Přátelé pořád nejsem spokojený s tou mojí přední brzdou. Po osazení nového kotouče a nových destiček, tak když napumpuju brzdu pustím a chci kolem pootočit tak to celkem drhne. Kolem otočím ale že by se třeba ještě kus točilo setrvačností to vůbec .Ještě to neujelo ani metr tak nevím jak a jestli vůbec by si to sedlo když bych natočil nějaké km. V každém případě bych to chtěl mít v pořádku tak jsem pístky vysunul co nejvíc vyčistil namazal ATE vazelínou ale vysouvají se každý trochu jinak přesto jsem schopen je zatlačit jednotlivě rukou bez nářadí ale musím celkem zabrat - nevím jak snadno mají chodit ??? Přemýšlím, že třmeny sundám a zrepasuji. Rozeberu vyleštim pístky zkontroluju jestli není oxidace pod gumičkama a nedeformuje je , namažu Ate vazelínou a zkompletuji . Má tato operace smysl .. a nebo mám rovnou objednat za 5000Kč sadu na repas dvou třmenu i s pístkama ? (samotné gumyčky jsem nikde nenašel ) . Hrozně se mi do toho nechce .. Mám ABS integral II a bojím se že to už pak neodvzdušním ( ... Předem díky ... Berry
Berry přiložený následující obrázek:
Není to poprvé, co něco takového čtu, tak se musím zeptat. Proč narušovat (nebo úplně znemožňovat), funkci vracení pístků tím, že tam dám nějakou mastnotu? Nebo ta pasta vyschne a není mastná? Dík předem.
OndraCB napsal:
Není to poprvé, co něco takového čtu, tak se musím zeptat. Proč narušovat (nebo úplně znemožňovat), funkci vracení pístků tím, že tam dám nějakou mastnotu? Nebo ta pasta vyschne a není mastná? Dík předem.
Ondro to je pasta přímo na pístky .. když koupíš opravnou sadu gumiček tak je nějaká specialní vazelína na montáž většinou u toho ... není možné aby si to tam narval " na sucho " a podle mě se ty pístky vracejí spíš hydraulicky než že by to zatahovali ty gumičky .. ale nevím " školy nemám" je to jen můj názor .
No já právě do dob internetových diskusí oficiálně nic jiného než ,,narvat na sucho,, neznal. Někteří kolegové si pomáhali slabě mýdlovou vodou, ale ta za pár hodin vyschne. Dávat tam cokoliv mastného, mi přijde fyzikálně nepatřičné.
Já jsem kdysi na Subaru strašně bojoval s nevracejícíma se pístkama a nakonec jsem zjistil, že mi to dělá jen po namazání těsnících kroužků a pístků pastou na brzdy v modré tubě od ATE. Prostě to za pár tisíc km úplně zatuhlo. Pak jsem začal používat jiný neropný mazivo nebo něco na bázi čistýho silikonu a od té doby byl klid a mír...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Mám dlouhodobě vyzkoušeno, že stačí po PERFEKTNÍM vyčištění pístků a gumiček potřít vše brzdovkou a třmeny šlapou na výbornou. V této zimě jsem prvně použil vazelínu určenou pro tyto účely a též po najetých cca 350 km naprosto žádný problém. Zaměřil bych se v případě přetrvávajících problémů na brzdové hadice a zkontroloval bych, zdali není přeplněná nádobka na brzdovku.
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Slavek-xxx napsal:
Já jsem kdysi na Subaru strašně bojoval s nevracejícíma se pístkama a nakonec jsem zjistil, že mi to dělá jen po namazání těsnících kroužků a pístků pastou na brzdy v modré tubě od ATE. Prostě to za pár tisíc km úplně zatuhlo. Pak jsem začal používat jiný neropný mazivo nebo něco na bázi čistýho silikonu a od té doby byl klid a mír...
Slávku díky - to je zajímavá informace - přesně touhle modrou od ATE jsem to už 2x maza l ..Možná zkusím opačný postup ... vysunu pístky a pořádně to odmastím čističem na brzdy a máznu to jen brzdovkou jak radil Géčkar.
Geckar napsal:
Mám dlouhodobě vyzkoušeno, že stačí po PERFEKTNÍM vyčištění pístků a gumiček potřít vše brzdovkou a třmeny šlapou na výbornou. V této zimě jsem prvně použil vazelínu určenou pro tyto účely a též po najetých cca 350 km naprosto žádný problém. Zaměřil bych se v případě přetrvávajících problémů na brzdové hadice a zkontroloval bych, zdali není přeplněná nádobka na brzdovku.
Chlape díky .. hadice jsou pancéřovky .. Vím že u starých gumových se to stávalo ale že by se vysrali panceřovky na GS z roku 2007 ( skoro nová motorka ) ) Prosím Tondu nebo Servisáka jestli by se k tomu nemohli vyjádřit .. jak často mění hadice na těhle bramborách ? .. Díky moc kluci .
Geckar napsal:
Mám dlouhodobě vyzkoušeno, že stačí po PERFEKTNÍM vyčištění pístků a gumiček potřít vše brzdovkou a třmeny šlapou na výbornou. V této zimě jsem prvně použil vazelínu určenou pro tyto účely a též po najetých cca 350 km naprosto žádný problém. Zaměřil bych se v případě přetrvávajících problémů na brzdové hadice a zkontroloval bych, zdali není přeplněná nádobka na brzdovku.
Chlape díky .. hadice jsou pancéřovky .. Vím že u starých gumových se to stávalo ale že by se vysrali panceřovky na GS z roku 2007 ( skoro nová motorka ) ) Prosím Tondu nebo Servisáka jestli by se k tomu nemohli vyjádřit .. jak často mění hadice na těhle bramborách ? .. Díky moc kluci .
Pancéřky jsem vždy měnil jen když byly poškozené mechanicky - buď začala hadice prolínat u zalisování banja (nějaká nešetrná manipulace nebo nějaká nehoda) a nebo byla hadice škubnutá po nehodě a musela se měnit. Že by se v ní udělala "chlopeň" jak ve staré gumové hadici jsem se nikdy nesetkal.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Pánové takže moc děkuji všem zúčastněným .. Všichni jste něčím pomohli - to je v internetových diskuzích velmi vzácný fenomén ! :-)
Ondra CB první nadhodil myšlenku že namazání pístku je z principu špatné
Servisák mě poučil že pístky vracejí hlavně ty gumičky
Slávek-xxx napsal že ta pasta kterou sem to před 10 tis Km napatlal je z jeho zkušenosti na ****
Geckar mi dodal jistotu že nemusím za 5K kupovat dvě sady na repas třmenu když pístkům nic není a že to bude fungovat i ze starými gumičkami
Tonda mě ujistil že hadící to nejspíš nebude a hlavně mi zvednul telefon ve chvíli nejtěžší - chtěl jsem pístky vypumpovat co nejvíc abych je vyčistit a odmastil .. ale vypadlo mi prkýnko z třmenu a já si toho nevšiml a vypumpoval jsem pístky úplně ven a celé se mi to zavzdušnilo - to se mi fakt chtělo brečet.
Nicméně všechno špatné je na něco dobré .. už pak nebylo cesty zpět .. sundal jsem oba třmeny, rozebral vyčistil odmastil gumyčky pomazal všechno jen brzdovkou ... složil odvzdušnil .. a funguje to zatím nádherně. Zarvu brzdu jak **** ... pustím a kolo se krásne točí ..jen lehce šustí desky - o tom se mi předtím ani nezdálo . Už mám prvních 100 jarních kilometru a chrochtám blahem .