chstepan napsal:
.. zdravím nemáte někdo zkušenosti s oběma ?
dík
š.
Vlastním GS 650 a XT 660 si každoročně půjčuji minimálně na týden v Řecku , kde pravidelně jezdím. Obě mohu hodnotit jako kvalitní motorky, avšak s dosti rozdílnými vlastnostmi. BMW je spíše cestovní pohodlná motorka , příjemná i pro jízdu ve dvou. Naproti tomu XT 660 s 21" kolem vpředu je již skoro plnohodnotné endurko , s motorem s příjemným zátahem motoru odspodu. Lepší jízdní vlastnosti v terénu než malé GS. Nemohu ale porovnávat s Dakarem , který nemám a neznám.
XT však má méně pohodlné sedlo a taky pro jízdu ve dvou není nejpohodlnější. Spotřebu jsem nikdy neřešil ,ale odhadem bude přibližně stejná. V žádném případě neprohloupíš když koupíš jednu nebo druhou.
chstepan napsal:
.. a dají se nějak porovnat oba motory Minarelli versus Rotax ohledně spolehlivosti, vibrací a vůbec celkového projevu ?
Pocitově líp jede XT, má jemnější řazení a lepší zvuk / při originálních výfucích /. Oba motory vynikají spolehlivosti.
Já bych ovšem za GS neměnil , jezdím často s manželkou a GS je pohodlnější.
Upravil Olin dne 21.02.2017 19:09
ptal ses na g650gs nebo f650gs? Olin má f650gs
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Zkusil bych dosáhnouti na KTM enduro 690R, ta bude z obou dvou ta třetí nejlepší
Protože pokud se ptáš na eRko XT660 tak to je takové lepší jízdní kolo, proti Tenére úplná jebka. To už radši bavora. Tahá to bachor po zemi, je to tak do města.
Upravil Miguel dne 23.02.2017 08:41
pod trvalým dohledem
...jeto taková mrcha,že dojede pětkrát dál,než slavná 690... A za polovinu peněz..
Záleží na určení,kde bude motorka jezdit. Jestli vejlety po zapadlých silničkách+nějaký šotolinky,tak bych se XTčka vůbec nebál.
Mluvíme o pořizovací ceně? Ta je vskutku o něco málo vyšší u nové KTM 690R. Asi o tolik, o kolik více nabízí výkonu. Ale podvozkově jsem měl možnost vyzkoušet obě a potápění vidlice při brždění mně trochu prudilo.
Pokud XT potom jen Ténere.
pod trvalým dohledem
Nahdar_Vebb napsal:
Není g jako g. Ročník 2009, možná k tomu došlo dřív, byl přejmenován z f na g a přitom ta motorka byla stále stejná.
Pokud vím, tak to Fko vydávaný na Géčo postihlo jen státy. Tady se to nevyskytlo. Místní Géčka byly rovnou jedenapůloký. V zásadě je to ale pořád stejný, ty změny jsou podle mě kosmetickýho charakteru, jízda mě osobně přijde čím dál stejná. Géčko mi přišlo, že víc svítí, což může být dáno čistě stářím. Ty paraboly za moc nestojej i když ve skutečnosti dost stojej :-) Pro úplnost jsem jel pouze Sertao vs. Dakar. Ty "podříznutý" verze jsem nesedlal ani jednu, tak nevím.
Jinak když jsem se já před nekolika lety rozhodoval v užším výběru mezi Tenerkou a Dakarem, tak nakonec Dakar vyhrál asi díky spotřebě. Kochačku bez kufrů jedu na Dakaru zhruba za 3,2l, Tenérka to šla za 4,5l. V podstatě u Tenérky bylo rozmezí 4-4,5l naprostý dno. U Dakara je to strop, přes 4,5l jsem ho dostal jen jednou vlastní blbostí, když jsem vyvezl manželku do Jeseníků a předtím měnil vzduchový filtr, přičemž jsem si zpátky nezapojil čidlo na chobotu. Motorka do kopce nechtěla táhnout a po příjezdu, odhalení, dotankování a propočtu to zhltalo asi 4,8l.
Chstepan, upresni, na co ju chceš pouzivat...na cesty bude asi naj Bawo, hlavne so splolujazdcom, XT trochu lepšie do terénu vďaka 21ke vpredu (ak nerátam dakara). KTMka je trochu z opačnej strany, čiže na off, ale zase so spolujazdcom moc pohodlnú polohu nenajdes kvôli inej jazdeckej pozícii.
Vlkec: inak 690 je už niekde inde ako 640, dá pri rovnakom servise toľko co ostatné spomínané jednobuchy, akurát s o dosť živšim motorom a lepším podvozkom do terénu a hlavne o dosť nižšou hmotnosťou
Upravil patol dne 23.02.2017 10:45
patol napsal:
Chstepan, upresni, na co ju chceš pouzivat...na cesty bude asi naj Bawo, hlavne so splolujazdcom, XT trochu lepšie do terénu vďaka 21ke vpredu (ak nerátam dakara). KTMka je trochu z opačnej strany, čiže na off, ale zase so spolujazdcom moc pohodlnú polohu nenajdes kvôli inej jazdeckej pozícii.
Vlkec: inak 690 je už niekde inde ako 640, dá pri rovnakom servise toľko co ostatné spomínané jednobuchy, akurát s o dosť živšim motorom a lepším podvozkom do terénu a hlavne o dosť nižšou hmotnosťou
A proto sou v inzerátech 690ky,kerý mají v 12-18tisíci km měněný vačky,rozvody,ložiska atd.... Mě se 690ka líbí,ale enduro na bezstarostné toulání krajinou to prostě není. Celkem bych chtěl vidět,kerá se dožije třeba 70tisíc km bez otevírání motoru.
Pre to som písal pri servise, do tuším MY13 mali servisný interval 5000km a zo zaciatku mali vrodenú vadu na klaviature ventilovych vahadiel, nič, čo by sa pri poriadnom servise (alebo preventivne) nedalo odhaliť a vymeniť za nové a nenechať hryznut... Od MY14 majú servisný interval 10000km a prvotné problémy dávno odstránené. Nevieme na co chce motorku chstepan používať, na sólo cestu do Magadanu by som možno rozmýšľal nad dielmi so sebou, ale na také to prdkanie po európe nevidím žiadny problém, pri obľube off je to jedna z najlepších volieb, do RO, MNE, alebo ALB s doplnkovou sedačkou (alebo airhavkom) a plegom bez problémov dôjdeš rovnako ako na veľkom GS, ale tam si to užiješ vďaka 135kg čistej váhy výrazne inak (a teraz ma tu na GS fóre ukamenuju )...nemôžeš mať ale so sebou spolujazdca
Na MY14 prešli dvaja anglani s Londýna do Kapskeho mesta a jedine, s čím mali problém, bolo palivové čerpadlo na jednej z masin, čo bolo ale spôsobené bordelom napadanym do nadrze pri tankovani, čo priznávam ma 690ka v sérii naprd vymyslene, opäť ale nič, čo by sa nedalo vyriešiť výmenou hrdla za doplnkove...
...ale ved ktorá motorka nie je v sérii polotovar?
Upravil patol dne 23.02.2017 16:32
Miguel napsal:
Zkusil bych dosáhnouti na KTM enduro 690R, ta bude z obou dvou ta třetí nejlepší
Protože pokud se ptáš na eRko XT660 tak to je takové lepší jízdní kolo, proti Tenére úplná jebka. To už radši bavora. Tahá to bachor po zemi, je to tak do města.
Myslím , že máš na XT špatný názor. Není to žádné jízdní kolo , je to plnohodnotné endurko pro hobíky s velmi dobrými jízdními vlastnostmi a dobrým , výkonným aspolehlivým motorem. Nepíšu to proto že bych byl jeho majitelem , ale procestoval jsem na něm 20 řeckých ostrovů a vždy bez sebemenší poruchy. A to byly motorky z půjčovny !
Jinak jsem majitel BMW F 650 GS a jsem s ním plnšě spokojen.
Upravil Olin dne 25.02.2017 12:41
Za mě jedině Dakárek zkušenosti 4roky offroad ne adventure. Zvažuji po letech že si o5 koupím Dakárka na do lesa. Ten rotax je super. Měl jsem i XCH 650 a ta se s Dakárkem nedá srovnat- šla do světa po roce. Dakárek mě přišel bytelný co si dal líbit. Tu Tenerku měl kámoš a když viděl co dává Dakarek v terénu tak prohlásil, " kdybych věděl co Dakar umí nekupoval bych si novou Tenerku , ale šel bych do staršího Dakara". Jinak zdravím PetraHP enduro
jako bývalý majitel XT 660 X můžu říct, že motor je nezmar...spolehlivý, celkem výkonný s parádním zátahem od spoda a ve spojení s Leo Vince, které jsem tam měl i s krásným zvukem. Podvozkově nesoudím. je to jiná motorka než chceš ty (Rko). Jinak 650 GS mi nějak nesedla vzhledově, ale jinak je určitě pohodlnější... Stejně bych ale šel do XT
Měl jsem kdysi Dakara (2001) a byla to poměrně pohodlná a hlavně spolehlivá motorka. Velmi snadno se servisuje, zvládne to i laik. Ten nový model G650GS neznám, ale motor se od té doby moc nezměnil. Takže bych se toho nebál.
Podvozkově to ovšem nebyla žádná sláva, Brzdy slabší, výkon nic moc, váha. Třeba ta KTM 690R je mnohem dál po technické stránce (podvozek, výkon) a hlavně má o skoro 60 kg míň. To je fakt hrozně moc. Pohodlí je tam ale horší, záleží na co to chceš.... To XT jsem nejel, ale bude to horší co se týká podvozku a hmotnosti. Motoricky to určitě funguje dobře a bezproblémově, to se neboj. Je to léty prověřený motor.