Zdravim, koupil jsem pred mesicem 1200gs 2009 a jak ted opadlo to prvotni nadseni tak sem se za jizdy vic zaposlouchal do zvuku co motorka vydava a zjistil sem, ze obcas je dost slyset takove mozna az kovove klepani.
Kdyz moto nastartuju a motor je studeny tak neni nic slyset nic, vse je ok.
Klepani je pak slyset az u zahrateho motoru a to kdyz ma motor asi 2000-3000 otacek a je bez zatizeni - tzn. kdyz brzdim motorem, nekam dojizdim apod. Kdyz je v tahu tak to mozna taky klepe, ale jen slabe a kdyz je to pres ty 3000ot tak uz neni slyset nic. Dela to nejvic na 2,3 a 4 prev.stupen.
Kdyz zastavim a mam volnobeh tak nic slyset neni. Kdyz ale pridam na ty 2000ot tak je i tak slyset slabsi klepani a kdyz k tomu jeste zmacnu spojku, je to slyset stejne hodne jako kdyz brzdim tim motorem.
Takze kdyz to shrnu:
- klepe to jen zahraty
- klepe to jen kolem 2-3tis otacek
- nejvic to klepe kdyz brzdim motorem a mam tam ty 2-3tis ot.
- na volnobeh to neklepe
- kdyz ale zvysim otacky na 2000 tak to zacne trochu klepat
- kdyz k tomu jeste zmacknu spojku tak to klepe hodne
Protoze je klepani vice slyset pri zmacnute spojce predpokladam, ze je to jeste pred spojkou a tim padem bych asi vyloucil prevodovku.
Muze se takto chovat napr vybehany rozvod, napinaky, nebo jen ventily? Nebo je to neco horsiho...
Olej jsem tam menil 20w50 a je ho tam akorat.
Prikladam video, kde je slyset jak to v tech 2000ot klepe vic kdyz se zmacne spojka.
Motka ma 45000. Myslis, ze by to delalo i po zmacknuti spojky?
Sledoval sem to pres sroubovak a pripada mi ze nejvic je to slyset z prednich prs a ze spodu... z prevodovky v podstate vubec....
Tak já se taky přidám, mám sice 1150, ale taky mi to klepe při vymáčknuté spojce a hodně zahřátém motoru. Bohumil mi dneska naměřil axiální vůli kliky 0,12 - 0,15mm. No jdu zjišťovat kolik je tolerance.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak už jsem to našel v servisním manuálu k 1150, ale předpokládám, že u 1200 to bude stejné, jinak podle toho, co tam je napsáno, jsme v provozní toleranci, která je 0,125 - 0,208mm. Hranice opotřebení je 0,2mm.
Spitfire přiložený následující obrázek:
[71.06Kb]
Upravil Spitfire dne 02.11.2019 18:33
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
jeste sem za jizdy zjistil jednu podivnost. Kdyz treba brzdim motorem a zacne to klepat (po meste me to docela stve) tak staci kdyz zmacknu spojku a rychle (hnusne) ji pustim. S motorkou to docela cukne samozrejme ale pak to uz vubec neklepe dokud zase nezmacnu spojku. Muzu takhle klidne najet 10 km (rychle, pomalu, brzdit motorem) a nic, zadny klepani. Ale jak zase sahnu na spojku (napr preradim) a pustim ji normalne (v klidu, jak se ma) tak to zas pak klepe jak sem popisoval na zacatku....
uz nevim...
Upravil ottoman dne 04.11.2019 11:42
Hele ještě jsem koukal na tvoji axiální vůli a ty máš trochu přísnější toleranci, ale pořád si v ní. Jinak mně to klepe jenom při vymáčknuté spojce, jinak nikdy. Možná máš ještě vůlí pístních čepech. to mě ještě tak napadlo.
Spitfire přiložený následující obrázek:
[17.79Kb]
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Nazdar páni. Presne podľa popisu kolegu to robí aj mne na R1200gs rok 05, 81000km. Oživujem túto tému a zároveň sa chcem opýtať zakladateľa témy, či sa mu podarilo problém vyriešiť.
Ventily som starostlivo nastavil, bez zmeny.
Mám pocit, že zvuk ide z prednej strany motora. Napadlo ma, či by to nemohol robiť ten predný rozvod ktorý je pod predným deklom motora.
takze nakonec to byly ty loziska na klice...
Po rozebrani motoru zjistena vule 0.18 coz by jeste asi melo byt v norme ale ocividne nebylo...
Po vymene lozisek kliky vule cca 0.1
Delal sem si to sam, takze cena dilu asi 9000. V servisu bych dal za opravu pocitam tak 20-30tis...
Nic uz neklepe, je klid...