Ahoj kolegové sedlající "bramboru" 1150. Jsem víceméně rozhodnut pro KN filtr. Kde jste jej kupovali? Za jakou cenu? Jaká je spokojenost (změny v chování, spotřeba atp...) Budu rád za jakékoliv info! Doufám, že trochu oživím toto zajímavé a často diskutované téma!
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 06.12.2007 21:53
Příspěvků: 1496 Registrace: 04.02.07
http://eshop.moto...77_378_380tady je rozumna cena
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 07.12.2007 06:46
Příspěvků: 3703 Registrace: 31.10.07
ještě existoval nějakej jinej výrobce než KN a snad to bylo i levnější a lepčejší....ale netuším,kde to nalézt
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 07.12.2007 08:26
Příspěvků: 890 Registrace: 14.05.07
Nechal jsem si to vymenit u Zlabka v servisu. Spotreba stejna, lepe to jede z nizsich otacek, zvuk maliknato hlubsi, takovej nazlobenej Fiat Polski :-) Pokud vim, zande upravy se delat nemusely. Jinak mam na moto vse origo, nejak to mam radsi...
BMW R1150GS MY02
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 07.12.2007 08:41
Příspěvků: 323 Registrace: 09.07.07
Já používám molitan (UNI filtr), od TT (cca 1000,- Kč), má to tu punčochu do sání, takže takový ty věci jako obilí, mouchy a štěrk se zachytí už v sání a není třeba to tak často čistit. O KN jsem uvažoval, ale kamarádi, kteří jezděj víc offroad, tvrdili, že se musí často čistit a že na blbnutí v terénu je molitan lepčí, viz. výše.
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 07.12.2007 09:49
Příspěvků: 191 Registrace: 08.08.07
KN filtry a i jiné motodíly nabízí ELIT. Konkrétně vzduchový KN filtr nabízí za 1253,- (pro 1100 a 1150) http://www.elit.c...filtry.xlsKdyž jedu, tak jedu.
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 07.12.2007 10:28
Příspěvků: 1897 Registrace: 09.08.07
KN filter 1300 korun slovenskych
mam a som spokojny, s airboxu ide dunivejsi zvuk, motorka taha lepsie odspodu, nebolo treba nic ladit, striekacka si zmeneny pomer vzduchu a paliva upravi sama
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 07.12.2007 10:40
Příspěvků: 3703 Registrace: 31.10.07
a jaký má vlasnosti UNI filtr? Taky shodí krouťák dolu a změní zvuk?
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 07.12.2007 12:36
Příspěvků: 342 Registrace: 06.08.07
Hrabe_X napsal:
a jaký má vlasnosti UNI filtr? Taky shodí krouťák dolu a změní zvuk?
Jel jsem s nim jen 5km dotankovat, před tím jsem tam měl KN ale velký rozdíl jsem nepocítil. Já jsem ho kupoval protože jedeme do tunisu tak kvůli lepší filtraci.
Upravil Piky dne 07.12.2007 12:37
R1150 GS Adventure
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 07.12.2007 13:59
Příspěvků: 323 Registrace: 09.07.07
Hrabe_X napsal:
a jaký má vlasnosti UNI filtr? Taky shodí krouťák dolu a změní zvuk?
Já měl před tim papírák a UNI to trochu vylepšil, líp táhne od spodu. Většinou se tvrdí, že KN má větší propustnost vzduchu, ale zase se dřív zafláká a musíš častěji čistit. Tak nevim, já jsem s UNI spokojen. UNI máš čistit (pokud jezdíš terén) jednou za 2500 vyměnit punčochu v chobotu (v balení od TT jsou 2x) a jednou za 5000 vyprat filtr v technickym benzínu a napustit volejem. punčocha je taky navolejovaná, buď se dá použít jakejkoli volej, nalejt ho trochu do igeliťáku a promnout s molitanem (viděl sem na srazu frajera, kterej to vymáchal ve voleji tak, že mu to z toho kapalo a žádnej vzduch mu do motoru nešel, airbox měl jak vanu na vypouštění voleje ), nebo koupit volej ve spreji na filtry. Já používám ten volej ve spreji, páč mám ještě krosku a tam se filtr pere furt.
KN Filtr - 1150 - kde jste jej koupili, cena, spokojenost???
Přidané 08.12.2007 09:19
Příspěvků: 1496 Registrace: 04.02.07
Před více jak 35 lety byly vduchové filtry K&N vyvinuty za účelem zvýšení kvality vzduchového sání pro masivní výkonné terénní auta, která závodila každoročně v Mexické poušti Baja. Závod, který se dnes koná pod jménem Rallye Raids je 1 600 km dlouhý a velice náročný z hlediska prašnosti a opotřebení motorů automobilů. Tento závod je velice náročným testem na jakýkoliv motor veškerých aut, která se tohoto závodu účastní. Každých 100 km musel být vzduchový filtr vyměněn v důsledku silného znečištění prachem, který se usazuje na běžných filtrech a tím se i snižoval výkon motorů.
Vložka standardního rozměru
V dnešní době více jak 90 % účastníků tohoto závodu používá bezkonkurenčně výkonné vzduchové filtry K&N s vysokou životností a maximální šetrností k motoru automobilu. K&N filtry důkladně pohlcují prach bez toho, aniž by byl tento filtr zanesen a tímto závodní automobil absolvuje celý závod bez výměny vzduchového filtru. Od této doby se K&N filtry vyjímají jako jedny z nejlepších pro terénní i ostatní automobily a to z důvodu historie tohoto závodu, kde prach byl vždy velkým problémem pro motor závodního automobilu. V závodu Rallye Paříž Dakar jsou filtry K&N číslem jedna mezi závodními jezdci od velkého závodního nákladního automobilu přes rallye automobil až po motocykl.
Jestliže se zmíníme o jakémkoliv automobilovém, či motocyklovém sportu, K&N filtry jsou používány ve vítězících vozech Formule 1, světové rallye, evropské rallye, britské rallye a světových závodech super tahačů, ve kterých se v roce 1997 umístilo 11 vozů na prvním místě, právě s K&N filtry. V dalších závodech jako závody cestovních vozů, Formule 2, Formule 3000, motocyklové závody a v neposlední řadě závody motokár, jméno K&N vešlo v podvědomí v tomto světě jako symbol a legenda kvality, výkonu a cesty k vítězství.
K&N v dnešní době nabízí v podstatě na jakýkoliv automobil na světě výměnný vzduchový filtr ve stejném rozměru, jaký používá výrobce, ale se zaručeným navýšením průchodnosti vzduchu až o 40 %. Navíc se K&N filtry vyznačují svojí neuvěřitelnou zárukou v délce životnosti vzduchového filtru a ujetí 1 600 000 km se zaručenou ochranou motoru v závislosti na sání vzduchu.
Vysoká propustnost a usměrněný vzdch
Fakta o K&N filtrech
Primární funkce vzduchového filtru je poskytnout motoru sání maximálně možně čistého vzduchu. Bez správně vyrobeného vzduchového filtru se velice brzy objeví prach v motoru, který zamezí správné funkci motoru, sníží se tlak oleje ve válcích a na vnitřních stěnách motoru se vytvoří pracho-olejový povlak. V této fázi se projeví celkové opotřebení a snížení výkonu celého motorového agregátu, až s možností zadření a celkového zastavení funkce motoru. V některých případech závodní jezdci nepoužívají žádný vzduchový filtr s názorem, že vzduchový filtr zamezuje přístup vzduchu do motoru a snižuje výkon. To se ale velice brzy projeví na životnosti motoru, což je velice nákladné. K&N vyvrátilo tento názor a naopak bylo prokázáno, že vzduchový filtr může při správných rozměrech a složení výkon motoru zvýšit. Počítačové testy a testy na závodních tratích prokázaly zejména testování na vozech Formule 1 v týmech Williams, Honda, Benetton, Cosworth a Jaguar, že prokazatelně filtry K&N navyšují výkon motoru a strukturují proudění vzduchu ,jelikož filtr je konstruován z bavlny, která se vyznačuje právě vysokou průchodností vzduchu.
Návlek na filtr pro zachycení velkých nečistot před filtrem
V současné době je K&N výrobcem těchto produktů, které jsou šetrné složením a životností k životnímu prostředí, jsou plně recyklovatelné a výrobním programem pokrývají značnou část světového průmyslu. Značnou část své produkce věnuje K&N motorsportu a souběžně s výměnnými filtry taktéž vyrábí celkové sportovní kity sání vzduchu 57i virtuálně pro každý automobil na evropském trhu. K&N se aktivně a úspěšně účastní jakéhokoliv programu, kde je filtrace vzduchu a prach problém, přes motorové pily, sekačky na trávu, kompresory malých motorů a generátorů. K&N taktéž vyrobilo vzduchový filtr pro vrtulník AH-64 Apache Americké armády, který se podílel na bojových akcích v Perském zálivu, kde byl kladen důraz na životnost, kvalitu, ale i minimální nároky na údržbu, což K&N filtr jedinečně splňoval. Toto je důkaz, že K&N je první ve svém oboru a drží vysoký technologický standard v oblasti vzduchových filtrů.
Co je tak jedinečné na K&N filtrech?
Při důkladné studii filtru K&N je na první pohled zřetelná velikost jednotlivých částic ve filtru a průhlednost filtru, což právě zajišťuje vysokou průchodnost vzduchu. Filtr se skládá ze čtyř vrstev, specielním olejem napuštěné bavlny, uchycené v hliníkové mřížce lemované epoxidovým rámem. Právě tento speciální olej zaručuje možnost vysoké průchodnosti vzduchu, ale na druhou stranu zamezí průchodnosti veškerých nečistot, které se zachytí. Bavlna velice dobře vstřebává olej a je velice dobře prodyšná, tudíž veškerý prach je zadržen a v podstatě přilepen na povrchu filtru, ale maximální proudění vzduchu není nijak omezeno. KIT přímého sání