Ahoj, včera jsem se byl podivat na jednu jedenáctku, ale nebyl jsem schopnej najit číslo převodovky. Mel jsem dojem, ze je nekde pod pravym vstřikovacem, nicmene tam byla jen ploska bez čehokoliv. Poradite prosim? Idealne fotečku
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Slavek-xxx: u mě je číslo přesně tam jak říkáš. Ale je hodně mělké, zalité barvou a není téměř vidět. Při velké snaze je najdu, ale jednu nebo dvě číslice spíše odhaduju.
Párkrát jsem to viděl namlácené nebo natečkované tak, že pochybuju že to tak vyjelo z fabriky. A viděl jsem převodovku, která na tom místě měla 2 různá čísla pod sebou.
agenthonza> dik moc, ja jsem prave na tom miste nebyl schopnej najit vubec nic. Taky je mozny, ze uz byla prevodovka venku a ze ji nekdo lakoval...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Ahoj, koupil jsem převodovku M97 a přes zimu chci zkusit ji nějak dát dohromady a namontovat. Vstupní hřídel má trochu ojetej tisícihran, ale mám k tomu další hřídel, z 94ky, která je perfektní. Jak to bude nejlepší poskládat?
1) Bude lepší použít ozubené kolo z defektní vstupní hřídele z původní převodovky? Zachovat již zaběhnutá soukolí, nebo je to jedno...
2) Bude lepší použít starší tlumič záběru z 94, z hlediska spolehlivosti?
A co může být příčina opotřebení ozubení na vstupní hřídeli? Běžné opotřebení, vadné ložisko, spojka...?
díky za radu.
Upravil agenthonza dne 27.11.2016 21:05
Budes tam muset dat komplet hridel m94 a koupit na ni opravnou sadu kulickovych lozisek. Hridel je opotrebovana poctem kilometru...
Kupredu spatki ni krok...
Abych nezakládal nové vlákno, už 14 dní vyndavám převodovku z R1200CL a očekávám že do týdne bude venku.. Má klasické symptomy že klepe a pokud zmáčkni spojku, klepat přestane, takže očekávám tisícihran na vstupní hřídeli, či nějaké ložisko.. Převodovka má nalítáno 130.000km.. Mám prakticky nejetou převodovku z R850R, která má sice jiný obal, ale všechny 3 hřídele jsou podle RealOEM totožný.. Chtěl jsem si to původně přehodit sám, ale nechci riskovat, že udělám něco blbě a budu to muset znovu vyndavat..
Je tu někdo Praha, Středočeský Kraj, kdo by si na to troufnul???
takže převodovka je venku a vstupní hřídel je netknutá.. Dokonce bych si dovolil říci, jestli jí někdo neměnil, protože na moto je nová lamela a po 140.000km bych asi na hřídeli nějaký ten otisk čekal...
pro ilustaci, co se všechno musí udělat, aby převodovka z toho hovada CL šla vyndat, tak z motorky nic nezbylo a dva ponky mám plné odmontovaných dílů...
K problému.. moto klapala jak na volnoběh, tak i za jízdy.. Po stisknutí spojky, vše ztichne..
Měl bych dotaz.. Je normální, že pokud je zařazen kvalt, musí se pohnout vstupní hřídel o 90 stupňů, než se hne hřídel výstupní???
Chová se to jako by byla vůle na vstupní hřídeli čtvrt otáčky..
Asi máš pravdu, vzal jsem tu poškozenou skříň z R850R a vůle jsou stejné.. Jen ta skříň z toho CL jde strašně zlehka.. Pravděpodobně jí nic zásadního nebude, prostě jen má nalítáno a vše bude volnější... Než jsem to vymontoval, sundal jsem startér, zmáčknul spojku a lamelou jsem jsem zkoušel otáčet a šla lehounce otáčet, takže jsem předpokládal, že bude vůle na vstupní hřídeli... Jenže ona se otáčela celá vstupní hřídel..
Máte někdo prosím přístup k dokumentaci převodovek?? Ta z R1200CL je JAE, ta s poškozeným obalem z R850R je JAQ.. Jsou stejně převody??
Jde mi o to, že když už to je venku, tak buď nechám na převodovce z CL vyměnit ložiska + gufera...
Nebo, jestli by šel hodit komplet vnitřek převodovky z R850R do obalu R1200C.. Ta převodovka z 850 má najeto necelých 20tkm...
Takže budu dělat komplet repas převodovky... Převodovku jsem otevřel a jsou olámané zuby na obou hřídelích, celkově je na všech soukolích znát, že mají něco najeto, všechny zuby jsou na omak ostré.. Ta převodovka z 850 je uvnitř v mnohem lepším stavu..
spočítal jsem zuby a převody jsou totožné..
nicméně cvakání způsobil asi tlumič záběru, pod ségrovkou je celý popraskaný a má vakl..
mám dotaz, dát všechny gufera originál, nebo dát originál jen vstupní a výstupní hřídel a ostatní kvalitní, značkový..
macman přiložený následující obrázek:
Tak, převodovka je zrepasovaná.. Mám dotaz, místo papírového těsnění pod spojkový válec vidím na RealOEM O kroužek.. Nějaká inovace???
macman přiložený následující obrázek:
Mě převodovka vrněla v pravidelných intervalech, přenášelo se to do stupaček a jak to dopadlo? Ulomená pružina záběru a vydraná vidlička.
vita8 přiložený následující obrázek: