Chci si pořídit osmikilo tak sháním info. Na co si dát při vybírání pozor. Zatim jsem vyčetl jen to, že netěsní hadice od vody a někteří majtelé pišou o svolávačce kuli výměně čerpadla.
Projdi si diskuse. Tech problemu bylo z pocatku existence osmistovek docela dost. Zalezi, na jaky rok vyroby mas zalusk. Cim novejsi, tim min detskych nemoci bys mohl koupit. Nic z tech zavad nebylo uplne tragickych, ale jsou to veci, ktere otravuji zivot...
- Unik oleje kolem vika ventilu
- Spatne retezove sady
- Netesnici vodni hadice
- Nefungujici odvzdusnovaci ventilek nadrze
- Loziska predniho/ zadniho kola a v loziska v krku
Mam rok 2010. Krom uniku oleje kolem vika zatim vse ok. Ten unik neni tragicky, ale je a byt by nemel.
Beda napsal:
Chci si pořídit osmikilo tak sháním info. Na co si dát při vybírání pozor. Zatim jsem vyčetl jen to, že netěsní hadice od vody a někteří majtelé pišou o svolávačce kuli výměně čerpadla.
tohle jsou svolavacky, to resit myslim nemusis...
nevim jak moc rozumis motorkam, ale vybral bych si tu, co nejezdila v terenu.
Tj. -- na silnicnich gumach, kontrola bocnich plastu a stupacek na skrabance, odrene konce riditek, silne poskravany susplech apod.
+ podezrele doplnky .. jako + bych bral plastovy topcase
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
petrs napsal:
Projdi si diskuse. Tech problemu bylo z pocatku existence osmistovek docela dost. Zalezi, na jaky rok vyroby mas zalusk. Cim novejsi, tim min detskych nemoci bys mohl koupit. Nic z tech zavad nebylo uplne tragickych, ale jsou to veci, ktere otravuji zivot...
- Unik oleje kolem vika ventilu
- Spatne retezove sady
- Netesnici vodni hadice
- Nefungujici odvzdusnovaci ventilek nadrze
- Loziska predniho/ zadniho kola a v loziska v krku
Mam rok 2010. Krom uniku oleje kolem vika zatim vse ok. Ten unik neni tragicky, ale je a byt by nemel.
Jo diskuse si tu pročítám ale je toho mega tak jsem se rozhodl založit tuhle. Eště jsem mrkl na motorkáře ale tam se všeci jen hádají a človek se nic nedoví. Uvažuju, že vemu jednu od parise tady z inzerce. Jen mi nesedí, že to vozí z anglie... míle místo km, jinak řešený přední světlo a jiný drobnosti.
to Benda,
hele ja bych se toho az tak moc nebal. Dbej na to, at je motorka servisovana nekde u BMW. Na vetsinu problemu byla svolavacka a nebo byly odstraneny v zaruce. Pokud koupis motorku kolem 20,000km, je velmi pravdepodobne, ze byly vsechny zavady odstraneny. Novejsi osmistofka, s mene km, pravdepodobne projde unikajicim olejem pres viko. To se vetsinou zacina projevovat mezi 10-20,000km. Mota z anglie bych se osobne nebal. Jediny znamy "problem" je svetlomet. Ja si naopak myslim, ze moto z Anglie muze byt zachovalejsi nez moto treba z Nemecka. Ale je treba to pousodit kus od kusu, obecne se to neda rict, ze moto od tud nebo od tud je spatne. Zajed se k Parimu podivat a uvidis sam. Nektere jeho motorky podle fotek vypadaji fakt dobre....
Beda napsal:
míle místo km, jinak řešený přední světlo a jiný drobnosti.
Jo, to svetlo si musis spociat sam, na kolik prijde vymena a o kolik mas moto z Anglie levnejsi.... Tachac je snad obojetny, ne? Tzn. ze ma mile i km stupnici...nebo ne?
O jinych rozdilech nevim.
Světlo prý není problém. V pohodě projde technickou aj u nás. Na budíkách jsou km malým tak jak u nás mile (což by mě asi štvalo). A software na displeji by nemělo byt složitý nechat přehrát. Na R1200GS je to údajně problém za pár stovek. Ale nenarazil jsem na nikoho kdo by tohle opravdu řešil
Tu samou otázku jsem řešil před časem... nakonec jsem tedy koupil moto tady v ČR..
Světlo asi projde, ale dá se koupit i nový a převod mili na km není žádný problém, v BMW ti to přepnou ..
Já sice mám budík klasickej, to je jako s km.. , ale určitě bych v tom problém nehledal .. za chvíli si dle mě zvykneš a stejně na něj pořád nedíváš, aby jsi zjistil kolik jedeš ... přijde mi to jako detail.
A než utrácet za novej budík .... to raději ty prachy dám za benzín a někam se projedu
Upravil vacek dne 20.05.2011 12:03
Beda napsal:
Chci si pořídit osmikilo tak sháním info. Na co si dát při vybírání pozor. Zatim jsem vyčetl jen to, že netěsní hadice od vody a někteří majtelé pišou o svolávačce kuli výměně čerpadla.
tohle jsou svolavacky, to resit myslim nemusis...
nevim jak moc rozumis motorkam, ale vybral bych si tu, co nejezdila v terenu.
Tj. -- na silnicnich gumach, kontrola bocnich plastu a stupacek na skrabance, odrene konce riditek, silne poskravany susplech apod.
+ podezrele doplnky :).. jako + bych bral plastovy topcase
A proč by něměla být motorka ježděná v terénu? To mi už přijde jako úplně stejný klišé, jako když člověk NESMÍ koupit motorku, která někdy padla na bok. Vždyť je to úplná hovadina. Rozdíl je samo v motorce "dorasované" v terénu... Moje motorka taky ležela na boku a nijak zvláť mi to nevadí. Stane se. Pokud nedostanou kopanec brejle zepředu a je to dobře opravený, tak se nic moc neděje.
Loss napsal:
A proč by něměla být motorka ježděná v terénu? To mi už přijde jako úplně stejný klišé, jako když člověk NESMÍ koupit motorku, která někdy padla na bok. Vždyť je to úplná hovadina. Rozdíl je samo v motorce "dorasované" v terénu... Moje motorka taky ležela na boku a nijak zvláť mi to nevadí. Stane se. Pokud nedostanou kopanec brejle zepředu a je to dobře opravený, tak se nic moc neděje.
prosimte co je to motorka "dorasovana" v terenu?
Fakt je ten, ze v terenu se GSa opotrebovavaji radove rychleji, nez na ciste silnici. Jdi se podivat na nejaky sraz a porovnej typicke moto, co ma 40-80 tisic v terenu a na silnici.
Ten rozdil je a je markantni. Zvlast pokud jses alespon trochu lestic. Ja mam na osmikile 90k, teren jezdim minimalne, davam si celkem pozor a taky mi uz dost lidi reklo, ze ty kilometry na ni vubec nejsou videt.
---
samozrejme, pokud jses extremista, znicis to bez bouracky i na silnici. Ale ty stopy po desitkach nebo stovkach padu proste jsou videt. A pokud clovek v terenu nepada, tak je neco spatne taky
Upravil hicks dne 22.05.2011 00:03
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Aha, takže ty máš na mysli jako kosmetický vady, že? Tak ty neřeším. Já myslel, že motorka ježděná v terénu je něco jako vrak. Ono totiž je většinou opak pravdou, protože ti co jezdí terén, si na technický stav dávají obzvlášť pozor, páč jim jde o držku. Lidi tam dávjí lepší péro, nebo vidle a mažou je silikonem, aby gufera nertpěla apod. To dělá málo který "silničář", jemuž pracují vidle na pěti centimetrech.
Loss napsal:
Aha, takže ty máš na mysli jako kosmetický vady, že? Tak ty neřeším. Já myslel, že motorka ježděná v terénu je něco jako vrak. Ono totiž je většinou opak pravdou, protože ti co jezdí terén, si na technický stav dávají obzvlášť pozor, páč jim jde o držku. Lidi tam dávjí lepší péro, nebo vidle a mažou je silikonem, aby gufera nertpěla apod. To dělá málo který "silničář", jemuž pracují vidle na pěti centimetrech.
no...
tak urcite dostavaji poradne do tela tlumice a pruziny, urcite spojka, urcite rafky, urcite retez, podle mne i docela prevodofka nebot hodne cukani...
gufera jsou v kontaktu s mnohem vetsim mnozstvim spiny, takze abraze na savlich a guferech taky bude vyssi (jinak ke guferum -- Zlabek mi ted menil v 85 000 a NIKDY to nepustilo ani kapku doted.. myslim slusne , mechanicke namahani cele motorky je urcite vyssi.. tj. + loziska v kolech, krku apod.
Pady jsou jednoznacne narocne... ostrelovani svodu, susplechu, svetel sutrakama... rany od vetvi vsudemozne...
Teren je narocnejsi myslim urcite. Nemam nic proti nemu, naopak jsem z terenu prisel... ale zrovna tohle moje osmikilo proste provozuju na silnicich. Taky proto, ze vetsinu casu ho mam jako dopravni prostredek.
---
ad technicky stav -- to je samo dulezite, na druhou stranu nejak nemam pocit, ze by lestici nejak techniku zanedbavali.
Upravil hicks dne 22.05.2011 00:48
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
To jo. Já to spíš myslel tak, že bych neměl větší zábrany při koupi motorky, kdyby mi majitel poctivě řekl, že byla v terénu jetá a popsal, co s motorkou bylo.
Loss napsal:
To jo. Já to spíš myslel tak, že bych neměl větší zábrany při koupi motorky, kdyby mi majitel poctivě řekl, že byla v terénu jetá a popsal, co s motorkou bylo.
pokud bych alespon trochu vedel, ze je majitel trochu normalni.. tak souhlad.
Nerikal jsem brat to jako dogma za kazdou canu, kazdopadne pokud je nekdo lestic a chce to jako lestenku, to pouziti v terenu tu moto casto celkem diskvalifikuje.
---
btw: nejvetsi hruzu jsem tu mel z toho co tu rozhlasoval, ze bude s 800 jezdit f kuse po dalnici 180. To bych chtel ten motor videt.
A alternator taky.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
..........Ja mam na osmikile 90k, teren jezdim minimalne, davam si celkem pozor a taky mi uz dost lidi reklo, ze ty kilometry na ni vubec nejsou videt.....
...všichni hádali víc, že?
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Mám dilema, můj sen byla R1200GS ale jelikož jsem si říkal že bych jí nevyužil rozhodl jsem se pro menší F800GS rozhazuji sítě kde jí koupit zjišťuji různé info atd.Zjistil jsem že osmistovek je na prodej málo a dvanáctek je větší výběr.Tak ve mě začíná hlodat zase ta dvanáctka.Bude to moje první motorka a rád bych aby u mě vydržela móóóc dlouho jezdit budu sám okolo komína jak říkáte ale jednou dvakrát do roka bych vyjel někam dál Norsko, Balkán, Alpy atd. zatím asi sám ale do budoucna přesvědčím svou drahou polovičku aby jela se mnou.Tak otázka zní kterou by jste doporučily 800GS nebo 1200GS která toho snese více,rok výroby, najeté km atd.Cena okolo 200 tis.
To máš ťažké, nakoniec sa musíš rozhodnú aj tak sám. Keď začínaš ja bi som ti určite navrhol F-ko. Je o niečo ľahšie (cca 20kg), čo nieje vela , ale výhodou je nádrž pod sedlom. Na dlhé cesty je v pohode, pokiaľ nechceš jazdiť dlhodobo diaľnicu 180km/h. Kľudne znesie plné naloženie vo dvojke (má dokonca väčšie celkové zaťaženie ako R1200GS AD). Perfektná spotreba a pre začiatočníka po rozbitých cestách lepšie ovládateľná. Je síce útlejšia ako R-ko, pre niekoho aj obyčajnejšia, (no to je len zdanie) , ak nechceš ohurovať babi či kamarátov s velikou mašinou a si rozhodnutý začať u BMW, doporučujem ešte raz F-ko.
Držím palce pri výbere.
Upravil siso dne 04.09.2011 16:25