Zdar všem.
Mám dotaz na který se mi zatím nepodařilo najít odpověď na fóru ani na YouTube.
Chtěl bych si svépomocí seřídit synchro klapek na 1200 GS r.v.05 a nechce se mi (zatím) kupovat speciální krabičku s budíky.
Prý to jde i jednoduchým propojením hadičkou s kapalinou jenže jak, když nevím, na které straně pak mám přidat nebo ubrat, abych zrovnal tlaky do rovnováhy. Jediné, co se mi podařilo najít je povolený rozsah rozdílu při volnoběhu a při daných otáčkách.
Mohl by mi prosím někdo zkušený napsat, jaký podtlak je ten správný, abych si mohl sehnat vhodně kalibrovaný budík?
Díky
Ak ches kvapalinove meraky, potrebuješ tiež 2x U-čko s kvapalinou a namontujes to na jednu dosku do rovnakej výšky a naplniš kvapalinou do rovnakej výšky hladiny. Ak chceš budíky, tak tam behá do -0,5Baru, čiže do -1,0Baru (potrebuješ podtlakové) budú v pohode. Ale potrebuješ aj predradiť nejaké škrtiace ventily, lebo na plnú dieru to bude iba kmitať v širokom pásme a prd odčítaš
to "Patol" - díky za odpověď, hodnota měřáku se určitě hodí. Teď bych jen ještě potřeboval pochopit, podle čeho se mám rozhodnout, na které straně mám ubírat nebo přidávat, abych to srovnal na stejno. Není tam nějaká hodnota, na kterou je potřeba to naladit? Nebo mi uniká princip fungování nastavení klapek?
Upravil Mimar48 dne 03.03.2024 13:39
Tak zaprvé...stačí ti 1x U z bílé potravinářské hadice vnitrkem 10mm,celkem 2,5m. Dále růžová hadička na benzin vnitřní průměr 5mm.ta co dávají na jawu. Te si dáš tolik aby ti to dostalo k motorce,například dyz to budeš mít na vratech tak ti stačí 2x2 metry. Na soustruhu ti někdo udělá přechodku z 10mm duralové kulatiny na tech 5mm z unihobby. Nalijes tam do teho Ucka tak skoro do půlky tlumicovy olej 10w nebo nějaký podobný ani hustý ani řídký...
Napichnes to na motorku a dyz to bude rozhozeny tak zlehka potahnes za jedno lanko a uvidíš jesi se to srovná nebo víc roz.jebe... no a pak to seridis,samozřejmě musíš dodržet vule na klapkach atd. Není to raketova věda a bude tě to stát 100kcs a budeš mít radost ze sis něco udělal.
Kupredu spatki ni krok...
Bohumile díky, přesně takhle jsem si to představoval. Teď mi ještě zbývá pochopit jedno. Když tam uvidím odchylku, řekněme, že levý válec mi bude tahat tu kapalinu víc nahoru, jak se mám rozhodnout - tahá mi levý moc, nebo pravý málo? Čili mám levému ubrat, nebo pravému přidat, aby to bylo správně? Nehrozí, že pak bude rozhozený celek, když uškrtím špatnou stranu?
Musíš se rozhodnout tak abys tam měl furt vůli na lanku když ho potahnes...to znamená abys to nešponoval a už netahal za kladku a neotviral klapku...v tom případě musíš povolit druhou stranu. Tohle je seřízení chodu v záběru při otáčkách.
A začni to seřizovat když budeš mít na teplotě 3 čárky, než to uděláš tak se to ohřeje na provoz.kdybys začal až tam bude 5 čárek tak jak nevíš co a jak tak ať to neupeces než to uděláš...
A sleduj co ta kapalina dělá,když je to extrémně rozhozeny tak ti to po přidání může ten olej aji vycucnout ale to už de slyšet na chodu motoru Kupredu spatki ni krok...
Tohle se dá zjistit i poslechem.
Úplný ticho,aji rammstajny vypnes...pak rychle uberes plyn a když to při zavření udela klap,klap tak ti jedna klapka otvírá víc. Musí to udělat kratky rychlý klap.takhle si to nastavím po výměně lanek pěkně v klidu za studena...pak už to chce jenom půl otáčky na slauchvaze.timto způsobem by šlo vyměnit lanko na cestě a normálně pokračovat.akorat bys to lanko musel někde koupit....
Kupredu spatki ni krok...
A ještě jeden, doufám poslední hloupě laický dotaz. To U s kapalinou na hadici udělám jenom jedno, přičemž zapojím oba konce na klapky (takhle bych to udělal já a srovnal pak hladiny jako váhy vedle sebe), nebo mám udělat pro každou klapku svoje vlastní U s druhým koncem volně do atmosféry (jak píše Patol 2x U-čko)?
Upravil Mimar48 dne 03.03.2024 19:19
Nemůžeš mít jeden konec volné,to by ti ten olej vycuclo.zapojovat to taky musíš při nenastartovane moto...
Takže...U uděláš s te silné hadice 1 KUS.přidělat na nějaký prkno,nalít olej tak slabou půlku.
Na konce U nastrcis ty redukce a na ně nastrcis ty hadičky na fuel průsvitný 5mm.dlouhy aby ti dostali k moto cca 2-2,5 metrů. U má 2 konce takže potřebuješ 2 KUSY.
Ty hadičky 5mm máš 2 konce tak je nastrcis na vstřikovace,jeden konec vlevo a druhy vpravo.
Už to chápeš boha jeho ??
Kupredu spatki ni krok...
Hele, díky moc. Já měl tu představu propojení jedním šlauchem s kapalinou uprostřed od začátku. Ale protože jsem to nikdy neviděl ani nedělal, nechal jsem se rozhodit záminkou o dvou "účkách" v první radě. Popsal jsi to perfektně, ještě jednou díky.
Ja som to zo začiatku robil (kým som to neroztrepal) hand made 4-učkom s ktorým sme robili aj 4-valce (sklenené U-čka niekde s labáku naplnené ortuťou primontované na doske)....nič ti nevcucne, aj keď je druhý koniec do atmosféry, na to sú tam moc malé tlaky. Aj keď vlastne u 2valca to pôjde aj jedným, nakoľko porovnávaš ich rovnaké (je jedno aké) hodnoty.
U ručkového měřáku z odkazu je to vidět dobře, mám to připojené silikonovými hadičkami a na nich nerezová škrtítka se šroubem z akvaristického vzduchování. Přiškrtíš tak jak potřebuješ, až se ručky přestanou chvět ale ještě se hýbou po pohnutí s plynem.
Ahoj všem.
Nechci zakládat nové vlákno, tak píšu sem. Rád bych se zeptal, je-li někdo s chutí, diagnostikou a zkušenostmi někde okolo Kérkonoš (Jičín, Jilemnice, Semily, Hořice....)? Napojil jsem budíky na kontrolní odběry a mám tlaky na volnoběh totálně rozhozené. V 3000ot. se tlaky jakžtakž srovnají. Motor jde celkem pěkně, žádná díra, ale s poměrně velkými vibracemi, což si myslím, že by mohlo být způsobené částečně i tímto. Nechci si to rozhrabat nějakým cvičným štelováním bowdenů, abych to ještě víc nezhoršil. Popravdě s tím po zjištění už ani nechci zbytečně jezdit, abych si to nezhuntoval. Předem moc díky za něčí odezvu, či radu.
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil