sanko napsal:
Cim dalej tym viac sa mi pozdava viac ten Wilbers. Na jednej strane tam nie je moznost
doladenia ,ale zas nie je problem s tou esou. A cena je skoro polovicna
dik
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
sanko napsal:
Esa alebo dynamic ESA vzdy sa jedna o to ze elektronika otaca tym “ srobikom”
na tlmici co reguluje prietok oleja. Je to jeden picus. Len na jednom si si to jednoducho nastavoval a druhy ta “ odvazi” a snima cestu a toci s tym za jazdy.
Vzdy ide o tlmic , ziadna elektronika dobre tlmenie sama nespravi.
Opravte ma ak sa mylim.
TomasTT to tu tusim do detailu popisoval.. co si pamatuju, byla to HODNE odlisna konstrukce toho ventilu. Mozna si to ale nepamatuju dobre...
Samozrejme je odlisna lebo funguje inak , ale ten sa prenasa z originalu na novy tlmic.
Aspon to teda predpokladam, lebo ked sa prenasa “ vrch” tak asi aj “spodok”
Upravil sanko dne 07.11.2019 14:22
sanko napsal:
Esa alebo dynamic ESA vzdy sa jedna o to ze elektronika otaca tym “ srobikom”
na tlmici co reguluje prietok oleja. Je to jeden picus. Len na jednom si si to jednoducho nastavoval a druhy ta “ odvazi” a snima cestu a toci s tym za jazdy.
Vzdy ide o tlmic , ziadna elektronika dobre tlmenie sama nespravi.
Opravte ma ak sa mylim.
TomasTT to tu tusim do detailu popisoval.. co si pamatuju, byla to HODNE odlisna konstrukce toho ventilu. Mozna si to ale nepamatuju dobre...
Samozrejme je odlisna lebo funguje inak , ale ten sa prenasa z originalu na novy tlmic.
Aspon to teda predpokladam, lebo ked sa prenasa “ vrch” tak asi aj “spodok”
predpokladat se da lecos, ale vojta a antosovsky se tim predpokladam "zivi" tak by nebylo asi od veci se zeptat naprimo .......
bude jasno
sanko napsal:
Esa alebo dynamic ESA vzdy sa jedna o to ze elektronika otaca tym “ srobikom”
na tlmici co reguluje prietok oleja. Je to jeden picus. Len na jednom si si to jednoducho nastavoval a druhy ta “ odvazi” a snima cestu a toci s tym za jazdy.
Vzdy ide o tlmic , ziadna elektronika dobre tlmenie sama nespravi.
Opravte ma ak sa mylim.
ESA a Dynamic ESA - je v tom obrovsky rozdiel. Na ESA si vies nastavit elektronicky predpatie a staticky utlm/odskok.
Dynamic ESA - okrem predpatia sa utlm/odskok dynamicky meni podla naklonu, plynu, brzdenia, nerovnostiam na ceste.
Ja by som na GS LC nad inym ako Dynamic ESA podvozkom ani nerozmyslal.
Zdravím všechny, taky přispěji vlastní zkušeností. V roce 2012 jsem si koupil posledního vzducháče Rallye. Pokukoval jsem po určité době po jiných tlumičích a cena se mi zdála vysoká. V loni jsem si pořídil advíka a letos na jaře před cestou do Oděsy nechal u obou vyměnit podvozek (vzducháč jezdí už syn). Řeči o tom, že sériový podvozek je sice dobrý, ale TT je to pravé jsem ignoroval a bral po svém. Mohu však potvrdit, že je to obrovský rozdíl. Jen mne mrzí, že jsem to neudělal dřív. Off jezdím jen omezeně. Něco jsem však projel a vím o čem mluvím. Za mne TT spokojenost a to nejen s podvozkem, ale i prací. Doporučuji!! Jen byl problém při nastavení maximálního předpětí pružiny, ESA zůstala viset (u LCéčka, automatické nastavení dle váhy není problém)
sanko napsal:
Esa alebo dynamic ESA vzdy sa jedna o to ze elektronika otaca tym “ srobikom”
na tlmici co reguluje prietok oleja. Je to jeden picus. Len na jednom si si to jednoducho nastavoval a druhy ta “ odvazi” a snima cestu a toci s tym za jazdy.
Vzdy ide o tlmic , ziadna elektronika dobre tlmenie sama nespravi.
Opravte ma ak sa mylim.
ESA a Dynamic ESA - je v tom obrovsky rozdiel. Na ESA si vies nastavit elektronicky predpatie a staticky utlm/odskok.
Dynamic ESA - okrem predpatia sa utlm/odskok dynamicky meni podla naklonu, plynu, brzdenia, nerovnostiam na ceste.
Ja by som na GS LC nad inym ako Dynamic ESA podvozkom ani nerozmyslal.
samozrejme je v tom rozdiel , len jedno maju spolocne , je to len elektronika
ktora ovlada tlmic. A ak je v nom opotrebovany olej a nedostane to co previdelne ten tlmic potrebuje tak ziadna elektronika tu nepomoze.
pavol44 napsal:
Ako stále čakám že sa nájde niekto kto už ma nabehne 80 - 100 tis. Km a hodí sem ako sa staral o tie tlmiče , či je menil za origo alebo nejaká náhrada .
Zaujímavá téma - sledujem ..
...... práve čakám na zásielku z Talianska. Tlmiče MUPO MESA. Všetko zariadenie ESA, vrátane pružín sa použije pôvodne. Pozor treba dávať pri výmene. Nie je jedno, či má moto ESA Showa, alebo WP. Niečo podobné robí Wilbers Wesa. Mupo je zase priamy konkurent Ohlinsu. Pozrite www.mupo.it. Skúsenosti budú však až na jar po prvých kilometroch.
Filo přiložený následující obrázek:
Ach jo, tady je to pěkně "zmatlané"...
Ad "Pavol44" a "Filo" - tohle je rubrika pro podvozek vodníka (LCčka, tj. od roku 2013 výše) a ne vzducháče. Výrobce tlumičů MUPO pro LCčko vyrábí pouze verzi bez ESA! Bohužel.
Upravil Ruda dne 13.11.2019 02:27
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Ruda: Neviem čo je tu zmätene,, to že Mupo nerobí pre ESA ?? tak prepáč ospravedlňujem sa tebe aj všetkým panom na fóre , mimochodom asi viem o aký typ moto sa jedna ak sam jazdím na LC preto sledujem len LC fórum.
Pavol44: Mohl bych Tě tedy prosím požádat o odkaz na MUPO tlumiče s Dynamic ESA přímo z jejich katalogu? Mne se je nepodařilo nalézt... Děkuji.
Edit: Tlumiče Showa a WP se rozlišují u vzducháčů (tj. do r. 2012). U LCček jsou v prvovýrobě použity pouze tlumiče SACHS.
Upravil Ruda dne 13.11.2019 08:54
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Ruda, prepáč, že som si dovolil zareagovať na príspevok v rubrike LC. Už sa nebudem miešať do LC problematiky. Čo sa týka tlmičov Mupo, tak pravdepodobne ich nevyrábajú na LC, ako náhradu za Sachs, resp. ESA Dynamic. Určite je to škoda. V tom máš pravdu.
Ale určite sa najdu aj takí co kupia plne nastavitelnu "klasiku" a ESU odstavia. Ak by som jazdil sam, tak by som nad tým tiez uvazoval. Pred tým som mal v podstate klasiku /u KTM/ a teraz mam dynamicku ESU. Ja citim rozdiel len v tom, ze ten podvozok je taký tupsi , motorka je menej citatelna. Neviem ci je to konstrukciou, alebo tým, ze za jazdy sa ten podvozok meni a potom ta odozva spod kolesa je divna, lebo sa meni. Ale da sa na to zvyknut
GSA 2014, ročník 2015
Menil som na jar, tak som si presne nepamätal ako sa správali originálne. Mám tractive od Touatechu.
Všetko funguje ako na origináli + ako sa písalo vyššie, dajú sa doladiť.
Môj postreh - nízke rýchlosti (do 60-80km/h)nevidím, resp. necítim rozdiel. Ale čím rýchlejšie idem, tým je ten rozdiel viac a viac poznať. A keď to človek vyslovene páli po nekvalitných cestách je ten rozdiel obrovský. Síce som to nechcel, ale automaticky jazdím o cca 15 km rýchlejšie ako predtým. A to sa musím hodne krotiť.
Za mňa spokojnosť.
Upravil gete dne 03.12.2019 20:08
Takze ohlinsy nahodene, otestovane. Su naozaj dobre.Ze podvozok bude citelne lepsi vo vacsich rychlostiach a pri dynamickej jazde v terene , som viac menej
ocakaval, ale ze manzelka pochvali citelne lepsi konfort pri beznej turistickej jazde po okreskach som necakal.Motorka je v zakrutach na rozbitej ceste ako pribita.
Absolutne mi nejaka dynamicka ESA nechyba , tak ako mi nechybala pri KTM 1190 .
dobry podvozok je dobry podvozok a ziadny bazmek ,ktory to zatvara/otvara pocas jazdy to nepotrebuje. Teraz sa mi to len potvrdilo.
Dalsiu moto ked sa dozijem , objednavam bez ESY a hned od novoty Ohlinsy do nej a bude vymalovane
sanko napsal:
Dalsiu moto ked sa dozijem , objednavam bez ESY a hned od novoty Ohlinsy do nej a bude vymalovane
vcera se tu stavil na skok Vjetrnik (ma dynamicky tlumice od TT na vzduchaci) a prej mu to subjektivne prijde horsi, nez Ohlins...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2