.. zdarec přešel někdo z 12ky (DOHC) na F800Gs ? Docela bych rád vyzvěděl zkušenosti (pohodlí na jízdu, offroad vlastnosti, spolehlivost, rozdíl váhy atd)
dík
š.
Upravil chstepan dne 21.03.2019 14:44
(ch)stepan
Absolvoval jsem to opačně, z 800ky na 1200ku a nyní jdu dále. Ale už se to tu hodněkrát řešilo.
V krátkosti mé poznatky:
- pohodlí cestování - s 8kilem v jednom se dá, 12ka je stvořena pro dlouhé cesty, i manželka se mnou jela do Alp a Itálie, já s výhřezem plotýnek zvládal delší úseky, pohodlí. Na 8kilu se cítila nejstě.
- výkon - 8ka se dá vytočit do vyšších otáček a dá se na ní vyřádit na okreskách, 12ka (81kW) táhne lépe od spodu, ale je usedlejší. Ve dvou akceleraci nejsem schopen porovnat, baťužek působí jako omezovač rychlosti
- terén - u 8ky ( byt´nejsem expert na terén) podvozek se nehodí. Ale po výměně tlumičů asi už by to mohlo jít, nemám zkušenost. s 12kou - já jezdil maximálně šotolinu, ale baťužek již po několika hodinách začal protestovat.
Nejen můj závěr:
Bez kompromisu je jen jedno řešení - pro dlouhé cesty ve dvou 12ka a lehké enduro do terénu.
A ted´proč jdu dál - váha motorky a manipulovatelnost mino jízdu začala být v mém případě problém. 12ka i 8ka má položené těžiště dost vysoko, při jízdě je to OK, tam jsem nepoznal rozdíly, v terénu už ano. Ze zdravotních důvodů jsem terén vypustil, pro mě je důležý konfort jízdy bez otřesů a na dlouhé cesty budu moto nakládat na přívěs. Pamatuji synovo FMXko, váha cca180kg ale moto pro manipulaci bylo neskutečně lehké. Diametrální rozdíl oproti 8kilu. Takže budu testovat a hledat - lehké cestovní moto s nízko položeným těžištěm pro dva. A jelikož má 12ka leštěnka po zimě trucuje (pouze svítí - trochu drahá žárovka) a servis je nyní v nedohlednu, nějak mě ta vrtulka zklamala. Začnu Yamahou Tracerem. BDW - nemáte někdo porovnání - k 800ce nebo 1200?
https://www.zonerama.com/rop1
Dík za obsáhlou odpověď, ale mohl by jsi upřesnit - "terén - u 8ky ( byt´nejsem expert na terén) podvozek se nehodí. Ale po výměně tlumičů asi už by to mohlo jít" ?
Mám 1150GS a o 800 uvažuji jen z důvodu nižší váhy, 21" a celkově právě lepších off vlastností na Balkánské šotoliny.
Dík.
Jirik: uz kdyz das progresivni pruziny tak poznas ten rozdil v terenu u 800 ja dal pak podvozek TT a opravdu to funguje, je tu o dost vic lidi co maji 800 na off kolega ma vterenu najetio nejmin 50tis podvozek TT a je naprosto spokojenej, druhej ma podvozek Ohlins a to same, ten origo podvozek je nic moc
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Klidně dojeď do Brna. Mám 800gs i Afriku jestli jsme teda dostatečně na východ
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis