momul-jojo Mikiberg je totiž absolut machr na 650GS a to se netýče jen údržby.Že je nádobka ještě šroubovaná jsem ani nepsal,páč mi to nepřišlo důležitý.Důležitý je,co jsem napsal a to jest,že prostě nalili víc oleje než měli a tííííím pááádem nádobka praskla(začla prolínat).Víš ony zkušenosti jsou zkušenosti
Pánové,
všem děkuji za příspěvky a hlavně za Vaše zkušenosti. Každý je hold machr na něco jiného, proto jsem dal svůj Dakar do servisu a takhle to dopadlo. V pondělí tam naběhnu a dám vědět, ja to dopadlo.*pissed*
No je to s podivem. Já mám na Dakaru ve víčku měrku a asi by mě nikdy nenapadlo tam lít oleje víc, než mi to ukáže. Já měnil olej teda taky bez servisky a do dnes nevím, kolik ho tam má být. Prostě jsem koupil čtyřlitrovku Motulu, vypustil starej a dolil novej olej. Netuším, jak zde někdo psal, že by ten motor měl někde druhej vypouštěcí šroub, toho jsem si teda nevšiml, ale co je důležité, že se olej musí vypouštět pomocí čerpadla, tedy po chvilkách zamotat startérem, aby to vyhodilo vždycky nějaké to deci ven. Na první vypuštění nevytekl ani litr.
No právě to zdůvodnil tím, že udělal chybu ve fakturaci a že správně měl fakturovat jen 2.3L. Teď už se ale nedozvím, jestli tam bylo skutečně 3.5L a byla to ta příčina prasknutí nádržky na olej, nebo ne. Nádržku již opravil a teď mohl dolít olej skutečně na 2.3L.
Fanos Rusicka napsal:
Pravděpodobně jsi nalil víc oleje než má být.Vypustil jsi olej z nádobky i z motoru z obou šroubů??A kolik jsi nalil?Mně se to stalo taky blbovi starýmu.A samozřejmě olej začal téct až v Srbsku na cestě do Albánie.Tam jsem zjistil množství oleje a bylo jasno.Jenže to už byla nádobka druhá.U té první jsem to udělal stejně prostě ****.Tak se koupila nová která stála skoro 4 tisícea to bez toho kontrol okýnka.Tak jsem okýnko vyřízl a přelepil tekutým kovem a super to drželo.Vzal jsem si to lepidlo sebou na cestu.No a v Srbsku jsem zjistil kde to teče a obrousil to šmirglíkem a seškrábnul nožem co se dalo na kov a zalepil.Dodněška v pohodě.Bylo to lepidlo z OBI za 200 korun od firmy Cais.Je to pryskyřice a hliníkovej prach zvlášť.Musím ho koupit znovu bo je to nejlepší lepidlo na tyhle věci co jsem vyzkoušel.A zkusil jsem jich pár.Hlavní výhoda je,že si namícháš směs jakou chceš a vytvrdnutý je za 10-20 minut né jako ostatní tekutý kovy co tvrdnou 24 hodin.Mohli jsme pokračovat v cestě za cca hodinu.Kua jsem se rozepsal.
A určitě se tam vleze 3.5 litru oleje? je to vůbec z technického hlediska možné. Mě dnes říkal mechanik, že tam více jak 2.4litru nenarvu, že by to teklo už vrchem ven, tak nevim komu věřit.
a co se tak podivat do manualu panove? kapacita je 2.3l pokud se meni i filtr.
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Trochu oživím téma. Kamarádovi jsem měnil olej na gs650 , vše vypustil, vyměnil filtr s olejem a vše dotáhnul na moment . Bylo v něm přes tři litry oleje , musel jsem i vylit airbox a odmastit. Nalil jsem 2.3 l oleje a nastartoval. Po zahřátí vypnul a oleje byla necelá půlka okýnka . Tak jsem mu řekl ať si přijede . Neujel ani kilometr a proud oleje po levé straně . Myslel jsem že hadička, ale vypadá to na nádobku. Čím se to dá prosím po rozlepení a očištění znovu slepit? Nebo jen nová? Dík za info
Upravil makec dne 05.04.2024 22:19
2.3 je moc, nikdy z toho nevykape plná náplň, takže se dolévá do dvou litrů nebo míň, protočí se motor a podle potřeby se dolije zbytek. Nejlíp po deci na nějakou rozumnou úroveň, třeba těch dvou litrů aby se mohla zjistit reálná hladina postupem dle výrobce (po ohřátí na provozní teplotu).
Je to hliník, dá se lepit tigem, nebo migem a pokud jsi fajnšměkr, tak i mma.
Jo takhle, tak to je zajímavý. Já s tím teda nikdy problém neměl. Naopak mám pocit že se mi zacpala hadice odvětrání skříně a od tama mi to zechcalo celej motor. ale to nebude tvůj problém, když jsi vytíral airbox.