Waltr napsal:
Scofield- Myslím že jsem se to jako automechanik učil. Ale upřímně, je to z nejakého chytrého desatera
Třeba ,,Fenomén syntetických, polysyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje. Výkonové vlastnosti, tzn. kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje."
Tohle je zrovna z téma Syntetika, minerál.
Asi by se hodně lidí zastydělo po přečtení těhle článků, kdyby si vzpoměli jak chytračili o tom co je syntetika, a jak je lepší než minerál. Taky jsem na to hleděl.
Takže Mazivářské mýty- studujte http://www.autopr...arske-myty
technicky dotaz na gs 12 ... vyrobca odporuca olej podla klas. API SF a lepsiu , alebo ACEA A2 a lepsiu.
Kedze prevodovka a spojka ma svoju napln tak mozem pouzit aj automobilovy olej.napr klasiku za 25 eu 4 l napr. castrol magnatec 10w40 alebo mobil 10w40 ?
preco tam lejete vyslovene motocyklove oleje s prisadami na spojku ? su drahsie,na doliatie pripadne po ceste ich bezne na pumpe nemaju...
tak isto vyskozita do nasich podmienok - 10 az + 30 je odporucana 10w40.tak preco 20w50?
hifo33 napsal:
technicky dotaz na gs 12 ... vyrobca odporuca olej podla klas. API SF a lepsiu , alebo ACEA A2 a lepsiu.
Kedze prevodovka a spojka ma svoju napln tak mozem pouzit aj automobilovy olej.napr klasiku za 25 eu 4 l napr. castrol magnatec 10w40 alebo mobil 10w40 ?
preco tam lejete vyslovene motocyklove oleje s prisadami na spojku ? su drahsie,na doliatie pripadne po ceste ich bezne na pumpe nemaju...
tak isto vyskozita do nasich podmienok - 10 az + 30 je odporucana 10w40.tak preco 20w50?
Mam sice jen 1150 a jsem presvedcen,ze i 1200 ma spojku bez oleje.
A ze by w50 bylo pro vzduchem a olejem chlazene motory
Nejspiz se to o trosicku vic hreje
Nebýt BMW,už bych znovu nezačínal
Trochu odbočím. Zajímá mě interval výměny oleje v 1200 GS rok 2010. Podle mě se mění po 10 tis km. Ale v Inveltu mi píšou do servisky i do počítače po 9 tis. Ptát se jich nemá smysl. Když řeknu, že si myslím, že je to po 10 tis, odpovědí, že ok, tak ať to měním po 10 tis. Tak mě zajímá jak to děláte vy?
Díky
hifo33 napsal:
technicky dotaz na gs 12 ... vyrobca odporuca olej podla klas. API SF a lepsiu , alebo ACEA A2 a lepsiu.
Kedze prevodovka a spojka ma svoju napln tak mozem pouzit aj automobilovy olej.napr klasiku za 25 eu 4 l napr. castrol magnatec 10w40 alebo mobil 10w40 ?
preco tam lejete vyslovene motocyklove oleje s prisadami na spojku ? su drahsie,na doliatie pripadne po ceste ich bezne na pumpe nemaju...
tak isto vyskozita do nasich podmienok - 10 az + 30 je odporucana 10w40.tak preco 20w50?
Tohle vše vzniká z toho že třeba v polsku (a myslím že všude) mají olej v sudech. A valí do všeho jeden, protože GPX odpovídá všem požadavkům.
Nebaví... Ale víš jak... Když už dáš za motorku skoro půl mega, tak tam chceš dát co tam patří. A z faktury z gar. servisu to nepoznáš, páč tam je jen Castrol power 1, množství 4l. Pokud to umíš z toho vyčíst, tak ti jí naskenuju.
TomVS napsal:
Nebaví... Ale víš jak... Když už dáš za motorku skoro půl mega, tak tam chceš dát co tam patří. A z faktury z gar. servisu to nepoznáš, páč tam je jen Castrol power 1, množství 4l. Pokud to umíš z toho vyčíst, tak ti jí naskenuju.
Pravdu díš, to je bez debat. Ale stačí se optat v servisu, co tam lijí a nevěřím, že Ti to neřeknou.
Olej pro Fordy kupujeme taky v sudech, ale máme toho oleje i litrová a pětilitrová balení, takže když si zákazník řekne, dostane to, co má v autě. A u nás mu kliďánko natočím do přinesené nádoby i ze sudu, aby měl klid na duši...
Olej tam patří ten, co Vám tam dává a doporučeje výrobce a leje autorizovaný servis při garančce...
... a dolejvejte tam ten samej, no neeé...???
No hele mně to taky nebaví ale co mi v květnu v renocaru při garančce nalili do motorky 20w-50 co jsem nalíval do 1150 tak jsem z toho nadšenej nebyl!! když jsem se ptal proč mi ho tam dali, tak odpověď byla že to dávají do všech boxerů, tada i do 2010!!! i když v manualu o 20w-50 není ani čárka!!!!
30edice -R12OOGS-2010:-nalili mně v Renocaru po první 1000km taky Castrol 20W50, prý to mají doporučené od výrobce, ale když jsem si kupoval litr na dolití (ne v Renocaru), tak mě prodavač říkal, že nic horšího už do motorky nemá, a když zjistil, že je nová, tak mně doporučil, ať si tam příště nechám nalit 10W40. Mám najeto 6300km a už jsem 6dcl dolíval. Kolik dolíváte? Jsem v normě, bo papá víc než je zdrávo
2010 - prvních 10k Castrol Actevo 20w50, od teďka Valvoline V1 Racing AUTOVEJ 20w50, API SL!!! Mimochodem Castrol API SG a byl vždycky dobrej.
Bez potíží jsem si ho dovezl na garančku do Renocaru a nalili ho tam. Kdyby byl naho*no, tak mi ho tam nedají nebo aspoň nedoporučí.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
čus, mám 2010, servisuji ve Vídni poprvé při 1000km, nyní 8700km, a vždy mi dávají Castrol GPS 4T 10W-40, a za ten rok jsem tam dolil 1litr co ž mě překvapilo na 7700km??? teď po servisu jsem najel 2500km a už jsem dolil tak 0,33l, tak doufám že si to sedne. I když olej teď jsem koupil na netu za 182,-Kč/litr což jde.