky.
Tryskac přiložený následující obrázek:
Chtěl bych Vás poprosit,zda někdo neví nebo nemá možnost změřit délku zadního tlumiče na F 650 GS TWIN 800 ccm 2011.Má sedlo jen 770mm vysoko a potřeboval bych ho výš.Mělo by být myslím 820mm.Vypadá to,že na sedle to není,tak už je na řadě tlumič,a tak bych potřeboval vědět origo délku zadního tlumiče.
@Vlada BMW GS
Myslíš si, že psát jeden stejný dotaz do 4 vláken je normální. Takhle to tu hrozně zapleveluješ. Když potom někdo chce nají potřebnou informaci, tak se mu to kvůli takovým zbytečným informacím nemusí ani podařit.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS