kefa napsal:
... tu minutu to bude vrčet, ale pak by to mělo být dobrý.
Ale jinak super nápad, škoda jen, že to bude další díl, který si povezu (EWS už vozím).
Tak čus
Připojuji se ke chvále za dobrý nápad. Jako hlavní a nejdůležitější plus vidím to utěsnění nádrže. Je to bezva řešení. V takové slotě, jaká byla teď na srazu bys měl v té dutině v nádrži za chvíli bazén a přívod by se Ti za chvíli v té vodě vyzkratoval...
Jinak ta nová regulace stojí u BMW něco okolo 95,- Euro
Jo a ještě jedna: V blbinách na sedmnácté stránce vlákna o setkání na Šumavě před týdnem, mi utekla jedna zprávička a protože má návaznost k tomuto vláknu, cituji ji zde:
vlada-gsa napsal:
...Jinak ještě jednou dík všem, co se mnou vydrželi stát na Kvildě a zejména Denisovi, který si tu trasu dal v lijáku ještě jednou pro nářadí...
Moc mě to mrzí, že jsem to nevěděl. V kufru na motorce jsem měl jak BMW zástrčku na čerpadlo, tak i metr kabelu a nářadí potřebné na opravu. Vozím to s sebou od té doby, co se mi vysypal tenhle blbý regulátor - pro jistotu. Tu prodojenou cestu jsem Vám mohl ušetřit. Odjížděl jsem z oběda na Kvildě mezi posledními, ale netušil jsem až do teď, že někdo měl takovýto problém...
Upravil radosek dne 28.08.2009 07:12
Radosek > ne né je to normálně spínané ten třetí drát je pouze pro regulaci výkonu. Jo já vím že se to řešilo i já to řešil a pak jsem se na to vyprd s pocitem že mně se to přece stát nemůže a ejhle. Pokud je to zapojené tak jak jsem to spáchal tak to po zapnutí klíčku natlakuje pak vypne a čeká na startování při staru se rozběhne po při zastavení motoru vypne. Ten regulátor co je vevnitř je na první pohled regulátor napětí, který prach sprostě snižuje napětí pro pumpu a to tak že ztrátově - malý šváb s osmi nohama jeden velký elektrolytiocký kondík a jeden výkonový tranzistor tomu nasvědčuje stejně jako robustní pouzdro pro chlazení. krom pár diskrétních součástek tam nic není. Zkusím změřit napětí na svorkách čerpadla za provozu a hned bude jasno.
kefa> nevím mám pocit, že se jedná o klasické kurvítko. Čepradlo by vydržet mělo protože to omezuje při jen při malém výkonu. Když povalíš po dálnici 160 tak to pojede na 100% trvale. Že to sníží životnost čerpadla logicky ano něco co běží na 100% se vy..re dřív než když to poběží na 80% výkonu. Otázka je poměr ceny čerpadla a regulátoru. Regulátor cca 100Eur a pumpa nevím mohla by být 400-500Eur. Otázka je kolik regulátorů umře než umře pumpa jestli budu kupovat jeden ob rok. Tak to snad opravdu nechám natvrdo.
Upravil vlada-adv dne 29.08.2009 00:51
Dotaz do fóra. Neleží doma někou vypálený regulátor čerpadla na 1200GS ?? Pokud by ho někdo mohl postrádat rád ho za rozumnou částku (poštovné a 0,5 ferneta) odkoupím. Předem díky.
vlada-gsa napsal:
... něco co běží na 100% se vy..re dřív než když to poběží na 80% výkonu. ...
Asi by to napsal lépe někdo více znalý elektriky, ale mám dojem, že dvanáctivoltový elektrospotřebič běžící na osm Voltů taky není bůhvíjak šetřený...
Navíc mi pořád uniká důvod tohoto regulátoru. Auta mají tohle čerpadlo taky a žádný regulátor jsem tam nikdy nenašel. Na liště je obyčejný přepouštěcí ventil, který přebytečné palivo posílá zpět do nádrže. Teď se stydím za tenhle dotaz, ale nevybavuji si to, neměl jsem to nikdy rozdělaný: Copak naše báwa nemají přepadovou benzinovou zpátečku?? Jestli ano, potom tam ta regulace je fakt na prd...
vlada-gsa napsal:
Dotaz do fóra. Neleží doma někou vypálený regulátor čerpadla na 1200GS ?? Pokud by ho někdo mohl postrádat rád ho za rozumnou částku (poštovné a 0,5 ferneta) odkoupím. Předem díky.
Co zavolat do Vestce u Prahy? Mohli by něco mít, případně do budoucna schovat... Jezdím tam, znají mě tam, zkusím tam brnknout...
Tak pokračování pátracího seriálu pro ty, které to zajímá:
1) Výsledky měření regulátor snižuje napětí na čerpadle z plného napětí sítě na cca 9V. To už je dost rozdíl. Bohužel se na místě nepodařilo vybudit regulátor k akci, zjevně to není závislé jen na otáčkách spíš to bude na výkonu a to bez brzdy nezměřím není jak zatížit motor. Čerpadlo tedy běží na cca 50% výkonu.
2) Dostal se mi do ruky nový regulátor a ejhle změny jsou vidět na první pohled.
- povrchová úprava se změnila původní kovové tělo je zjevně celé pokryto vrstvou barvy vypadá to na práškovou.
- vstupní konektor do kterého se připojuje kabeláž z moto je po vnějším obvodu utěsněn zalitím jakousi hmotu odpovídá to tomu co jsem našel při pitvě.
Je vidět, že soudruzi z NDR našli chybu t.j. pronikání vlhkosti do regulátoru. Provedené změny zajišťují eliminaci oxidace vnitřního povrchu a tím způsobené výpadky. Odlitek jako takový se nemění zjevně nebyla chyba v dimenzování odvodu tepla, ale právě v oxidaci vnitřního povrchu, který zhoršil přenos tepla na tělo a tím i chlazení.
>> Radosek nemáš do Vestce spojení - musím odevzdat svou pracně vyrobenou redukci soudruhům z NDR ti se budou divit
vlada-gsa napsal:
Tak pokračování pátracího seriálu pro ty, které to zajímá:
1) Výsledky měření regulátor snižuje napětí na čerpadle z plného napětí sítě na cca 9V. To už je dost rozdíl. Bohužel se na místě nepodařilo vybudit regulátor k akci, zjevně to není závislé jen na otáčkách spíš to bude na výkonu a to bez brzdy nezměřím není jak zatížit motor. Čerpadlo tedy běží na cca 50% výkonu.
2) Dostal se mi do ruky nový regulátor a ejhle změny jsou vidět na první pohled.
- povrchová úprava se změnila původní kovové tělo je zjevně celé pokryto vrstvou barvy vypadá to na práškovou.
- vstupní konektor do kterého se připojuje kabeláž z moto je po vnějším obvodu utěsněn zalitím jakousi hmotu odpovídá to tomu co jsem našel při pitvě.
Je vidět, že soudruzi z NDR našli chybu t.j. pronikání vlhkosti do regulátoru. Provedené změny zajišťují eliminaci oxidace vnitřního povrchu a tím způsobené výpadky. Odlitek jako takový se nemění zjevně nebyla chyba v dimenzování odvodu tepla, ale právě v oxidaci vnitřního povrchu, který zhoršil přenos tepla na tělo a tím i chlazení.
>> Radosek nemáš do Vestce spojení - musím odevzdat svou pracně vyrobenou redukci soudruhům z NDR ti se budou divit
Regulátor čerpadla nahrazuje klasickou zpátečku do nádrže? Jak se ptal Radosek_
Jak je uvedeno výše, dobrá zpráva pro všechny postižené. Na regulátor čerpadla je vypsaná svolávací technická akce, která se týká všech R 1200 GS i R 1200 GS Adventure (model 0307, 0382, 0303 a 0380) vyrobených do října 2008.
Špatná zpráva je, že tolik regulátorů není možno dodat všem dealerům najednou, protože výrobce nestíhá vyrábět a musí se tedy čekat.
Kamos rikal ze ve vidni je jich dost, dam vam cislo na pana Krajcu a pana Lichtenegger
00431/368 68 68-5572 pan Krajca
00431/368 68 68-5552 pan Lichtenegger
Pade napsal:
Na regulátor čerpadla je vypsaná svolávací technická akce, která se týká všech R 1200 GS i R 1200 GS Adventure (model 0307, 0382, 0303 a 0380) vyrobených do října 2008.
Znamená to tedy, že modely vyrobené po 10/2008 mají čerpadlo zalité proti oxidaci ?
Miták
Pade napsal:
Jak je uvedeno výše, dobrá zpráva pro všechny postižené. Na regulátor čerpadla je vypsaná svolávací technická akce, která se týká všech R 1200 GS i R 1200 GS Adventure (model 0307, 0382, 0303 a 0380) vyrobených do října 2008.
Špatná zpráva je, že tolik regulátorů není možno dodat všem dealerům najednou, protože výrobce nestíhá vyrábět a musí se tedy čekat.
To jako na všechny GS od prvopočátku výroby (2004) do 10/2008?
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Pade napsal:
Jak je uvedeno výše, dobrá zpráva pro všechny postižené. Na regulátor čerpadla je vypsaná svolávací technická akce, která se týká všech R 1200 GS i R 1200 GS Adventure (model 0307, 0382, 0303 a 0380) vyrobených do října 2008.
Špatná zpráva je, že tolik regulátorů není možno dodat všem dealerům najednou, protože výrobce nestíhá vyrábět a musí se tedy čekat.
To jako na všechny GS od prvopočátku výroby (2004) do 10/2008?
klidně to můžeš zkusit, ale jestli ji nemáš v záruce, tak to cvakáš, svolávačka je, že svolávají, ne že hradí všem...pokud se teda náhodou po změně majitele nic nezměnilo...
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10