Miguel napsal:
longlife u benzínu - měním v půlce intervalu předepsaného výrobcem - cca 13 tisíc, abych měl každý druhý servis zdarma. u nafty bych to tak neřešil, a 25 tisíc se mi nezdá nereálné.
tvl Migueli... nafta, zvlast s turbem, ti (alespon podle mne dostupnych informaci) likviduje olej daleko rychleji, nez typicka atmosfera s benzinem.
ale kacířská myšlenka - BMW neúčtuje u nových aut servisní práce a olej - co by z toho měli, aby mrvili motory, které budou muset následně v rámci záruky vyměnit zdarma? a fakt jsou ti inženýři tak tupí, že na to nepřijdou?
OMG.. tys to nejak nepochopil. 2x takovy interval? BMW ZAPLATI CCA POLOVINU ZA SERVIS "V CENE".
My meli typicky 5y / 100 000 km.. to jsou DVE.. opakuji DVE vymeny oleje
a zadalsi... tech 90+km ten motor prezije.. ale co tak ctu tak to prave je cca ten okamzik, kdy se to zacina projevovat.
No a fleetovi operatori (operativni leasingy a podobny veci).. to strelej nejakemu jelitu
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Za našich mladých časů se servis platil v plné výši a na olej se chodilo s benzínem dřív a s naftou později
U benzínu mi to vychází na cca 26,52,75 a čtvrtý už bude asi po stovce, takže grátis nebude. Takže BMW zaplatí tři servisy, předtím jsi všechno platil ty, takže je to stojí logicky víc. Nevím, jak dlouho už to je, musel bych to vygooglovat...
nejsem si jistý, jak s takovým autem zachází druhý majitel, snad ty intervaly nedodržuje... ale že by bylo nějaké statisticky významné množství výměny motorů kvůli oleji si nemyslím. Za to, když se nějaký motor povede, třeba jako osmiválec biturbo, který se málokdy dožil 100 tkm, s olejem to moc nesouvisí...
P.S. Dneska psali na seznamu o tom, že za rok bude benzín i nafta o čtyři koruny dražší, to je teda radost...
pod trvalým dohledem
Tak o 1250 jsem se toho tady moc nedověděl. Ale aspoň vím, že jsem pozér, co " neumí jezdit tak má motorku se všemi asistenty " ..
Upravil Renek dne 29.09.2018 09:37
Tak o 1250 jsem se toho tady moc nedověděl. Ale aspoň vím, že jsem pozér, co " neumí jezdit tak má motorku se všemi asistenty " ..
Upravil Renek dne 29.09.2018 09:37
raptor napsal:
hicks ty si samozrejme mozes mysliet co chces. Ale ako vysvetlíš staré mercedesy ktoré majú nabehané ako v taxíky v nemecku milión km (s násobne vačším počtom naštartovaní) a u nás potom začnú další milión.
A ak niečo ničí kluku tak to nie je štart stop systém, ale riedky longlife olej ktorý sa dnes leje do áut. Zamysli sa nad tým a pochopíš to.
Start stop systém má vliv na životnost motoru a každý kdo rozumy trochu mechanice motoru to chape(nic proti tobe).
Ale je to proste tak, zkus něco o tom načíst zjistit atd.. než vycházet z vlastní teorie o taxicich.
TomR1 napsal:
Start stop systém má vliv na životnost motoru a každý kdo rozumy trochu mechanice motoru to chape.
Tom
Byl jsem ve Škodovce a čekal na servis. Měli tam chlubící brožuru, ve které machrovali s nějakou fábkou a octávkou po milionu najetých km a rozebírali stav jednotlivých částí motoru a pixly obecně.
Bylo tam napsáno, že největším kurvítkem je start-stop systém, který doporučují úzkostlivě vypínat, pokud chcete najet hodně km. (A to přímo doporučuje výrobce!)
Zdůvodnění bylo, že když se motor točí, vše se pohybuje na olejovém filmu a prakticky nedochází k opotřebování motoru, nebo je minimální. Po zastavení si to sedne a olejový film je přerušen. Opotřebení je tedy závislé mimo jiné na počtu roztočení motoru.
Jako strojař mohu říct, že je to částečně pravda. Jak moc tím zabijete klikovku nebo kroužky atd. nedokážu posoudit. Ale dokážu si představit, že to je jeden z negativních faktorů na výdrž motoru.
A k těm naftovým milionovým taxi medvědům: nemyslím si, že je majitelé chcípali mimo pauzy na oběd.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Samozřejmě je chcipaji pořád. To same dělá hybrid. Spalovák se zapíná a vypíná jak je potřeba. Je možné ze to motoru škodí, stejně jako mu škodí brzdění motorem, vytáčení, a spousta dalších činnosti. Nejlepší je mít auto v garáži pod plachtou.
Start/stop vypinam prepnutim auta do sportovního režimu, hned po nastartování...
pod trvalým dohledem
Btw už jste na tom někdo jeli? Ze začátku jsem byl proti ale co jsem četl testy, tak ten motor je fakt dobrej a zbytek motorky se moc nezměnil, tak by se to nemuselo snad ani SR.á.t nějak extra
pod trvalým dohledem
YouTube Video
Upravil Spitfire dne 15.10.2018 08:59
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
hele ten jednoustopou je tady od nas...?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Nikdy mi nesedly LCčkový motory ... ale tohle je teda mazec ... Normálně bych asi rozbil prasátko a koupil si to.
Jen mě udivuje že to nemá centrální stojan Ale kdoví v jaký to mám výbavě ... Fascinuje mě štítek, jak něco tak malého funguje překvapivě dobře. Když budu mít čas, sepíšu nějaký dojmy jak to vrátím.
https://www.youtu...tla/videos
OFFROAD|GUIDE www.offroad-guide... https://www.faceb...403911829/
Me teda na lc vadi jen pokud jedu delsi dobu kolem 4500ot/min, typicky 130km/h na 6ku. Brni mi z toho ruce. Vnimate to taky? Co novy motor?
Upravil madmike83 dne 17.10.2018 08:49
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Ono je to typicky spis pro delsi presun pri konstantni rychlosti 130km/h, coz jsi asi v takovem modu nejel Ale mas pravdu, ze z 1150 to tak moc vnimat nebudes
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Po dnešním svezení musím konstatovat, že inženýři v BMW udělali na novém R1250GS LC kus práce. Proti předchozím modelům LC je to fakt znát. Z motoru zmizeli "pazvuky", je kultivovanější, převodovka řadí nádherně bez divnozvuků a ran (i když motorka měla najeto jen pár kilometrů). Podvozek u HP verze bezvadnej. Fakt super svezení.