mal by som pár otázok ohľadom ABS/bŕzd na mojej novej zábavke na zimu. Sú tam tie typické dual brzdy s posilňovačom. Motorka tam mala asi tak 15 ročnú brzdovku, tak som odvzdušnil aj čerpadlo aj strmene. Problém je, že sa self test neukončí, čiže to vracia chybu, podľa návodu: minimálne jeden brzdový okruh má k dispozícií zníženú činnosť. Najskôr je jednotka v prdeli . Duál na prednej pačke funguje, pribrzduje aj zadné koleso, ale brzdí to na prd, naskôr tento okruh je v prdeli. Čo je divné, že po zmačknutí páčky začne řvát čerpadlo, ale po pustení páčky neprestane. Ak by bol problém tu, tipujem to na nejké relátko, že nerozopne, možno v páčke, alebo pedál? Nemá niekto skúsenosť s týmto problémom, čo ešte omkrknúť pred tým, než sa rozlúčim s ABS.
Má niekto konkrétnu skúsenosť s takýmto chovaním, resp. tipy?
Vykonané:
1. Napätie OK
2. Komplet odvzdnušnenie
3. Brzdové svetlo, funguje
4. Hladina brzdovky v čerpadle OK
Měl ses poradit dřív...řekl bych ti ať si koupíš 1100 RT.
Ten borec co ti to prodal se směje ještě teď jakej si Vokurka,bude to tak že to budeš 3x opravovat a pak to vyhodis protože 45 za novy nedáš....
Upravil Bohumil dne 01.10.2023 13:47
Kupredu spatki ni krok...
No tak ti poradil Bohumil svým klasickým stylem, což ti asi pomohlo
Že by tu byl nějaký opravář iABS nevím, můžu ti říct svoje postřehy. Neměnit brzdovku v posilovači je zásadně špatně a zadělávání si na problémy. Bohužel.
Mě ten self test proběhne vždycky, přesto se mi někdy stane (velmi vzácně) že ten modulátor zůstane bzučet, často to je pokud stisknu páčku málo. Stačí pak jí stisknout víc a srovná se to. A funguje mi to takhle 15 let.
1150 má nějakou možnost diagnostiky, takže můžeš zkusit sehnat někoho kdo na to má vybavení, jestli se tam dá něco vyčíst.
Pak bych zkusil znovu vyměnit brzdovku a odvzdušnit, bohužel, je to hroznej oser, ale pak už se nabízí jen hledat někoho kdo by umí opravit anebo ten posilovač vyhodit a propojit hadice napřímo, což tu už několik lidí dělalo.
Teoreticky ještě můžeš zkontrolovat/vyměnit relátka, prostříknout konektory atd. Mě třeba relátko s upálenýma kontaktama na BMW autě (čili stejné jako na moto) dělalo celkem neplechu.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
To urcite nesmeje, kupil som to stym za take prachy ze niekto kupi drahsi mobil ako bola tato motorka. Takze dik za kritiku, ale je to mimo… Kupovalo sa takto, ze bud sa to chyti alebo to vyhodim, takze cajk k nijakemu sklamaniu nedojde. Nebude to prve abs co vyhodim …
Motopaja, jj este planujem to prehnat diagnostikou, precitit kontalkty na spinacoch a tam sa moja casova a penazna investicia do toho konci
Upravil oration dne 01.10.2023 14:59
Sleduj: https://www.insta..._source=qr
Tak pokud není zklamání, může být jen zisk, to je fajn. Kdybys to vyhazoval, tak to bych si to skoro vzal na experimenty
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Este by to chcelo prehodit snimace, amici to indikuju tiez pri tejto chybe, len neviem ci su rovnake co mi ostali z GS. Urcite, ked sa to nerozslape tak pokojne.
Sleduj: https://www.insta..._source=qr
mal by som pár otázok ohľadom ABS/bŕzd na mojej novej zábavke na zimu. Sú tam tie typické dual brzdy s posilňovačom. Motorka tam mala asi tak 15 ročnú brzdovku, tak som odvzdušnil aj čerpadlo aj strmene. Problém je, že sa self test neukončí, čiže to vracia chybu, podľa návodu: minimálne jeden brzdový okruh má k dispozícií zníženú činnosť. Najskôr je jednotka v prdeli . Duál na prednej pačke funguje, pribrzduje aj zadné koleso, ale brzdí to na prd, naskôr tento okruh je v prdeli. Čo je divné, že po zmačknutí páčky začne řvát čerpadlo, ale po pustení páčky neprestane. Ak by bol problém tu, tipujem to na nejké relátko, že nerozopne, možno v páčke, alebo pedál? Nemá niekto skúsenosť s týmto problémom, čo ešte omkrknúť pred tým, než sa rozlúčim s ABS.
Má niekto konkrétnu skúsenosť s takýmto chovaním, resp. tipy?
Vykonané:
1. Napätie OK
2. Komplet odvzdnušnenie
3. Brzdové svetlo, funguje
4. Hladina brzdovky v čerpadle OK
YouTube Video
Ahoj. Teď se mi to stalo na dovolené, takže jsem se 500 km vracel a dovolenou musel absolvovat autem. U mně to dělá stejně jak píšeš. Červený trojuhelník svítí, ABS rychle bliká a když šlápnu na zadní brzdu, čerpadlo začne bzučet a už nepřestane. V týdnu jedu k Servisákovi ať to načte na diagnostice. Ale už jsem tak nějak rozhodnutý, než to opravovat, tak si chci pořídit RH second life kit od RHElectronics a oželím ABS. Jediné co mně bude mrzet, že přijdu i o duál. Má to výhodu, že se jenom vyhodí celý modul a tohle se vloží místo něj. Není potřeba nic předělávat, ale stojí to raketu.
BMW R 1150 GS Adventure 25. Jahre
To trosku komplikujes podla mna s kitom, staci vyhodit jednotku, prepojit pumpy s brzdicmi a nechat jednotku spinania, zvysok zaizolovat a mas to za 200kc za prepojovacie medene trubky. Som zvedavy co ti vyhodi diagnostika, to ze tato chyba je idotska, kludne to moze byt len nejaky spinac, alebo kludne aj samotne servo. Ja diag nemam, co je na prd, tak som zvedavy ako pochodis. Ja som otocil klucom pri odpojenej jednotke tak to ma nejaky fatal error teraz, ktory si nemam ako vymazat zatial tak posun sa pritlmi
Sleduj: https://www.insta..._source=qr
Tak jsem s tím byl dneska u Milana a hlásí to vadný přední okruh. Vysoký tlak, takže asi pravděpodobně odešlo tlakové čidlo. Oprava u RH Electonics 1200 euro za kompletní repas. Prý po repasu to už vydrží. Tak uvidíme.
BMW R 1150 GS Adventure 25. Jahre
Ja som medzicasom prebehol spinace a su v cajku, tak zacinam tusit ze to mame rovnake. Akurat stym rozdielom ze mne to bzuci a meprestane aj po zmacknuti prednej, aj zadnej.
Sleduj: https://www.insta..._source=qr
Nakoniec som trošku vypotil krv, ale poprepajal som to. Hodim tu postup ak by niekto niekedy potreboval. Prepoužil som odpojené ABS relé z poistkovej skrinky:
1. šedá/biela a šedá/čierna spolu - prepojenie na zadne svetlo
2. Biela/Žlá a Žltá/Zelená spolu + k spínačom
3. PIN 1 - biela/modrá
4. PIN 2 - hnedá
5. PIN 3 - žltá/čierna spolu so zeleným
6. PIN 4 - šedá/žlté