Mám rok 2008 , najeto 56 t km , první majitel . Motorka šlape bez problému akorát po nastartování než natlačí olej do napínáku tak zarachotí . Vím že je to normální ale vadí mi to . Porovnal jsem to s 2011 , najeto 17 t km a tam to bylo při startu tiché , jinak po zahřátí obou motorů mechanický zvuk celkem srovnatelný .
Nevíte jestli se dá koupit opravná sada rozvodů s nýtovacím řetězem protože originál je vcelku a vyžaduje rozborku motoru . Viděl jsem video na YouTube že se to dá protáhnout a snýtovat . Nevím co všechno se při tom mění . Předpokládám kromě řetězu vodící lišta , napínací vedení , sada napínák řetězu , kluzná součást . Řetězová kola se asi nemění .
Pokud někdo máte rady napište , jen ne vykašli se na to apod. Mám rád když je motorka v cajku .
Měnit rozvoďák v 56 tisících je naprostá zbytečnost -srovnání s motorem se 17tis nájezdem je zavádějící páč to je téměř novej ,,sotva zajetej" motor ten bude vždy méně hlučný. je to normální přirozený jev to (rozumné) zarachocení po startu. Jediný čím by to šlo řešit by byl mechanický šponovák který je pořád napjatý a odpadá dotlakovávání olejem . Já jsem ve 100 000 vyměnil napínací sadu (ten pístek s pružinou ) v domění že bude těsnější než původní a omezí pokles tlaku při delším stání (tím eliminace rachocení po delším odstavení) a výsledek? -beze změny(a to mě to nějak moc nerachotí 1-2 vteřiny max. po delší odstávce) Používám olej 10W50 měl by být trošku čerpatelnější(řidčí) za studena než 15w čímž by se měl rychleji dostat do určených míst při startu - to je jediný čím tomu můžeš ,,pomoct" ale jak říkám je to takový blbý projev konstrukčního řešení dopínání tlakem oleje. Nevím z jakého důvodu to zvolili místo osvědčeného mechanického napínání.Jedině co bych preventivně udělal je výměna (až budeš kontrolovat vůle ventilů) toho ,,lízátka" nad rozvod.koly pod víkem protože teplem a vlivem oleje křehne -já ho měnil protože při sundávání víka jsem o něj zavadil a ulomilo se mi , Šímovi následkem toho přeskočil řetěz -to lízátko stálo cca kolem 100,- takže náklady zanedbatelné.
Upravil kim dne 30.05.2020 07:11
Olej používám Castrol Power 1 Racing 10 - W 50 . Na tom videu ( F 800 GS service E 8:
Replce cam chain , Fllowers and tensioner ) je vidět jak se chová při protočení starý řetěz oproti novému takže si myslím že výměna řetězu více pomůže než výměna napínáku . A při kontrole ventilů to není až tak moc práce pokud se použije nýtovací řetěz .
Co se týká těch inovací od r. 210 ,můžeš být konkrétnější ? Určitě tam nějaké změny budou ale nekteré Tryskáč vyvracel . Pochopil jsem to tak že pokud se používá díl pod stejným kat. číslem pro ročník např. 2008 a 2010 tak je shodný a není inovovaný . Pokud se pletu tak mě oprav . Dík
Rostabmw napsal:... Pochopil jsem to tak že pokud se používá díl pod stejným kat. číslem pro ročník např. 2008 a 2010 tak je shodný a není inovovaný. Pokud se pletu tak mě oprav. Dík
Tohle neplatí vždy, někdy začnou vyrábět inovovaný díl a protože je záměnný zpětně, nedostane nové číslo.
Rostabmw napsal:
Olej používám Castrol Power 1 Racing 10 - W 50 . Na tom videu ( F 800 GS service E 8:
Replce cam chain , Fllowers and tensioner ) je vidět jak se chová při protočení starý řetěz oproti novému takže si myslím že výměna řetězu více pomůže než výměna napínáku . A při kontrole ventilů to není až tak moc práce pokud se použije nýtovací řetěz .
Co se týká těch inovací od r. 210 ,můžeš být konkrétnější ? Určitě tam nějaké změny budou ale nekteré Tryskáč vyvracel . Pochopil jsem to tak že pokud se používá díl pod stejným kat. číslem pro ročník např. 2008 a 2010 tak je shodný a není inovovaný . Pokud se pletu tak mě oprav . Dík
No jak myslíš. údajně dělá nýtovací rozvoďák na osmikilo DID ale na to ti asi nejlíp odpoví na Motoretezy.cz možná ho i mají ;kdysi jsem s nima cosi konzultoval a byl na tel. celkem ochotný komunikativní kořeň. Jestli celá sada to pochybuju -otázka je- jeli nutné ty ,,vačková"kola měnit -jestli budou vůbec opotřebená tak že by to stálo za to (nevím neprohlížel jsem je -ale přece jen to chodí v oleji a v čistém prostředí a ne jak sekundár; patrně budou pouze vycukaný čepy řetězu- ale to netvrdím jak říkám nekontroloval jsem to -jen logická úvaha.
S těmi záměnnými díly 2008 vs např. 2010 to má logiku . Může to být jak říkáš . Proč by dávali nové číslo dílu když pasuje na různé ročníky výroby .
Dík za ten tip na Motořetězy .
Jinak kdyby někdo věděl o motoru 2011 a mladším s malým nájezdem km tak dejte vědět nejlíp na email rostislavbroz@seznam.cz .
Čo sa týka čísiel tak sa stále domnievam, že ak je číslo rovnaké diel je rovnaký, ak je diel nový ale zameniteľný, tak je to v poznámke napísané že nahrádza a číslo starého dielu.
Napríklad kľuka má jedno číslo až do 2016 potom je nové číslo, ale je použiteľná v motoroch od 2006. https://www.realo...1218537774
Takže z toho vyplýva, že kluka sa v cca 2010 nezmenila.
Či v 2016 sa na kluke niečo konkrétne zmenilo, alebo len napr. zmenili výrobcu kľuky sa však z čísla nedozvieme. Rovnako sa v 2012 zmenil alternátor, no je použiteľný vo všetkých ročníkochhttps://www.realo...2318524422
Servisák ak teda vieš o 150 zmenách, tak tiež poprosím info aspoň o tých najhlavnejších a približne ročník kedy zmena nastala.
Rostabmw, pri nájazde 56kkm sa domnievam, že reťaz bude v pohode, aj ked tiež nemám rád hydraulické španováky /lebo sa ťažko kontrolujú/ myslím si, že ak sú funkčné, tak práve oni predlžujú životnosť reťaze.
Čo môžeš urobiť je skontrolovať tesnosť ventilu na španováku. No ak rozvod hrkoce len pri prvom štarte, tak je to OK. Ono po dlhšej odstávke zahrkoce aj tá s 17kkm
Můžu potvrdit dnešní, zcela čerstvý poznatek. Motor (64 tis. km) po výměně rozvodového řetězu zcela ztichnul. A to až tak, že při ucpání výfuku jde slyšet jen cvakání vstřikovačů a zavírání ventilů. Takže přesně jak jsem tu tvrdil asi někdy před rokem, ten klasický zvuk kýble šroubů v pračce, který má každá ojetá F800 je daný jen a pouze vytahaným rozvodovým řetězem a ničím jiným.
K té výměně... asi jak psal Kim. Pokud nerozebíráš motor kvůli něčemi jinému, nemá smysl ten řetěz minimálně do 90 tis. km měnit. Ledaže bys fakt nesnesl ten zvuk stavební míchačky, nebo pokud tě vyloženě nebaví takové to domácí rozebírání motorky . V autorizáku za to dáš...ani nevím... odhadem 30? Takže při kontrole vůle ventilů vyměň pro klid duše ten plastový kluzák nad vačkovými kladkami za 120 kč a na rozvody máš ještě minimálně 3 sezóny čas. Co se týče toho nýtovacího řetězu, to je na osobní statečnosti každého amatérského domácího mechanika. Určitě.by to ušetřilo několik hodin práce, nicméně už nějakou dobu pátrám a na tento řetěz jsem ještě nenašel originální spojku, tak nevím. Ale legendy praví, že prej existuje.
Rostabmw: s tím napínákem máš pravdu - proti rachocení pomůže jedině výměna řetězu, napínák nemá na rachocení řetězu absolutně žádný vliv. Řetěz rachotí (při chodu motoru, start teď neřeším) nejvíc mezi kladkami vačkových hřídelí, kde vzniká to "prověšení", všude jinde je totiž trvale napnutý.. Opotřebením se prodlouží vzdálenost mezi články, jenže vzdálenost mezi zuby na kladkách je stále stejná. Napínák napne řetěz na prvních několika zubech každé kladky, jenže mezi kladkami už ho přes zbylé zuby nenatáhne (kdyby ano, tak řetěz přeskočí - a přesně proto je tam ten bílý plastový kluzný díl - aby se to nestalo). Pokud má motor na volnoběh 1200 otáček, tak vačky mají 600 otáček, takže je asi jasné, co takovéto "prověšování" 10x za sekundu bude vydávat za zvuk.
Kim: Vačkové kladky není podle mě potřeba měnit (i když v cenové nabídce ze servisu v Ostravě uvedené byly), ani napínák. Dokonce ani ty černé plastové lišty nebyly vůbec opotřebené, ale ty jsme měnili spíš preventivně, čekal bych totiž že budou po 12 letech spíš zkřehlé. A pak rozhodně ten bílý kluzný díl, ten byl vybroušený cca o 1,5 mm, ale kupodivu byl zas pořád celkem pružný.
Upravil janrypal dne 01.06.2020 08:55
janrypal > pěkně jsi to popsal -jen mě udivuje že v 64 tis. popisuješ takový rachot rozvoďáku i po dotlakování , Já tam mám 111 200 cca a při startu po delším stání zarachotí1-2 sec a je klid když startuju v den předešlé jízdy nebo druhý den tak někdy ani při startu nezarachotí vůbec . Jediný co ,,rachotí" při stání na neutrál tak spojkový koš a to po vymáčknutí spojky utichne.
Ono ten previs medzi kladkami je skôr vlastnosť ako porucha. Je spôsobený tým, že sacia vačka sa hlavne pri nízkych otáčkach otáča chvílu výrazne rýchlejšie ako kluka. Preto je ten "kýbľový"zvuk výraznejší na voľnobeh. Samozrejme ten previs a následné zakmitanie reťaze sa zvačšuje opotrebením reťaze. Stopy po tejto činnosti je vidieť na vnútornej strane ventildekla.
Zaujímalo by ma či to je vidieť aj pri nájazdoch do 30--40 kkm.
Ale som aj tak prekvapený, že ten motor po výmene až tak výrazne stíchol, myslel som si, že na tom zvuku má svoj podiel aj vyvažovák hlavne u v teréne používaných motoriek.
ventilové pružiny musia byť dostatočne silné aby rýchlo zatvorili ventily aj pri max. otáčkach. Kritický je okamžik strihu - prekrytie otvorenia ventilov a keby to tak nebolo tak variabilné časovanie ventilov by bolo nechtene ešte variabilnejšie.
V čase ked nastáva kompresný zdvih a zatvárajú sa sacie ventily, je a musí byť sila pružiny taká veľká aby to stíhala čo najskôr lebo by klesala aj kompresia. Táto sila pružiny je taká veľká, že potočí cez vahadlo sacou vačkou rýchlejšie než sa otáča kľuka a tak vznikne previs reťaze, reťaz sa cyklicky uvoľňuje a napína. Takže reťaz je týmto kmitavým namáhaním viac namáhaná pri voľnobehu ako pri stredných otáčkach, kde už zotrvačnosť rotujúcich vačiek pomáha skludniť reťaz.
Tryskac napsal:
ventilové pružiny musia byť dostatočne silné aby rýchlo zatvorili ventily aj pri max. otáčkach. Kritický je okamžik strihu - prekrytie otvorenia ventilov a keby to tak nebolo tak variabilné časovanie ventilov by bolo nechtene ešte variabilnejšie.
V čase ked nastáva kompresný zdvih a zatvárajú sa sacie ventily, je a musí byť sila pružiny taká veľká aby to stíhala čo najskôr lebo by klesala aj kompresia. Táto sila pružiny je taká veľká, že potočí cez vahadlo sacou vačkou rýchlejšie než sa otáča kľuka a tak vznikne previs reťaze, reťaz sa cyklicky uvoľňuje a napína. Takže reťaz je týmto kmitavým namáhaním viac namáhaná pri voľnobehu ako pri stredných otáčkach, kde už zotrvačnosť rotujúcich vačiek pomáha skludniť reťaz.
Jo rozumím jak to myslíš, ale pokud je řetěz dopnutý ,,na krev"(teď neberu moment pžed dopnutím) tak nemůže přece dovolit jakýkoli dopředný nebo zpětný pohyb vačkovek oproti klice -není to tak?
janrypal - můžeš dodat trochu podrobností o té výměně řetězu . Jaký řetěz jsi použil , originál vcelku s rozebráním motoru nebo nýtovaný , dělal jsi to sám nebo nějaký servis apod. Případně cenu .
Psal jsem totiž dotaz na Motořetězy a odepsali že mohou dodat řetěz od výrobce Morse ale také pouze ve spojeném stavu - cena 2690 kč . U této motorky je speciální zesílený řetěz který se nedodává rozpojený - toto je jejich odpověď .
Na tom videu je na řetězu značka BWA
Upravil Rostabmw dne 01.06.2020 18:56
Kim "na krv" je to pri mechanických španovákoch a zhoršuje sa to ešte tým, že teplý motor potrebuje o cca 1-2 mm dlhšiu reťaz. Myslím si, že práve prešpanovanie a netlmenie kmitania je dôvod prečo na pri mechanických španovákoch viac opotrebovávajú vodítka aj reťaz a preto sa zaviedli hydraulické španováky. Hydroštel je plánovane "netesný" aby fungoval ako softnapinák a tlmič kmitov. Negatívom je však previs, no určite nie je tak veľký ako pri stojacom motore [img]https://lh3.googleusercontent.com/mjk0FgynrcbiQYM2JU2-L-e-Djsa29gL9BXVgqUp-LQ=w2198-h1650-no[/img]
Rostabmw origo spojka fakt na to nie je. Existujú len rôzne náhradné riešenia. Ako napr. kúpiť o 1-2 články dlhšiu reťaz na skúšku roznitovania a znitovania. Lepšie by však bolo kúpiť čo najkratšiu reťaz 5+6 a z tej by sa už išlo v pohode narobiť spojky pre reťaz 4+5 doštičiek inak už som niekde čítal, že ju nahrádzali aj DID aj ked nemá zhodné všetky rozmery.
Upravil Tryskac dne 02.06.2020 02:20
Rostabmw: Motor ven a řetěz originál bmw..Motor jsme vyndali ve dvou lidech asi za 2 dny, zbytek dodělal borec z dílny tady kousek od nás. Já nejsem mechanik, jsem jen hlůpý gymplák, co čte návody k použití, nemám ani všechny ty speciální nástroje apod, jsem šťastným vlastníkem jedné gola sady z Lidlu, i ložiska v kolech měním kladivem. Ale na vyndání motoru nic speciálního nepotřebuješ, hodí se rázový utahovák, většina těch 8 a 10 mm torx šroubů v rámu je zalepená lepidlem na závity. A pak samozřejmě na skládání momentový klíč.
Jinak ten motor se dělal kvůli vysypanému ložisku na spojkové hřídeli. Bez toho bychom se na celé rozvody asi vykašlali. Rozvody vyšly myslím zhruba do 4000 i s PPL (od Servisáka)? Ložisko 2 stovky, zbytek je práce, to si musíš pozjišťovat sám, kolik by si za to kdo.vzal. Každopádně při vyndávání motoru počítej s tím, že je to past na pasti, záleží na původu motorky, nejlepší jsou ty, co původně jezdily někde v GB u moře, tam je zarezlý snad každý šroub. To, že nejspíš utrhneš štefty výfuku a budeš je odvrtávat a pak shánět nové (je tam 7 mm), nebo že osu kyvky budeš vyndávat opravdu velkým kladivem, pokud bude zarezlá,.to jsou jen takové drobnosti. Počítej s tím, že pár dnů ti bude stát v garáži jen takové odrážedlo sestávající z centrálního stojanu a přední vidlice. A dělej si.fotky, kudy vydly kabelové.svazky a kde byly uchycené, ušetří ti to spoustu času.
Jinak teda nýtovací spojka na 98XRH2015 opravdu není. Řeší se to upravenou spojkou tuším z 82RH2015, má trochu jiné rozměry, ale prej to jde.Je tam jiná tloušťka destiček a trochu jiný tvar. No asi bych do toho nešel... zatím..
Upravil janrypal dne 02.06.2020 09:52