Měl jsem jeden "osobní vzkaz" v tomhle znění. Nejsem odborník na tuhle problematiku. Můžu jen popsat co jsem si vzal já, co bylo zbytečný a co mi chybělo
Budu rád za každý tip na vylepšení výstroje a výzbroje
(ilustrace Íránské hranice - začínám deštěm od \turecka jediným a také posledním)
Základem diskusí jsou gumy
1. vyjel a dojel jsem na Metzeler Tourance (dneska asi 23000 km doplním foto
2. TKC 80 myslím mám je doma nepřezul jsem... možná to byla jedna z příčin páde, ale je to tak...
Bál jsem se jejich životnosti a pořád počítal... jak to zvládnout... kdyby to vyšlo i do tý Číny a domů....
Bedny Klasika viz foto, jen proti lesku jsem je potáhl fóli s obrazy "chlupů mého australáka - Dinga"... stříknuto matným lakem vždy tato histroka pobavila zvědavce
Bágl - BMW stříbrňák... při odjezdu jsem se stavěl za klukama z Touratechu Tomem a Milanem, rozloučit se... praskl zip!!!! pořád se otevíral... Tom mi dal ten žluťák a sloužil a slouží do teď a vydržel fakt dost
Tank Bag s kapsama - nevím značku, ale v katalogu Touratechu ho najdete... osvědčil se na 100% kapsy dobrý na drobnosto (třeba oříšky jako dárky do kaváren a čajoven mi předplatily pohoštění Zdarma
Stan wermacht vojenský výprodej, slouží bez úhony dál... v hotelech jsem se prakticky nezdržoval, takže ulice nebo stan nebo u lidí. sloužil dobře... opět budil zájem hlavně v Íránu, kde hodně cestují se stany
A zbytek ptejte se nevím,co by vás zajímalo
Jo úprava motorky
ven katalizátor, nové svody nový tlumič, otevřený filtr, pořádný šusplech, pořádný padáky, větší kryty na ruce, další zásuvky na panelu.... to je asi všchno
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
Z toho 19000 km na cestě v plný náloži. Huštění standardní podle zátěže. Měněno doma ručně v rámci tréninku a nahozeno zadek panákem, předek CO... obojí funguje... Váhu motorky nevím - nezajímalo mi to moje startovní váha 82 kg.. přistávací váha 72 kg
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
nasazeny podle značek žádné vyvyžování... polní podmínyk (sice doma v garáži), ale žádný úlevy Co se v mládí naučíš...
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
Zdá se mi to, nebo máš na tý poslední fotce poněkud zvláštně, nestejně sjetej vzorek?! Takovej ohoblovanej na levý straně (z našeho pohledu pravý). Mám dojem, že místy ten krajní zářez úplně chybí a marně přemýšlím, jak jsi toho dosáhl . Každopádně napakováno jsi měl vzorně Maiali nel Fango!
To k tomu vzorku... myslím si, že se to moc řeší.
Je dobrý vidět na čem jezděj tam po trasách, kde my umíráme strachy a ještě vezou kozu na zádech...
Benzín, vymyslel jsem si a vyrobil držáky na bedny... hodnocení sloužily, ale....
na pravé straně překážela ta bedýnka při zvedání motorky... taky mi jednou pěkně sedřela nohu, když jsem ji zapoměl na zemi
Já nakonec nikdy benzín nedolejval... pravidlo "tankuj, když můžeš se mi osvědčilo"
ale dvakrát jsem pomoh lidem na silnici... vždycky jsem za to dostal požehnání. Jednou pro Alláha jednou pro Zarathšustru... v Persii
Jednoduší je asi, když to bude potřeba pořešit na místě než to s sebou tahat celou cestu.... na druhou stranu, to že jsem věděl, že mám dost... jsem si dovolil větší "neznámy kouskyů....
Foto Kavir-e-Lut večer v Campu, docela ždímlej http://100dni.blo...e-lut.html
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
Bez katalizátoru to zvládla i 1200... Byly tady hlasy, že to není mašina na tohle. Je, ta moje důkaz
Až do Íránu to bylo bez problémů. Írán byl taky v pohodě, ale benzin je tak nějak na příděl... za zvýhodněnou cenu. Dají se na to prý koupit karty, nezkošel jsem, platil jsem plnou cenu, ale pořád byla výrazně nižší než u nás... Celkem jsem po Íránu najel 8000 km a nikdy jsem neměl s benzínem problém.
Benzín z cisteren nebo z plechovejch sudů jsem zažil jen v Jordánsku (jednou) a standardně na Pamýru (viz foto) Odměrka z pet lahve, co to bylo? To ví čert, ale hořelo to a nejel jsem tak abych poznal nějaký rozdíl v tahu, stříkačka si s tím poradila jako nic.
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
Už to vím.... bacha na kryt opřený o páčku brzdy... ale to jsem nevěděl
Jediná oprava, která stále za řeč, byla u Mrtvého moře, kde jsem si zajel k vodě, přespal (to byl fakt blbej nápad - nedoporučuju)
A pak po ránu se vydal na malý offroad, kolem vody... jasně za chvíli jsem ležel.. poprvé, podruhé, potřetí... Věci dolů, dostat ven motorku, donést věci... (kdo jste se tu toulal víte jaký vedro a dusno tady je)
Pak konečně z toho venku (nevím jestli slaný písek pomahal gumám, ale leskly se jak psí kulky)
No a motorka nebrzdí, teda trošku zadek... Nic moc na to, že jste v "dost velkým dolíku"...
První opravna... dohoda, že to zkusím nějak dát do pořádku... volám "Přítele na telefonu" Jakuba Hrušku z Auteku - dneska Inveltu... rychlá konzultace, PROHLÍDNI PÁČKY... hlavně neodvzdušňuj....
vracím se do dílny... malér... MECHANIK se do toho dal... brzdovka stříká všude, moroka je je poblitá všude.... řvu na něj... směje se a říká Dead... Dead... to jsem si myslel, že bude v tý chvíli on... jen tlemil na celou hubu...
No další telefonáty... Malér je, že to co vystříkal bylo z ABS ne z brzd...
Narovnal jsem líp kryty, uvědomil si, že jsem moh mít hortovo... a šel si najmout prostor v druhý dílně....
Tam ve spolupráci s klukama na telefonu sundal bandu, dolil abs, odvzdušnil... asi 4 hodiny práce v tom vedru, za asistence jenoho modrookýho černocha.... co mi pak" v rámci agility" hodil jeden šroub do bandy, ostaní vzorně poskládaný na hadru sesypal na jednu hromádku....
Pozdní odpoledne - je hotovo, odjíždím směr Al Aquba... Ja su tak štastný....
foto z díly
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
jeste dotaz k pridavnym mlhovkam...rekni, je potreba do nich investovat pls?
Chystam se na podobnou cestu pristi rok ( do Mongolska spodem a vrchem prez Rusko zpet) a z tech vsech moznech doplnku je fakt hodne a nejsou levny.
to Dufino: přídavná světla jsou investice do zvýšení Tvé bezpečnosti. Jde jet i bez nich, ale když jedeš potom unavený večer za tmy, je každý paprsek světla navíc k nezaplacení, stačí jeden přehlédnutý kámen od špatně vrženého stínu....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Ja tam mam pridavne svetla, ale ne mlhovky. Dal jsem tam od Helly dalkove. Kdyz sepnu hlavni dalkove, rozsviti se to s nima. Svetla maji stejny rozmer. Kdyz svetlo, tak svetlo BMW R1150GS MY02
Rád jezdím vnoci... je klid a prázdný silnice (v Norsku jsem jsem měl "noční super setkání s Bílým sobem" (skutečným albínem), jediného Losa jsem taky potkal vnoci...
Na jihu je je to způsob jak rychle a bezpečně překonat delší nudný úseky.
Mám jednu mlhovku a jeden xenon dálku, tahle kombinace mi vyhovuje... mlhovkou si pomahám i normálně... je dobře vidět kraj.... xenoj je peska
Je to palba, ale je využívám... mám je z Touratechu
Destičky, už "podruhý mi ujiš|ťovali" v servisu, že destičky jsou OK. Podruhý jsem je musel dělat. Poprvé to dopadlo hůř, neměl jsem je sebou (na nějakých 7500 km Norway) jsem je neměl s sebou, tak zařvaly kotouče.
Tentokrát jen výměna. Protře jsem 100 dnů cestu připravoval všehovšudy 6 týdnů, sehnal jsem jen nějakou druhovýrobu...
Ty původní vydržely jen do Mashadu... výměna jednoduchá... klasika Jen velké obecenstvo v Campu.
Jen jedna storry....
Měl jsem mít druhý pas v Mashadu s vízi do Turkmenistánu, Uzbekistánu, Tajikistánu a Kyrgistánu... Nakonec jsem měl už víza všede, jen chybička se vloudila a neměl jsem výzum do Turkmenistánu. To byl fakt problém... několik telefonátů a prý mi pošlou víza do Teheránu na naše velvyslanectví... s tím , že snad by se Turkmenské tranzitní dako sehnat tam... Tak jsem přečkal jednu noc v Mashadu a ráno spodem do Teheránu... asi 800 km?
Tam pas ještě nebyl, ale byli tam fajn lidi na našem velvyslanectví
Po dvou dnech přišel pas is výzi, "naši mi pomohli předjednat víza do Turkmenistánu... mám je slíbená, jen problém vyzvednout si je mohu v Mashadu.... a navíc budou 3 dny volna....
Tak horní cestou do mashadu... snad bude pěkně u moře a dám voraz... u moře leje jak z konve... tak zpátky a do Campu v Mashadu... 3 dny čekání... tak údržba motorky (destičky) velký prádlo, jo pozval jsem jednoho chlápka na večeři... teda aby se přidal k mé večeři... sýt, zelenina, čaj a voda... Přijal pozvání... nakonec se z něj vyklubal mejitel Campu a já byl jeho hostem ty tři dny tzn. zdarma
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
Japonec... přijel z východu na kole, pokračuje na západ.... kolem Turecka už si nebyl úplně jistý, kam pojede dál
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
Víza
Írán a Sýrii jsem si zařídil v Praze. Jordánsko na hranicích. Turkmenistán, díky tomu, že jsem měl Uzbekistán jsem si s pomocí naší ambasády vyřídil v Íránu (Teherán žádost - vydání Mashad) Rusko, kazachtán, Čínu mi vyřizovali kluci z Jedu.cz (musí tam být nějaká pozvání a oni to umí... Zbytek mi zařizoval jeden chlápek "co má styky" nechce být jmenován", jen na přímé doporučení... tak kdyby napiště, dám vám ho... je divnej, ale dokázal to... skoro...
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
[28.75Kb]
Zvítězit s pokorou nebo prohrát se ctí...
Oblečení.... málo ísta - velký oči...
Byl problém přejezd Evropy a pak to další...
Pláštěnku jsem měl a V Bulharsku si ji užil. Pak sací trička... jo dlouhý rukáv, ne kvůli islámu, ale kvůli sluníčku.
Mototrkářský oblečení BMW (myslím sahara - starší model) se osvědčilo, větráky jsou fajn, bundu jsem většinu cesty neměl ani jako vestu... 50° na Kavire-Lutu bylo fakt dost.Jinak u bundy odešel zip. Jo a ty trychtýřky Gotetex se v písečný bouři "utemovaly" tak, že z bunky bylo prkno dalo se odtranit pod hydrantem
Hrániče "korzet BMW výborný" síťovina a jen na triko dobrý... průser, musíte ho nosit, já ho PŘI PÁDU NEMĚL" možná proto ty následky....
Z kalhot jsem chrániče vyndal a mám klasický holeně s kolenem na kloubu, dobrý (a hlavně ani vnoci nezebou kolena - odzkoušeno už z Norska.
Rukavice jsem měl Enduro, a po asi 15 000 km byly úplně na hadry, měl jsem ještě goretexty, ale bylo v nich vedro a taky jsem jednu ztratil
"Slušné oblečení" safari košile tenká, kalhory totéž, sloužili dobře, jen ke konci to už byla fakt onuce, ale to je jedno, bylo to čistý...
Prádlo jen sací 3 kusy vše vždy přepráno, čerstvě usušeno na pneumatikách
Boty klasika BMW lehký straší model... sloužily a slouží skvěle... jen podrážka na levé noze je pryč, asi z dobržďování a vyrovnávání balancu. Celkově bych uvítal hrubší, boty by byly univerzálnější
Sandály určitě, vezl jsem ještě jedny trekovky, vyndal jsem je až na cestu domů... ty sandály by to taky zvládly...
foto - nemodlím se k Alláhu, jen se snažím vyfotit ojetí pneumatik (všiměte si levé podrážky)
Jarda Dingo přiložený následující obrázek:
[88.9Kb]
Zvítězit s pokorou nebo prohrát se ctí...