TomasTT> Omlouvám se a děkuji za info, je mi jasné že v té době byl Zumo660 hodně napřed. Hlavně se mi líbí že má adresy a různé POI jako kempy, hospody atd. přímo v mapě a nemusí se někde složitě hledat a dohrávat jako u TomToma.
Já frflám, ale stejně si pro něj k Vám do Modletic přijedu jako pro tu 660-tku.
Ale až jí prodám. Kdyby někdo chtěl-dávám do bazaru za 9000,- Držák do auta i na motorku, kabely neuřezané - to by mně tedy fakt nenapadlo... Všechno funguje, hudba v něm žádná není, protože je mnohem jednodušší poslouchat přímo tydlifon, když z něj každou chvíli volám. Mapy nové 2014,40 a firmware 5.0.
tomasgs napsal:
to schrek: To je rozměrově přímo pro to zumo nebo to stříháš? Hoď prosím tě odkaz kde to mají.
vikuti se neda strihat je to primo na to , a hlavne je to super folie ktera lze snadno nanest ne ty lepici sunty co se nekde prodavaji
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Pár mých zkušeností ze začátku:
- telefon Samsung Galaxy S4 se spáruje okamžitě. Mám v něm cca 1300 kontaktů, byl jsem zvědavý jak si Zumo poradí s kontakty u kterých mám třeba 5 telefonních čísel: naprosto v pořádku, přenáší i kategorii čísla (domov, kancelář, mobil, atd.) Chválím.
- připojení telefonu jako zdroje pro přehrávání hudby mi v autě funguje tak jak má, jen nejde zobrazit seznam skladeb. Stejně tak to bylo s připojením v motocyklovém držáku a přenosem do F5. Ovšem to mi fungovalo na prodejně, jak jsem zde již psal, ale teď doma to zase nějak nemohu rozjet. Asi bude nějaký problém v postupném připojení nebo v párování s F5. Ale zkoumat to nebudu, v týdnu si koupím micro SDHC a vložím jí s hudbou přímo do navigace. Při dnešní ceně paměťových karet to asi nemá cenu řešit. Hudba začíná hrát od poslední přehrávané skladby.
- aplikace SmartLink v telefonu funguje úplně skvěle, ať už posílání adres do navi, sdílení posledních a oblíbených míst, nebo i předpověď počasí na několik dnů dopředu.
- v ovládání bych se připojil k již zmíněným popisům nedokonalostí:
- při aktivní navigaci by bylo velmi vhodné aby návratová šipka v levém horním rohy při podržení skočila do obrazovku do mapy a ne na obrazovku "kam vést".
- přesunout aktualizace někam dolů.
- trochu krkolomné je když si chcete nechat přepočítat trasu ve variantě dálnice a mimo dálnice, musí se skákat do hluboko do menu. Bylo by skvělé kdyby tyto možnosti, stejně jako rychlá nebo krátká varianta byly možné přiřadit k vypočítávaným variantám tras. Nabízené varianty se téměř neliší. (ve srovnání s mou starou ASUS R300 s Igo8 je zumo ve výpočtech pořád pomalé...)
- při zvolené české klávesnici s diakritikou by se při dotazu na číslo popisné moly numerické znaky zapnout rovnou, je potřeba je přepnout ručně. Vyřešil jsem používáním americké klávesnice, kde jsou místo numerických znaků číslice. Je to drobnost ale když feedback tak úplný, že...
- kabeláž: jak jsem psal, je jí poměrně dost. Ale nepochopil jsem různou délku kabelů. Držák jsem nainstaloval na hrazdu pro navigaci za předním plexi. Kabely ke konektorům audio in, out a mikro jsou krátké, nedosáhnou do prostoru pod sedlo, takže je nutné je nainstalovat do kokpitu. Já je ani využívat nebudu, takže jsem je zabalil do igelitového pytlíku a připevnil pod předními plasty. Dráty k baterii pod sedlem mi vyšly na centimetr přesně, USB kabel je tak dlouý, že mi skoro o půl metru přesahuje až za SPZ :-)
- TT držák bude určitě dobře plnit funkci proti vypadnutí při jízdě, ačkoli si myslím, že navi by v něm mohla být uchycena pevněji. Proti krádeži bych na něj moc nesázel. Horní a dolní packa k navigaci moc nedoléhají, pokud bych byl otrlý zloděj, prostě navigaci chytnu a vytrhnu jí. Prakticky jí stejně drží originální plastový držák a jeho plastové zoubky by se ochotně vylomily.
- balení obsahuje registrační kódy pro Atlas Czech 2013.5, TOPO Czech 2013 a Adresy CR v2. Bez jediného problému jsem si je stáhnul z odemkni.garmin.cz a pomocí BaseCamp je nainstaloval do Zuma. Současně jsou k dispozici v PC, ať už pro MapSource nebo pro BaseCamp. Instalují se do společné složky C:Garmin. BaseCamp mi přijde lepší. Zumo detekuje okamžitě. Mapy v navigaci fungují bez chyby, ve všech funguje navigace jak má, zdá se. Po instalaci zbývá v paměti ještě pořád cca 8GB místa.
- v balení, vzhledem k cenové relaci této "vlajkové lodi", postrádám vámi zmiňovaný obal, stačil by nějaký základní neoprenový. (Naštěstí jeden takový ze silného neoprenu doma mám a navigace v něm sedí jak prdel na hrnci.
Další věc kterou bych čekal je nabíjecí adaptér pro 220V. (běžná součást mnoha levnějších věcí)
Vcelku jsem s navi spokojený, prostředí není úplně intuitivní, ale vypadá přátelsky a jednoduše. Databáze objektů a všech možných bodů zájmu je bohatá, zatím jsem našel vše, na co jsem si jen vzpomněl.
Upravil Rik333 dne 18.05.2014 12:56
Tak jsem zase víkend pojezdil a další chyby... Navi se mi sama dost usilovně přepíná při zapnutí do automobilového režimu. V ruce ji mám v moto režimu, vypnutou nacvaknu na moto, vyrazím a koukám že není k dispozici měření paliva... Tak kontrola profilu a "AUTO"... Někdy to udělá po zapnutí i bez vycvaknutí z moto držáku.
Náhodně se zapíná hudba z iPhone, musel jsem zrušit BT média, sem tam celkově samovolný restart celé navi (5x za víkend), většinou někde před důležitou odbočkou.
TomVS napsal:
Tak jsem zase víkend pojezdil a další chyby... Navi se mi sama dost usilovně přepíná při zapnutí do automobilového režimu. V ruce ji mám v moto režimu, vypnutou nacvaknu na moto, vyrazím a koukám že není k dispozici měření paliva... Tak kontrola profilu a "AUTO"... Někdy to udělá po zapnutí i bez vycvaknutí z moto držáku.
Náhodně se zapíná hudba z iPhone, musel jsem zrušit BT média, sem tam celkově samovolný restart celé navi (5x za víkend), většinou někde před důležitou odbočkou.
V moto držáku by měla přepínat profil moto. To je divný. Mám jednu produkční na prodejně a dost často to lidem ukazuju a přepíná se z auto do moto naprosto spolehlivě (já to poznám snadno - auto profil mám naležato, moto nasvislo). Tak že by ti moto držák blbnul?
Hudba se mi nezapla sama ještě nikdy. Mám to spárované na svůj iphone a chodím kolem toho celé dny. Ale tu produkční navigaci jsem musel restartovat vyndáním baterky sám, někomu jsem ukazoval cosi a kousla se mi. U prototypů se to restartovalo samo docela často ale když byl spuštěný tracklog, tak to vždycky narazilo na chybu v mapě a udělalo záznam a restart. Jezdil jsem jen podle CN. Jakou jsi o víkendu používal mapu?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mapu jsem zatím do navi žádnou navíc netlačil, takže jen CN 2014. Zkusil jsem ještě včera večer vyndat baterku a poté párkrát nacvaknout do motodržáku a zatím to přepíná. Zkusil jsem to asi 5x a pokaždé to přeplo z auta na moto. Uvidím dalším provozem. Nevěřím že by byl špatný držák, spíš jen sw, ono se to postupně odladí.
TomVS: určitě to odladí ale asi by bylo dobrý takový věci reportovat, jinak se nedozví, že je nějaký problém. Jestli přijdeš na to, jak to dělá (nějaký postup kterým to takhle zblbneš pokaždý nebo častěji) nebo ti to bude dělat pořád, tak dej vědět a pošleme to jako report chyby. Já s tím neměl problém a zatím jsem ani neslyšel od nikoho, že by to zlobilo. Přepíná se to propojkou na držáku, podle ní pozná jestli to je držák auto nebo moto a pak to jen přepne profil stejně, jako kdybys zmáčknul ikonu auta nebo motorky ručně.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
ahoj Tome:
mám SAMSUNG S5 a pri spárovaní v poradí - zumo+tel+interphone f5 mi v sekcii telefon nenačíta vôbec kontakty aj keď mám v nastaveniach spárovaný aj tel. dokonca aj telefon mi napíše že je spárovaná hudba a aj telefon. Mám nový tel predtým mi to so SAMSUNGOM S4 fungovalo na 100%. vidím iba posledné volané a prijaté čísla, ale iba čísla a nie mená...vyzerá to tak že telefon nekomunikuje úplne so zumom. SAMSUNG S5 je úplná novinka....skúsim to zrušiť párovanie a spojiť to znova Béďo
Nazdar Tome: hlasim, ze me prepinani taky nefunguje, at udelam cokoliv porad je zaplej posledni profil pred vypnutim, jinak kdyz zapnu CN tak mam zpravne cestinu i Zuzanka ji vyslovuje, ale jak zapnu TOPO tak se cestina ztrati a Zuzanka zacne mluvit bez diakritiky
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Bedo napsal:
ahoj Tome:
mám SAMSUNG S5 a pri spárovaní v poradí - zumo+tel+interphone f5 mi v sekcii telefon nenačíta vôbec kontakty aj keď mám v nastaveniach spárovaný aj tel. dokonca aj telefon mi napíše že je spárovaná hudba a aj telefon. Mám nový tel predtým mi to so SAMSUNGOM S4 fungovalo na 100%. vidím iba posledné volané a prijaté čísla, ale iba čísla a nie mená...vyzerá to tak že telefon nekomunikuje úplne so zumom. SAMSUNG S5 je úplná novinka....skúsim to zrušiť párovanie a spojiť to znova
Netuším, předpokládám že v tom telefonu bude nějaká nová verze Androidu nebo nějaká modifikace. Připrav se na update ale nečekal bych to nějak extra rychle. Nejdřív se ty problémy musí výrobce dozvědět - takže napiš tomu, kdo ti to prodával mail a přilož k němu soubor garmindevice.xml (který bys měl v navigaci v pohodě najít) a nezapomeň sériové číslo navigace a verzi FW, kterou používáš. Každý trošku normální prodejce by to měl posílat na zastoupení garmin v příslušné zemi a tam by to měli reportovat dál. Když těch reakcí bude hodně, náprava přijde rychleji.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
schrek napsal:
Nazdar Tome: hlasim, ze me prepinani taky nefunguje, at udelam cokoliv porad je zaplej posledni profil pred vypnutim, jinak kdyz zapnu CN tak mam zpravne cestinu i Zuzanka ji vyslovuje, ale jak zapnu TOPO tak se cestina ztrati a Zuzanka zacne mluvit bez diakritiky
Tak asi dělám něco jinak.. Nevím...
Mám na krámě produkční navigaci, teď jsem to tam byl schválně vyzkoušet (jestli se nestalo že něco oproti prototypu změnili). Nezměnili. Funguje to stejně.
Navigace je zapnutá, vyberu z horní lišty profil AUTO. Moto držák je zapnutý v napájení (bez toho to pochopitelně nepřepíná). Navigaci vypnu do standby. Strčím navigaci do držáku a v tom okamžiku se zapne a je v profilu MOTO. Což poznám protože auto mám naležato a moto nasvislo. Zkoušel jsem to 10x po sobě.
Hlas s vyslovováním názvů ulic pochopitelně potřebuje odpovídající informace v mapovém souboru. V turistické topo mapě ho pochopitelně nenajde a ani najít nemůže a to ani v upravené verzi s routingovými daty. Výrobce českých map nemá k dispozici kompilátor, který umí to, co umí kompilátor kterým se vyrábí mapy City Navigator a podle všeho ho mít ani nebude. Ty mapy jsou dodatkové, alternativní a nabízí nějaké specifické věci (třeba lepší vyhledávání adres v Atlasu nebo zobrazení topografických prvků v Topo) ale jsou jinak vyráběné a nemají takové možnosti jako třeba City Navigator. Neumí třeba zobrazovat fotografické náhledy křižovatek apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT - Jenom takový poznatek ze dneška... Motokolébka nemusí být pod napětím, aby se v navi přepl režim na MOTO...
Dnes jsem si předělával navi na výšku, tak jsem to zjistil... Zatím mi to přepíná jak má, ale sleduji to...
TomVS: nezkoušel jsem to bez napájení ale mám pocit, že právě auto držák to bez napájení nepoznalo a že i 660ka potřebovala napájení.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak jsem si s tím ještě zkusil systematicky pohrát a zjistil jsem, že kolébka (jedno jaká) si pamatuje poslední zvolený profil v navi a ten zapne při dalším návratu navi do kolébky... Tzn. když vycvaknu navigaci z AUTOVÉ kolébky v režimu MOTO, bude se to stále zapínat do MOTO režimu... a to samé naopak v motokolébce... záhada vyřešena...
Upravil TomVS dne 20.05.2014 00:55
TomVS napsal:
Tak jsem ještě nelenil a šel to cvaknout do autodržáku a i bez napájení se to přepne do AUTO...
Teď jsem se vrátil - šel jsem sice vyndat kontejner na plasty ale cestou jsem se stavil v autě a vyzkoušel to a máš pravdu - přepíná se to bez napájení. Takže tam bude prachobyčejná propojka nějakých pinů.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomVS napsal:
Tak jsem ještě nelenil a šel to cvaknout do autodržáku a i bez napájení se to přepne do AUTO...
Teď jsem se vrátil - šel jsem sice vyndat kontejner na plasty ale cestou jsem se stavil v autě a vyzkoušel to a máš pravdu - přepíná se to bez napájení. Takže tam bude prachobyčejná propojka nějakých pinů.
spíš tam bude nějaký jednoduchý obvod napájený z navi a řekne kolébce v jakém profilu jí navi opustila a ten zase po návratu zvolí...
Pokud se ti chce experimentovat, tak zkus víc navigací v jednom držáku... jestli ta informace o profilu přijde do navi z držáku, nebo je to jen info v navigaci -> specifický držák (měl by být teoreticky jedinečný).
Upravil TomVS dne 20.05.2014 01:02
TomVS napsal:
Tak jsem si s tím ještě zkusil systematicky pohrát a zjistil jsem, že kolébka (jedno jaká) si pamatuje poslední zvolený profil v navi a ten zapne při dalším návratu navi do kolébky... Tzn. když vycvaknu navigaci z AUTOVÉ kolébky v režimu MOTO, bude se to stále zapínat do MOTO režimu... a to samé naopak v motokolébce... záhada vyřešena...
Asi si to nebude pamatovat kolébka ale spíš navigace. Bude tam záznam že v auto držáku byl naposledy profil auto a v motodržáku třeba taky auto a přepíná to stejně, jako si pamatuje další nastavení. Není to úplně logický ale proč ne.
Na 660 se dalo nastavit, jestli se ten profil má měnit nebo ne, myslím že tam bylo automaticky nebo na dotaz nebo nic. Já to nepoužíval, tak si to moc nepamatuju ale šlo tam něco k profilu nastavovat. Tady to udělali takhle. Vlastně jak nad tím přemýšlím, tak to není tak špatný. Nastav si co chceš na auto i na moto držák a navigace si to zapamatuje pro příště.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...