Dnesni dil bych rad nazval "originalita veterana". K cemu vlastne takovy veteran je? Na jezdeni nebo na cumeni? To je totiz docela rozdil. V prubehu rozebirani a prubezneho cisteni jsem zjistil, jak uz jsem psal drive, ze spoustu veci budu muset proste vyhodit. Zacneme od brzd. Samozrejme je mozne zrepasovat puvodni trmeny a dat original kotouce. Jenze ja bych s tim autem rad normalne jezdil a navic uz v zacatcich renovace jsem si rekl, ze aby z toho clovek mel radost(alespon teda ja) tak se to auto musi proste pouzivat. Plan je takovy, ze kdyz je hezky jedu Jagem a kdyz ne tak normalnim autem... Z tohoto duvodu jsem zacal uvazovat o upgradu prednich i zadnich brzd. U zadnich moc alternativ neni. Original jsou na aute nainstalovany kotouce bez vetrani o tloustce cca 10mm. Jenze kotouce jsou ulozeny primo u rozvodovky, tzn pod platem kufru a tak k nim neni moc pristup vzduchu. Rozhodl jsem se tedy koupit upgradovou sadu od renomovane aglicke firmy vcetne vetranych kotoucu a s tim souvisejicim rozsirenim na brzdice. Samozrejmosti jsou take pancerovane hadice a takzvany easybleed system kdy je odvzdusneni brzdove vetve vyvedeno na kraj zadni napravy. Dalsi dobrou veci je pridani chladicich tunelů pred zadni napravu pod auto, ktere privadi dostatek vzduchu primo ke kotoucum. Tato kombinace bude podle meho nazoru dostacujici...
U predku je moznosti vicero. Treti serie ma vyhodu v tom, ze uz od serie je naprava osazena vetranymi kotouci a docela zajimavym systemem tripistkovych trmenu. Zpocatku jsem byl presvedcen, ze proste jen zrepasuji originaly a bude vymalovano. Jenze...vaha originalnich trmenu je skutecne brutalni. Rikam si chtelo by to neco lepsiho a opet koukam po anglickych dodavatelich. Rad bych s jagem v lete taky pobrousil zatacky v Italskych a Rakouskych pasech a tak by to taky chtelo docela brzdit. nakonec vyhralo reseni v podobe duralovych trmenu opet od svetozname firmy. Kotouce jsou take zajimave resene a to tak, ze behoun kotouce je oddelen od stredu, ktery je taktez z duralu. Toto reseni je nejen velkou usporou vahy, ale take je velmi prihodne z hlediska vymeny tepla a s tim souvisejici roztaznosti stredu a krivani kotouce...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Pokracujeme v dilu "originalita veterana" pojednanim o chlazeni motoru. Samozrejme jako skoro vsechno na tomhle aute jsem i toto zpocatku podcenil. Oprava original chladice a nakup novych hadic opravdu neni tim pravym resenim na v podstate novem aute. Takze...chladic do srotu a nakup noveho z hliniku. Made in England to jisti...k chladici samozrejme nemuzete mit "normalni hadice", ale specialni silikonovou sadu ktera je pry nesmrtelna. Chladic jsem na doporuceni odborniku doplnil o desetiliste vrtule s extra velkym vykonem. Jenze nacpat tyto vrtule do original krytu za chladicem je ponekud nevzhledne a tak toto konci vyrobou noveho zadniho krytu na miru z hliniku. Kdyz uz jsem u toho modelovani, resil jsem i nove drzaky celeho chladice. Original drzaky jsou vyrobeny z plechu, coz se mi moc nelibi. Vysledkem je model zesilenych drzaku ktere se budou frezovat z jednoho kusu hliniku, jelikoz toto nikdo (dokonce ani v Englandu) nevyrabi. No proste zabavy kopec...
Michal21 přiložený následující obrázek:
Dalsi docela zajimavou veci je doplneni motoru o adapter na moderni filtry s odbockou na olejovy chladic. Tento princip asi vsichni zname z nasich jednostopych werku BMW.
Michal21 přiložený následující obrázek:
Touto dobou take vznika problem jmenem "Barva meho Jega". Tady bych rad vedel vas nazor...
1)Nechat auto original tzn. hnede
2)Dat tam British racing green (pri nakupu jsem si rikal ze ji tam dam)
3)Jeste neco jinyho (cervena, stribrna atd...)
podle klempire jednoznacne original, podle me fakt nevim, podle kamaradu u kazdyho jinak...
tak a ted se podelte...
Upravil Michal21 dne 25.03.2016 21:58
Michal21 napsal:
Touto dobou take vznika problem jmenem "Barva meho Jega". Tady bych rad vedel vas nazor...
1)Nechat auto original tzn. hnede
2)Dat tam British racing green (pri nakupu jsem si rikal ze ji tam dam)
3)Jeste neco jinyho (cervena, stribrna atd...)
podle klempire jednoznacne original, podle me fakt nevim, podle kamaradu u kazdyho jinak...
Michal21 napsal:
Touto dobou take vznika problem jmenem "Barva meho Jega". Tady bych rad vedel vas nazor...
1)Nechat auto original tzn. hnede
2)Dat tam British racing green (pri nakupu jsem si rikal ze ji tam dam)
3)Jeste neco jinyho (cervena, stribrna atd...)
podle klempire jednoznacne original, podle me fakt nevim, podle kamaradu u kazdyho jinak...
tak a ted se podelte...
Když je to kupé, ta origo hnědá se na něj fakt hodí, není úplně typická a za mě super, na druhou stranu tam už děláš neorigo, ale funkční úpravy, takže se striktně vůbec nemusíš držet tý origo hnědý. Být to cabrio, tak řeknu červená, ale kupé....buď hnědá nebo britská zelená. Takže za mě asi tak:-) jsem rád, že jsem ti pomohl :-D
kdo jinému, tak se z lesa ozývá...sám do ní padá
Být to nějaký vzácný konkrétní kus, držel bych se barvy, se kterou auto opustilo továrnu. Další možností je barva, se kterou se tento model opravdu dělal. Jinou barvu bych nedával, možná by byla hezčí, ale snižovala by hodnotu vozu.
Michale myslim si, ze barvu si musis rozhodnout hlavne ty sam, podle toho, jak se to bude libit Tobe. Jak pise Ivan nejaka z puvodne pouzivanych bude ok.
Jinak originalita vs neoriginalita, me se vice libi, kdyz to auto udelas funkcni, nez 100% originalni. Myslim ze radost z jizdy ty upravy obhaji.
Splněný sen moje 1100GS