Tak jeste jeden prispevek, treba to nekomu pomuze. Mel jsem ohromnej problem seridit volnobeh a otacky, do otacek motorka sla, ale po chvili zacala sama ubirat. Volnobeh byl uplny peklo, tam jsem mohl tocit obtokovyma sroubama do aleluja, ale nemelo to zadnej vliv. Takze stokrat rozborka kolem klapek, nikde to neprisavalo, klapky pocisteny, TPS na spravnem napeti a dorazove srouby netknute. Takze padlo podezreni na civky a hle, jakmile jsem mel odpojene obe horni, nemelo to zadny efekt na uz tak prisernej chod na volnobeh. Takze nakup za trojcicku, usmev na tvari, jak to bude vyreseny, akorat, ze po jejich zapojeni, to bezelo porad stejne. Takze dalsi skopiciny, diagnostiku samo nemam... no a nakonec je to, panove, vadna lambda, strasne moc se mi nechtelo s nadrzi dolu, ale nakonec jsem prekonal lenost, lambdu odpojil a hle, motorka bezi, jak ma... tak snad to nekomu pomuze nevyhodit tri litry, jako ja
Ahoj. Při štelovani synchronizace a měření podtlaku je normální že volnobeh má podtlaky stejně. Při cca 2000 otáček má víc levý válec. Na 3,5 jsou zase oba stejně a pak čím větší otáčky tak má podtlak naopak větší pravý válec ? Nedaří se mi seridit aby v celém spektru otáček to podtlakovalo synchroně. Díky )
Roura949 napsal:
Ahoj. Při štelovani synchronizace a měření podtlaku je normální že volnobeh má podtlaky stejně. Při cca 2000 otáček má víc levý válec. Na 3,5 jsou zase oba stejně a pak čím větší otáčky tak má podtlak naopak větší pravý válec ? Nedaří se mi seridit aby v celém spektru otáček to podtlakovalo synchroně. Díky )
Normální to není. To máš někde něco blbě (nejspíš rozdílně dopnuty plynový lanka) a musíš začít od začátku...
Povolit lanka od plynu, nastavit volnoběh do zakl. nastavení, pak popřípadě doladit podle potřeby a pak teprve plynový lanka.
Když ani to nepomůže, tak klapky dolů, seřídit vůli na klapkách a pak dal zase stejnej postup...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Trochu tady opráším téma...Vyměnil jsem komplet všechny lanovody včetně rozbočovače bovdenu. Na klapky jsem nešahal, ani dorazy ani na mosazné šrouby, mám je repasované před 2lety. Bovdeny jsem jen pocitově sešteloval aby tam byla nějaká požadovaná vůle. Motorka se zdá mít normální chod i zvuk...zatím jsem ji ale neprojel.
Je potřeba na tom dělat synchro? Pokud ano jak moc to spěchá, zda se s tím dá jet nebo opravdu nejdříve plně seřídit.
Děkuji
DM3555 napsal:
Trochu tady opráším téma...Vyměnil jsem komplet všechny lanovody včetně rozbočovače bovdenu. Na klapky jsem nešahal, ani dorazy ani na mosazné šrouby, mám je repasované před 2lety. Bovdeny jsem jen pocitově sešteloval aby tam byla nějaká požadovaná vůle. Motorka se zdá mít normální chod i zvuk...zatím jsem ji ale neprojel.
Je potřeba na tom dělat synchro? Pokud ano jak moc to spěchá, zda se s tím dá jet nebo opravdu nejdříve plně seřídit.
Děkuji
Synchro budeš muset udělat, aby lanka otevírali úplně stejně obě klapky.
BMW R 1150 GS Adventure 25. Jahre
Seřídit.
Když vyměníš bovdeny, tak to nikdy nedokážeš od oka dát tak, aby to bylo přesně. Dorazy klapek ještě tak nějak uděláš, když máš dobrý uši, podle poslechu, aby klaply současně s klapkama a zároveň společně levá/pravá... ale to je tak na dojetí někam do servisu a ne na ježdění.
Samozřejmě, jezdit s tím půjde... spousta lidí si doma akorát vymění olej a na klapky 20 let se.re... ale já říkám seřídit. Je to pár minut. To snad nikoho nezabije
Upravil Mr GS dne 30.01.2022 12:03
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
DM3555 napsal:
Ok...a co vse se tam v tomto mem pripade serizuje? Jen bovdeny, kdyz se na klapky vubec nesahalo.
Když to pujde seřídit jen na bovdenech, tak jsou klapky v pořádku, když podlaky nebudeš schopnej dohonit na lankách, tak jsou pochopitelně rozhozený i klapky. Že se na ně teď neshalo, neznamená, že jsou v pořádku.
Nejdřív samozřejmně volnoběžný šrouby do zákl. nastavení...
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
DM3555 napsal:
Ok...a co vse se tam v tomto mem pripade serizuje? Jen bovdeny, kdyz se na klapky vubec nesahalo.
Když to pujde seřídit jen na bovdenech, tak jsou klapky v pořádku, když podlaky nebudeš schopnej dohonit na lankách, tak jsou pochopitelně rozhozený i klapky. Že se na ně teď neshalo, neznamená, že jsou v pořádku.
Nejdřív samozřejmně volnoběžný šrouby do zákl. nastavení...
Ok..moc díky..základní nastavení mosazných šroubů..je zcela je dotáhnout. že?
servisak napsal:
Tak ty nato nesahej a stav se u nekoho. Zsklsd je s citem dotahnout a pak 1.5 otacky
Děkuju...za ironickou upřímnost...chtěl jsem poradit, když něčemu nerozumím, tak se optám. Když zvládnu vyměnit veškeré kapaliny, vyndat tlumiče, opravit vyhřívání, odvzdušnit ABS, vyměnit lanovody tak jsem chtěl zkusit i tohle. Vím, že pro vás profíky jsou tyhle dotazy asi trochu pod čáru....ale chci své mašině rozumět a ne hned se vším jezdit do servisu, kde mi stejně kolikrát moc neporadí a navíc ve východních čechách těch odborníků moc není.