Ještě jsem narazil na firmu BRIOL. Mají celkem výběr. Sice šrouby torx pouze v pozinku, ale většina jde koupit už od jednoho kusu. https://www.briol...avou-torx/
EDIT: Tak mají i nerez. Jen u toho je většinou minimální odběr 100 kusů. Ovšem při ceně 1,81 Kč/ks, to není tak bolestivý.
Upravil Fojtik Design dne 26.01.2021 13:15
A co byste mě poradily s tímto? Je to M8 torx 30 a šestihran 10. Koupit asi jen origo za 70 Kč, nebo to nějak očistit, chemicky nebo opískovat a na galvaniku, ale jakou? Je to ocelový šroub, ale co je na povrchu to nevím jen už to nevypadá pěkně. Na GS je takové provedení šroubů taky, toto je KTM. Dík za nápady.
Edy přiložený následující obrázek:
Jemným smirkem, nebo brusnou houbou očistit, vyleštit. Dělám to v soustruhu, nebo stojanové vtračce. U toho šestihranu je trochu problém s těma ploškama, ale ty doleštíš pak. No až to budeš mít hotové , tak galvanický zinek. Tak to dělám já. Nic moc jiného asi nevymysliš.
.
edy napsal:
A co byste mě poradily s tímto? Je to M8 torx 30 a šestihran 10. Koupit asi jen origo za 70 Kč, nebo to nějak očistit, chemicky nebo opískovat a na galvaniku, ale jakou? Je to ocelový šroub, ale co je na povrchu to nevím jen už to nevypadá pěkně. Na GS je takové provedení šroubů taky, toto je KTM. Dík za nápady.
Je teda pak otázka, zda se ta práce vyplatí. V mém případě potřebuji ošetřit 16 podobných šroubů. Originální nové by mě stály dohromady 832 Kč. Při renovaci řekněme tím poniklováním, to je 200 Kč materiál + práce. Nebude to na půl hodiny... to si pak už asi každý musí zvážit, jak moc si cení svého času
Fojtik Design napsal:
Je teda pak otázka, zda se ta práce vyplatí. V mém případě potřebuji ošetřit 16 podobných šroubů. Originální nové by mě stály dohromady 832 Kč. Při renovaci řekněme tím poniklováním, to je 200 Kč materiál + práce. Nebude to na půl hodiny... to si pak už asi každý musí zvážit, jak moc si cení svého času
...ten niklik je ale stejne dobrej tip, dik. Mam doma zrovna dilema, sadu 20 rezavych sroubu na kola na jedno ne uplne obvykle auto. Jeden novej stoji raketu, tak to asi vyuziju....
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Fojtik Design napsal:
Je teda pak otázka, zda se ta práce vyplatí. V mém případě potřebuji ošetřit 16 podobných šroubů. Originální nové by mě stály dohromady 832 Kč. Při renovaci řekněme tím poniklováním, to je 200 Kč materiál + práce. Nebude to na půl hodiny... to si pak už asi každý musí zvážit, jak moc si cení svého času
Tak ja třeba sedím v garáži srkam kafezrumem a čumím doblba,to bych mohl aspoň machat srufky v roztoku. ale esi se uteho moze pit kafe...
Kupredu spatki ni krok...
Bubak napsal:...ten niklik je ale stejne dobrej tip, dik. Mam doma zrovna dilema, sadu 20 rezavych sroubu na kola na jedno ne uplne obvykle auto. Jeden novej stoji raketu, tak to asi vyuziju....
Zkusím poptat pískování, nejvíc rezavý je to právě v tom torxu a tam se mechanicky moc nedostanu. Ten niklík je dobrý typ. Ještě teda, čím je to ošetřený teď? Je to galvanika nebo barva?
...no mam na venek normalni 7mi mistny Ford Galaxy MK III .... akorat je v nem v podstate STcko .. ..takze motor, podvozek, rizeni, brzdy ma trochu lepsi ... a zrovna 1 sroub na kola original je 120 korun za jeden ... a ja mam zimni sadu hnusne orezlou .... barva na tom nevydrzi ..a o tom nikliku jsem nevedel.. nejspis ho zkusim...
Upravil Bubak dne 02.02.2021 17:58
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure
Fojtik Design napsal:
Je teda pak otázka, zda se ta práce vyplatí. V mém případě potřebuji ošetřit 16 podobných šroubů. Originální nové by mě stály dohromady 832 Kč. Při renovaci řekněme tím poniklováním, to je 200 Kč materiál + práce. Nebude to na půl hodiny... to si pak už asi každý musí zvážit, jak moc si cení svého času
Tak ja třeba sedím v garáži srkam kafezrumem a čumím doblba,to bych mohl aspoň machat srufky v roztoku. ale esi se uteho moze pit kafe...
Při tom procesu z toho jdou nějaký výpary. Tak záleží, jak moc mistře větráte. Možná by to kafezrumem mělo pak krapek větší grády!
Mě trápí tyhle potvory orezlý. Dremelem to jde celkem obstojně vyšisti, ale dovnitř toho torxu se nedostanu.
Fojtik Design přiložený následující obrázek:
Upneš šroub za závit do soustruhu,nebo stolní vrtačky a drátěným kartáčem to unitř torxu vypucuješ.Pak jemným smirkem obrousíš ten hnusnej Baworáckej,šedj zinek.Necháš galvanicky poznkovat "modrým" zinkem a máš skoro novou motorku.
Fojtik Design napsal:
Mě trápí tyhle potvory orezlý. Dremelem to jde celkem obstojně vyšisti, ale dovnitř toho torxu se nedostanu.
Vyřešil jsem tak, že jsem očistil kartáčem a nacvaknul plastový krytky plný vazelíny. https://eshop.mmp...tky-matic/
Upravil Novej dne 03.02.2021 11:09
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
...no mam na venek normalni 7mi mistny Ford Galaxy MK III .... akorat je v nem v podstate STcko .. ..takze motor, podvozek, rizeni, brzdy ma trochu lepsi ... a zrovna 1 sroub na kola original je 120 korun za jeden ... a ja mam zimni sadu hnusne orezlou .... barva na tom nevydrzi ..a o tom nikliku jsem nevedel.. nejspis ho zkusim...
Mk3 se začala delat 2019, takže předpokládám že to bude Mk2 (občas někdo facelift Mk1 považuje za Mk2). Pokud ne, nevidím důvod na novém autě šetřit na uchycení kol. Pokud ano, tak pětivalec Volvo 2,5T to taky nebude, ten byl v teto platformě jen v S-max, takže odhaduji 2.0 nebo 2.3, což sice nejsou nejrozšířenější motorizace v Galaxy, ale atyp ani ST to není. U Fordu věčně dokola vymýšlí ko*otiny v podobě sroubů/matek/plovoucích matek/matek s plechovým překrytem ... pokud jsem se nemýlil až doposud, tak odhaduju že máš matky. Na Mk2 jsem šrouby ještě nevidel a konkrétně ty matky stojí 50-80kč/kus - nízká otevřená nebo vysoká uzavřená, dle typu disku.
Ale tímhle příkladem se vlastně dostávám k tomu, co mě u tohoto vlákna pořád vyvstává v hlavě. Motorky máme za statisíce, ale pak se vymýšlí pokusy se šroubkama za 30kč. Na nikoho tím nemířím, berte to jako jiný pohled na věc, ale napadá třeba někoho proč (nejen) Bmw dělá ten "hnusný šedý matný zinek" namísto krásného modrého ?
Všechno tohle má vždy svůj důvod, najděte si například něco o tzv. "vodíkové křehkosti" která vzniká na povrchu zinkovaného materiálu. Třeba právě šrouby kol, brzdičů apod. - na tom bych v životě nešetřil desetikoruny, proč taky ? To je pevnostní spojovací materiál a na ten se v automotive provádí obyčejný zinkochormát (to o čem je tu řeč) pouze na výslovné přání a vlastní riziko objednatele. A to je jen jeden důvod, o životnosti běžneho zinkochromátu ani nemluvím ...
To není tentokrát šetření že strany výrobců.
Kvalitní modrý zinek obsahuje myslím zakázaný sestimocny chrom. Proto se v automotiv používají už zhruba 15 let nahrady, které mají menší korozi odolnost ale splňují normy pro ochranu životního prostředí.
Ten shit pozink je dokonce drahsi.
Vodičkova křehkost je problém jen u šroubů nad 1000MPa a to tyhle nebudou
Nad 1000 MPa srouby se používají na kola náklaďáku a určitě i někde v motorech. Ne ale na běžné spoje.
Upravil paja1 dne 03.02.2021 15:24
Pája