Dnes návštěva BMW Roadshow v Renocar Brno.Velice chutný rautík,moc fajn povídání s lidma od BMW Motorrad Přemysl Švanda a Petr König.A hlavně testovací jízda na BMW S 1000 XR.
První dojem byl takový, že bike je ve skutečnosti o dost větší,než se zdál na fotkách.Ergonomie absolutně bez výhrad,stejná osa sedadlo-říditka-stupačky jako na etalonu R 1200 GS.Zdá se mi oproti ní tak o 2 cm vyšší.Sériové sedlo paráda,ale víc se prokáže na pořádné motodovolené 10-12 hodin denně na biku.
2 polohy plexi,mě osobně víc vyhovuje nižší pozice.Ovladače blinkrů slabší feedback,jinak to šlo.Motor se velice ochotně vytáčí,výkon tady určitě bude,bohužel nebylo možné ověřit,protože vedoucí naší kolony se rozhodl striktně dodržovat rychlostní limity...
O to víc jsem využíval asistenta řazení,padá to tam jako po másle,bez použití páčky spojky,nejenom nahoře,ale i při podřazování.Iksero přitom automaticky dává meziplyn.Pecka!
Brzdí to fantasticky,ABS Pro by mělo zamezit smyku předního kola i v krizovkách v zatáčkách.
Semiaktivní odpružení žehlí povrch rozbitých okresek,celkově je ale nastavení podvozku tužší,podobně jako u GS LC.
S1000XR měla obuté spíš tvdší papuče od Bridgestone.
Veliká škoda,že jsem neměl možnost ji víc vzít pod krkem,kvůli již zmíněnému skútřímu tempu.
Viděl bych to na přezutí za Pirelli Diablo Rosso v případě takového toho domácího žvýkání.
Pro někoho možná nesmysl motorka,ale já našel v BMW S1000XR dokonalý mix velkého použitelného výkonu,ovladatelnosti a pohodlí,s tím ,že použití bude na asfaltu,lehká nenáročná polní cesta bude tady asi offroadové maximum.Na rozbité okresce tato motorka nebude mít konkurenci,o to se klidně vsadím!A vlastně,všude bude minimálně stačit všem R1,RSV4,Firebladům...
Další bike byl BMW S1000RR 2015.Ergonomie hodně podobná mé Suzuki GSX-R 1000.Pak už je dost věcí jinak.Je to veliký generační rozdíl.Brzdy jsou velice účinné,podvozek,opět semiaktivní,je neuvěřitelný,stejně jako výkon.Tohle je prostě závodní bike,dokáži si tady představit,že dát u mě Brno za 2:13 nebude nereálné.V této jízdě byl vedoucí jezdec jiný,takže naštestí jsme jeli o dost svižněji,až byla za náma patrná velká mezera.
Fajn den s řískými übermotorrady. :-)
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
Chápu dobře, že už je k "okouknutí"? V inveltu mi říkali, že "až v létě", ale už jí uměli nacenit.
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Já jsem S1000XR předběžně objednával už v březnu,momentálně je právě na výrobní lince.Jsem rád,že jsem po testovací jízdě nadšený.Budu možná 1.majitel v ČR vůbec.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
Dovolím si taky přidat svůj názor, shodou okolností taky z páteční Roadshow v Renocaru. Já měl sice štěstí na vedoucího, který se za to nebál vzít, bohužel jsem měl smůlu v tom, že jsem na XR jel hned první jízdu a mechanici nestihli odstranit "zajížděcí" omezovač na otáčky, který motor zabrzdil v 9000 otáčkách, což je bohužel hranice kdy přichází to nejlepší, ale i tak jsme se poměrně hezky svezli. Teď k motorce. Posez bylo jedno z prvních velice příjemných překvapení, i se svými 195 cm jsem se na XRo krásně poskládal a posez je podle mě výborně vyřešen. Sedlo je pohodlné, kolena jsem ani já neměl nějak extrémně zalomená, člověk má narovnaný záda a řídítka jsou tak akorát široká. Plexi (ve vyšší poleze) tak ač na to vypadá, funguje výborně, že ani při rychlosti přes 150 km/h mi neposílalo do helmy (enduro helma s kšiltem) žádný turbolence. A to třeba plexi na GS LC je pro mě utrpení. Trošku nesouhlasím s Norim v přirovnání tvrdosti podvozku s vodníkem, XRo je přece jenom o dost tužší a díky kratším zdvihům mu větší vlny na silnici nebo rozbitější okreska nadělají větší problém než GSu, ale s tím se tak nějak počítá. I tak je podvozek podle mého názoru nastaven pro denní používání, kdy při přepnutí do režimu Dynamic znatelně ztuhne a může se jet dost ostře. Prostě zabiják supersportů. Brzdy jsou vynikající, ale třeba RSo (na kterým jsem jel potom) mi přišlo na brzdách trošku jistější. O motoru už jsem psal, bohužel jsem ho nemohl vyzkoušet v plným rozsahu, ale jak už psal Nori quickshift je opravdu návyková věc a funguje parádně.
Když to vezmu kolem a kolem tak mě XRko naprosto nadchlo a pokud někdo hledá motorku na víkendy a krátký výlety do alp a nemá potřebu s ním jezdit v terénu (i na polňačku bych s ním asi raději nejezdil) tak je to výborná volba. Cestování zpříjemní už zmíněný pohodlný posez a BMW klasika ve stylu tempomatu a vyhřívaných rukojetích. Závěrem si akorát musím postěžovat na d*bilní přepínání blinkrů, kde díky kolečku k ovládání navigace, je skoro nemožný zapnout blinkr při vymáčknuté spojce. Ale to už je bohužel nešvar skoro všech nových BMW takže kromě nadávání s tím nic nenaděláme.
P.S. Jak už jsem psal tak jako druhou motorku jsem měl další novinku a to R1200RS a to pro mě bylo obrovský zklamání. Čekal jsem od něj přesně to čeho jsem se na konec dočkal od XRka, ale RS mělo strašlivý a nepohodlný posez, úzká řídítka, nefungující plexi, houpající se podvozek a tak nějak nemastně nestlaně naladěný motor. Tohle prostě ne.
Upravil Paul dne 10.05.2015 13:15
Já jsem nadšen.Zajíždím,není moc času,zatím cca 450 km.S cestovním endurem má společnou akorát jízdní pozici a pohodlí.Jinak je to superbike s delšími zdvihy,letí to úžasně,je to bike přesně pro mě!
Drahá hovadina?Tak to asi ano,stejně jako ostatní motocykly.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.
Nori napsal:
Já jsem nadšen.Zajíždím,není moc času,zatím cca 450 km.S cestovním endurem má společnou akorát jízdní pozici a pohodlí.Jinak je to superbike s delšími zdvihy,letí to úžasně,je to bike přesně pro mě!
Drahá hovadina?Tak to asi ano,stejně jako ostatní motocykly.
Sumperak? Nejzdis nahodou nekdy i smerem od Rymarova na Skritek? Zda se mi ze jsem nejaky XR s quickshifterem zahledl jet kolem naseho. Pekne to vypada.Kdyz si vzpomenes, klidne se zastav. Podival bych se na tu raketu Stara Ves, posledni barak v pravo smer benzinka Vena Trade.
Upravil milanosor dne 11.06.2015 07:38
I pád na hubu je pohyb kupředu
Tak to souhlasí.Jediné bílé xr v čr v provozu mám momentálně já a přes Rýmařov jsem jel čtvrtek i v pátek.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.