Já to odvzdušnil dneska obráceně...měnil jsem hadici. Pro kontrolu(pro dobrý pocit) jsem to ještě zkontroloval klasickým způsobem odvzdušnění a zatím vše ok.
Hop přiložený následující obrázek:
Ahoj,chtěl by jsem se ujistit ve svém záměru..1150gsa r.v.02.. Chtěl by jsem vyměnit brzdovku..né odvzdušnit ale jen vyměnit.Mám tam posilovač a ABS.Stačí dolévat do nádoby na řídítkách a pumpovat nebo je potřeba něco dělat u ABSa?? Vše brzdí,jen bude kapalina stará..
kubas - ne, takhle to u tvého brzdového systému nejde. Musíš kapalinu vyměnit jak v "ovládacích" okruzích (tzn. od páčky /pedálu/ k modulátoru), tak v "pracovních" okruzích (tzn. od modulátoru k brzdovým třmenům).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
kubas napsal:
A neměl by jste náhodou někdo fotku nebo jednoduchej popis kde se to odvzdusnuje na tom modulátoru?
Tady v tom threadu od příspěvku č.20 máš podrobný postup (je to sice pro 1200, ale u 1150 integral je to stejné) - nastuduj, a pak nebudeš mít problém to vyměnit doma. http://www.bmwgs....rowstart=0...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zdravím. chcem sa spýtať, na ľavom brzdiči je klasický odvzdušňovák ako poznám od mala ale na pravom je na mieste kde by som očakával odvzdušňovák niečo väčšie čo neviem ako odvzdušniť? čo to je za čudo? ako to mám odvzdušniť?... dik za info
duncovt přiložený následující obrázek:
duncovt - je to odvzdušňovák s kuličkovým ventilkem (ventilek je nahoře pod tou zátkou na imbusový klíč). Lepší je to celé vyhodit a nahradit klasickým odvzdušňovacím šroubem M10 x 1.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
S bráchou řešíme výměnu brzdovky na mojem Rku s iABS (1150R 2006). Máme problém s výměnou brzdovky v okruhu ABS - přední brzdiče. Zadní brzda se zdá OK. Ovládací okruhy (páčka - ABS) jsme zatím neřešili, pouze ABS - brzdiče.
Brácha postupoval tak nějak podle návodů - otevřít víčko na ABS, odvzdušnovák na brzdiči (levý, pak pravý) a zapnout zapalování, zmačknout trochu páčku až začlo čerpadlo tlačit a dolívat brzdovku do ABS. Tohle udělal několikrát. Zkoušel i odmontovat brzdiče a dat mezi destičky/pistky silnější desku, aby byly pístky zamáčknuté. Kapalina vytékající z brzdiče se zdá být bez vzduchu. Při testu je zadní brzda ok, s posilovačem i bez brzdí. Přední je ale problém - s posilovačem brzdí krásně, ale bez posilovače (vypnuté zapalování) jde páčka zmáčknout až k řiditkám, kolo sice rukou neprotočím, ale když motorku se zmáčknutou přední brzdou potlačím, tak to přetlačit jde.
Má to tak být? Myslím si, že by to mělo nějak brzdit i bez ABS... Bohužel si neuvědomuju, jak to bylo předtím. Brácha měl oddělané brzdiče a čistil je, byly úplně rozdělané. Pístky teď chodí lehce. Poradí prosím někdo? Už jsme z toho na nervy
Upravil HonzaMT dne 06.03.2015 15:48
Dnes pokrok, trochu. Předek po výměně brzdovky v ovládací okruhu je celkem OK.
Akorát zase nejde odvzdušnit zadní ovládací okruh. Prolito asi půl litru brzdovky a stále jdou z odvzdušnováků na ABS jednotce bubliny. Ještě prolívat, nebo je někde díra? Viditelně nikde nic neuniká...
Tonda napsal:
BoGuS - vyhoď ho ven (vytoč ho z toho šestihranu na hadici) a místo něj dej obyčejný odvzdušňovací šroub na brzdy M10 x 1 - koupíš v autodílech (třeba ELIT apod.)
Radši se vás kluci zeptám: teče mi ten odvzdušňovací kuličkový ventilek na spojce. Jestli jsem Tondu pochopil správně, můžu ho z tý spojkový hadice vyšroubovat, místo něj zašroubovat přímo do šestihranu hadice obyčejný odvzdušňovák a jezdit s tím takhle, abych nemusel kupovat nový ventilek?
Jó Brambory, ty se hoděj ke všemu
Tonda napsal:
BoGuS - vyhoď ho ven (vytoč ho z toho šestihranu na hadici) a místo něj dej obyčejný odvzdušňovací šroub na brzdy M10 x 1 - koupíš v autodílech (třeba ELIT apod.)
Radši se vás kluci zeptám: teče mi ten odvzdušňovací kuličkový ventilek na spojce. Jestli jsem Tondu pochopil správně, můžu ho z tý spojkový hadice vyšroubovat, místo něj zašroubovat přímo do šestihranu hadice obyčejný odvzdušňovák a jezdit s tím takhle, abych nemusel kupovat nový ventilek?
Ano presne tak. Jen bacha jde to blbe povolit.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Díky za dobrou zprávu Milane, udělal jsi mi radost
Jsem nepojízdnej kvůli takový blbosti, takhle to vyřeším cobydup. Ani nevim, proč tam ten ventilek vlastně je, když stačí obyčejnej odvzdušňovák.
Povolit to šlo opravdu blbě.
Jó Brambory, ty se hoděj ke všemu
Už jenom drobnost - šroub M10x1, ale jaký přesně? Nebo jakýkoliv M10x1 ?
Koukám do katalogu Auto Kelly a je tam víc druhů. Liší se tvarem, celkovou délkou i délkou závitu: http://autokelly....SQHyFfJuklJó Brambory, ty se hoděj ke všemu