doplňky: myslím že na fóru BMWGS asi nebudou fandové KTM už z principu. Pravdou je, že drtivá většina lidí (i tady) jezdí 90% na silnici a když je náhodou potrefí nutnost jet po nějaké lesní cestě, tak je to událost o které se mluví měsíce. Trošku to přeháním ale v principu.. GS není vůbec určené do těžkého terénu. Je to cestovní enduro a ne kroska nebo ostré enduro. Ani to není superenduro. Je to pohodlná motorka na dálkové cestování - třeba i po nezpevněných cestách ale ne ve volném terénu. Jasně že se se správným obutím a ve správných rukách dá téměř s jakýmkoliv GS vyjet téměř cokoliv - ale není to radost. Na druhou stranu, dá se ním jet dálková jízda s rozumnou spotřebou a celkem velkou spolehlivostí. 950 ani 990 takové univerzály nebyly - vysoká spotřeba, sportovní posaz a konstrukce atd. 1190 měla být něco, co by bylo "BMW killer" a nějak se to nepovedlo. Ono to asi tak snadné není. Tak teď zkouší další variantu - protože prodeje BMW GS Adventure LC jdou celosvětově do závratných čísel a na některých trzích jsou úplně vyprodané, tak logicky KTM chce oslovit lidi, pro které byla 1190 pořád moc "malá" a málo cestovní.
Ale moc zábavně nevypadá (asi tak jako LC Adventure) a to od ní asi nikdo ani nečeká. BMW nedělá věci moc dobře - prodávají tak obrovský čísla, že je jim celkem fuk, že tlumiče nejsou ty nejlepší jaké by být mohly, že sedla nejsou už asi deset let moc pohodlná a že lidi štve, že se jim palubní zásuvky zapínají a vypínají jak si CanBus zamane a nejde s tím nabíjet co chci a kdy chci. Můžou tam dávat téměř co chtějí - pokud bude motor boxer, tak se to prodávat bude. KTM zdaleka v takové pozici není a lidi od toho čekají vysokou kvalitu - třeba alespoň značkový ráfky, řídítka, tlumiče fungující pro 95% majitelů atd. A oni šli cestou BMW ale zákazníci tak zase fanatický nejsou a prodeje nejsou takové, jak očekávali. Alespoň v těch zemích, kde by se to dalo čekat.
Takže crcalové a šoustalové si v pohodě najíždějí své miliony kilometrů na motorkách, které už se nedají koupit a někteří z nich jezdí na těch motorkách to, co by se dalo označit jako zábavné ježdění v těžkém terénu (nebo jinými slovy ničí ty drahé motorky) a bude to možná překvapení, jsou i tací, kteří si 1190 půjčili a někteří si jí i koupili (jen z mého okolí vím o dvou lidech) jako alternativu k dalším motorkám co mají, jiní se jí naopak po sezóně chtějí zbavit, protože čekali to co jsem psal výše (kvalitní materiál) a další nemají ani na jednu ani na druhou a kritizují všechno...
Ještě jsem si teď vzpomněl a doplňuji, že jsou i tací, kteří si 1190 půjčili a při vrácení řekli, že to je "řídká stolice".. A jsou to lidi, kteří rozhodně v náročném terénu jezdí a jezdit umí. Ale moc jich asi není.
Doplnkynamoto napsal:
Kolik lidí % tady jezdí těžkej teren ?
A kolik lidí tady jelo na obou motorkách ? Tzn. 1190 Adv. a GS
Jinak 1190 je moto určená i pro zábavu, vykonem a lehkostí, ale plno crcalů a šoustalů tady má asi v plánu milion km, tak to jo
Asi takhle:
přívlastek Enduro vzniklo ze angl. slova endurance = výdrž, vytrvalost, odolnost = motorka, která vydrží hrubší zacházení a trvalou zátěž. Nemyslí se tím skoky přes stromy, ale bordel, prach, vodu, přetížení, delší servisní intervaly atd....
A protože by se mělo jednat o "cestovní enduro" jedná se tedy o motocykl, který obstojí při dlouhodobém cestování po všech površích a to převážně cestách všeho typu nikoliv pí*ování v těžkém terénu.
A teď reakce na tvůj příspěvek:
Plán neplán místních crcalů a šoustalů (zdravím vás klucí), by se trvanlivost motorky tomu tvému milionu kilometrů měla maximálně přiblížit a ne se po jednom Maroku rozpadnout, jak je tady uvedeno výše v příspěvku.
Pokud je to motorka stvořená pro zábavu a po prvním delším výletě si jí přivezeš rozloženou v košíku, neměla by si říkat "cestovní enduro" a majitel jí měl účelově doj*bat na krosové trati a louce kolem komína a ne se s ní vydávat na nějakou cestu.
Ale tak je to u většiny moderních motorek a já si říkám, že je něco špatně. Buď výrobci neumějí správně pojmenovat motocykl dle svého určení nebo uživatelé špatně chápou určení motocyklu anebo se dnes vyrábějí poddimenzované srágory.
A teď se do mě můžete pustit!
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Hrabě: bohužel to vidím dost podobně jako ty v poslední větě. Výrobce NIC netlačí dělat ty věci kvalitně. Proč kupovat ráfek D.I.D. nebo řídítka Magura, když tam můžeme dát asijský ráfek a řídítka co vypadají jako Magury. Že je z ráfku po týdnu ježdění po kamenité poušti osmihran? Že praskají dráty protože se kolo křiví? Že řídítka váží pět kilo nebo jsou jak z másla? No a co? Hlavně že to má správnou značku. Když chce někdo něco kvalitnějšího, tak si koupí doplňky. (poznámka: nakonec od toho tady jsme a živí nás to). Na silnici to ti lidi stejně nepoznají (snad kromě komfortu sedla).
Podívej se na to, jak dělalo BMW hadry. Před 10 lety to byla špička. Nejlepší cordurové oblečení s goretexem, pěkně to vypadalo a prodávalo se to skvěle.
Teď to je neznačkový polyamid s vložkou z igelitu (neberte mě za slovo - je to jejich super ultra membrána která ale prostě není od žádného známého výrobce), který vypadá jako modráky a kdyby to nebyli schopní zapracovat do ceny nové motorky a jako celek naleasovat nebo tam dát masivní slevu jako bonus k motorce, tak si to normální člověk asi za ty peníze nekoupí. Ale má to značku, tak je to v pořádku. Značka je rozhodující, ne kvalita nebo funkčnost nebo cena. Jen značka.
Myslím si, že se ten trh GS strašně změnil, že to (alespoň co jsem viděl a slyšel v cizině) kupují lidi, kteří by si jinak koupili RTčko - pro které je představa zablácené motorky tragédie a nedejbože škrábanec od větve na polní cestě. Nepředstavitelná hrůza. My jsme si před mnoha roky koupili tři nová GS Adventure a ještě ten samý víkend jsme je jeli popadat a odřít do Sedlčan na svah u lesa, kde jsme na nich zkoušeli jezdit brody a výjezdy atd. Myslíte si, že to udělá dnešní průměrný majitel nového LC v přibližně stejné hodnotě? Asi těžko. Změnil se trh, změnili se lidi. Tak se mění i výrobci.
Upravil TomasTT dne 03.10.2014 15:25
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
docik: myslím že to není tak moc dávno, co jsem viděl fotky z jednoho výletu do Maroka - 80% silnice, 20% šotoliny, kde právě tahle motorka patřila do kategorie "**** ať to je dnes jen 10 poruch a ne víc". Odpadávaly jí za jízdy celé kusy. Triumphu Explorer sice upadl celý předek (všechno od vidlí dál) ale dál už nic. Z MG padaly díly nonstop, denně řešili elektriku, poztrácené šrouby atd. Takže skvělá motorka...
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mám na KTM 1190 Adventure R od dubna 10tis.km a motorka šlape jako hodinky. Jediný problém, který jsem doposud měl, byl prasklý centrální stojan... To bohužel ještě stále řeší pojišťovna a možná dojde i na soud, ale to je jiná story... Jinak na motorku nemůžu říct křivého slova, šlape fakt náramně, ten motor je strašně návykový!
Kdybych se měl řídit tím, co kdo o té motorce napovídá, tak ji nemám a to by byla škoda, protože na lepší jsem nejel... I když se mi GS (hlavně nové LC-čko) strašně líbí, KTM mi sedí lépe a to nejen motorem.Ale kdo ví, jednou třeba to GS v garáži stát bude
KTM 1190 Adventure R
TomasTT napsal:
docik: myslím že to není tak moc dávno, co jsem viděl fotky z jednoho výletu do Maroka - 80% silnice, 20% šotoliny, kde právě tahle motorka patřila do kategorie "**** ať to je dnes jen 10 poruch a ne víc". Odpadávaly jí za jízdy celé kusy. Triumphu Explorer sice upadl celý předek (všechno od vidlí dál) ale dál už nic. Z MG padaly díly nonstop, denně řešili elektriku, poztrácené šrouby atd. Takže skvělá motorka...
K terénu mám blízko a viem že Stelvio má určité diely konštruované tak, že by som sa s ním určite nemal "válať". Určite si neviem predstaviť, že by som na nom získaval svoje prvé terénne skúsenosti, alebo si na nom dokazoval svoje terénne hranice, nebodaj motorky. Takže šotolinky, polné cesty si vychutnávam a aj so ženou, a kedže sa nechovám k tomu ako zviera tak som asi preto za dva a pol roka nestratil ani šrobik.
A ani som nič nedoťahoval.. vlastne ano dva špice na zadnom kolese / BEHR made in Germany/
Ja neviem čo ma na tejto motorke čaká ale kúpil som ju aj preto že Guzzi je skor v opačnej pozícii ako BMW/čo si uplne vystihol / Základ má postavený ako tank a model 2012 malo všetky známe nedostatky odstránené, takže uvidíme dám vám vedieť.
Upravil sanko dne 03.10.2014 20:38
jaky jsou teda vlastne prodeje 1190 versus LC ? normalni smrtelnik se k tomu nedostane
co se tyce terenu -CENDURO to opravdu není o tezkem terenu v cizine se clovek chce pokochat nekde kde nejsou davy turistu ale zaroven se pokud možno nedobit sebe a pokud možno ani motorku - aspoň ne tak aby se nedalo dojet a podle toho se taky jede - po vetsim desti bych dokazal domlit motorku na kopci za barakem za hodinu vic nez za celou tydeni cestu nedke po sotolkach a to jsem jak rikam endurista pod do mne z boku :-) - o tom to není - cenduro ma jet kdyt je potřeba aby jelo , startovat když je potřeba aby startovalo byt aspoň trochu poholdny na dalnici projet apson něco a hlavne musí všechno odvyzt aniz by se to nadmerne rozpadalo :-) splnuje to spousta motorek ale ještě nikdy zadna nebyla dokonala ve vsem - a ani nidky zadna takova nebude :-)
nejsem motorkar - ja motorky miluju :-)
Tak ksyz koukam na FB Chrise Birche, tak asi ty skoky atd jsou fotomontaz ;D fajn ...
a jola srovnaly z osmicek na kulaty ve fotošopu
Jak pise Geralt, motor je navykovej a jak rikal Welli, je to supersport v enduro ramu, nekohp nadchne, nekoho ne, naopak sem rad, ze to moc lidi nema, pak to neni zakovej tuctak jak Geeso, ktery potkavam vaude jak fabie
Eshop: http://www.doplnk... Facebook: http://www.facebo...m/radispce
TomasTT napsal:
docik: myslím že to není tak moc dávno, co jsem viděl fotky z jednoho výletu do Maroka - 80% silnice, 20% šotoliny, kde právě tahle motorka patřila do kategorie "**** ať to je dnes jen 10 poruch a ne víc". Odpadávaly jí za jízdy celé kusy. Triumphu Explorer sice upadl celý předek (všechno od vidlí dál) ale dál už nic. Z MG padaly díly nonstop, denně řešili elektriku, poztrácené šrouby atd. Takže skvělá motorka...
Se Stelviem do Maroka?...nechám to bez komentáře. Fajn víkend.
TomasTT napsal:
docik: myslím že to není tak moc dávno, co jsem viděl fotky z jednoho výletu do Maroka - 80% silnice, 20% šotoliny, kde právě tahle motorka patřila do kategorie "**** ať to je dnes jen 10 poruch a ne víc". Odpadávaly jí za jízdy celé kusy. Triumphu Explorer sice upadl celý předek (všechno od vidlí dál) ale dál už nic. Z MG padaly díly nonstop, denně řešili elektriku, poztrácené šrouby atd. Takže skvělá motorka...
Vem si do Maroka jakoukoli sériovou motorku bez všech těch deklů a krytů, lepších tlumičů a všeho možného, a bude se rozpadat každá. Jsou určené na silnice, ne do písku.
Takovéhle porovnání patří do sekce motorkáři.cz. Já se vůbec divím, že to komentuješ.
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
TomasTT napsal:
docik: myslím že to není tak moc dávno, co jsem viděl fotky z jednoho výletu do Maroka - 80% silnice, 20% šotoliny, kde právě tahle motorka patřila do kategorie "**** ať to je dnes jen 10 poruch a ne víc". Odpadávaly jí za jízdy celé kusy. Triumphu Explorer sice upadl celý předek (všechno od vidlí dál) ale dál už nic. Z MG padaly díly nonstop, denně řešili elektriku, poztrácené šrouby atd. Takže skvělá motorka...
Vem si do Maroka jakoukoli sériovou motorku bez všech těch deklů a krytů, lepších tlumičů a všeho možného, a bude se rozpadat každá. Jsou určené na silnice, ne do písku.
Takovéhle porovnání patří do sekce motorkáři.cz. Já se vůbec divím, že to komentuješ.
Ne, v té výpravě byla sériová 1190, dvě nebo tři staré 1150, F800GS taky prakticky bez doplňků (větší plexi a přídavný světla a padák)... Nebyla to výprava offroad. Divné je, že sériová 1190 naprosto bez ničeho to přežila OK, staré hachle 1150 a F800GS taky a zrovna Stelvio se rozpadalo a Exploreru po přejezdu první větší nerovnosti upadl celý předek? Pochopitelně že to jsou náhody, třeba zrovna ta 1190 se mohla takhle rozpadat. Oni ale nejeli žádný masakrální offroad - ale i ty "silnice" tam jsou někde špatné a plné děr. Není to žádné srovnání, jen jediný příklad kde vím o Stelviu v reálných podmínkách kterým bych řekl adventure cestování - tedy to, na co je ta motorka určená. Kdyby se to stalo Varaderu, tak neřeknu ani slovo - hned na první stránce návodu je varování, že ta motorka je určená výhradně pro provoz na silnicích. Ale Stelvio i Explorer se tváří a prezentují jako cestovní endura. Je mi to naprosto fuk. Neprodávám motorky ale 10 lidí tam vidělo, jak se ty stroje chovají, jak se s tím jezdilo po týdnu a po 2 týdnech, kdy už nebyla snad jediná součást bez něčeho zničeného apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
milanek napsal:
jaky jsou teda vlastne prodeje 1190 versus LC ? normalni smrtelnik se k tomu nedostane
co se tyce terenu -CENDURO to opravdu není o tezkem terenu v cizine se clovek chce pokochat nekde kde nejsou davy turistu ale zaroven se pokud možno nedobit sebe a pokud možno ani motorku - aspoň ne tak aby se nedalo dojet a podle toho se taky jede - po vetsim desti bych dokazal domlit motorku na kopci za barakem za hodinu vic nez za celou tydeni cestu nedke po sotolkach a to jsem jak rikam endurista pod do mne z boku :-) - o tom to není - cenduro ma jet kdyt je potřeba aby jelo , startovat když je potřeba aby startovalo byt aspoň trochu poholdny na dalnici projet apson něco a hlavne musí všechno odvyzt aniz by se to nadmerne rozpadalo :-) splnuje to spousta motorek ale ještě nikdy zadna nebyla dokonala ve vsem - a ani nidky zadna takova nebude :-)
Nevím oficiální čísla KTM ale dá se to odhadnout z objednávek OEM doplňků.
BMW vloni zveřejnilo oficiální číslo 30 tisíc LC (na srovnání třeba F800GS prodali necelých 11 tisíc a 7 tisíc F700GS). Od uvedení GSA vím jen že odebrali 60 tisíc sad kufrů - na F800GSA, staré GSA a nové GSA. Těžko říct, jaký je to poměr ale myslím, že ty prodeje budou letos rekordní.
KTM odebralo 6 tisíc sad kufrů, z toho možná ještě šly nějaké na staré 990ky.
Nikde jsem neviděl strukturovaný přehled prodejů KTM - všude se uváděly jen zlepšené výsledky prodeje za loňský rok, kde ale může hrát hlavní roli nárůst prodejů v Indii. Kolik je prodaných 1190 jsem nikdy nikde neviděl.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
docik: myslím že to není tak moc dávno, co jsem viděl fotky z jednoho výletu do Maroka - 80% silnice, 20% šotoliny, kde právě tahle motorka patřila do kategorie "**** ať to je dnes jen 10 poruch a ne víc". Odpadávaly jí za jízdy celé kusy. Triumphu Explorer sice upadl celý předek (všechno od vidlí dál) ale dál už nic. Z MG padaly díly nonstop, denně řešili elektriku, poztrácené šrouby atd. Takže skvělá motorka...
Vem si do Maroka jakoukoli sériovou motorku bez všech těch deklů a krytů, lepších tlumičů a všeho možného, a bude se rozpadat každá. Jsou určené na silnice, ne do písku.
Takovéhle porovnání patří do sekce motorkáři.cz. Já se vůbec divím, že to komentuješ.
Ne, v té výpravě byla sériová 1190, dvě nebo tři staré 1150, F800GS taky prakticky bez doplňků (větší plexi a přídavný světla a padák)... Nebyla to výprava offroad. Divné je, že sériová 1190 naprosto bez ničeho to přežila OK, staré hachle 1150 a F800GS taky a zrovna Stelvio se rozpadalo a Exploreru po přejezdu první větší nerovnosti upadl celý předek? Pochopitelně že to jsou náhody, třeba zrovna ta 1190 se mohla takhle rozpadat. Oni ale nejeli žádný masakrální offroad - ale i ty "silnice" tam jsou někde špatné a plné děr. Není to žádné srovnání, jen jediný příklad kde vím o Stelviu v reálných podmínkách kterým bych řekl adventure cestování - tedy to, na co je ta motorka určená. Kdyby se to stalo Varaderu, tak neřeknu ani slovo - hned na první stránce návodu je varování, že ta motorka je určená výhradně pro provoz na silnicích. Ale Stelvio i Explorer se tváří a prezentují jako cestovní endura. Je mi to naprosto fuk. Neprodávám motorky ale 10 lidí tam vidělo, jak se ty stroje chovají, jak se s tím jezdilo po týdnu a po 2 týdnech, kdy už nebyla snad jediná součást bez něčeho zničeného apod.
Neviem prečo by sa mi malo Stelvio v nejakom Maroku rozpadnúť, keby som tam nejazdil ako drbnu tý a rešpektoval terénne možnosti tej motorky, hlavne váhu.
Viem si predstaviť že ako sa stým "válali" tí desiati ./s požičaným/
Mal som aj F 800 a neviem si predstaviť jazdiť zo Stelviom tam kde som jazdil s nou.
Inak keby mi niekto tu F800 požičal na dva týždne tak mu ju kludne vrátim po častiach
v bedničkách od zeleniny, keby som ju brával tam , odkial som sa s Gasíkom pred hodinou vrátil. Ani Maroko by som nepotreboval :-)
zetor napsal:
Představte si...90 000km na 1190...a normálně...vono to pořád jezdí...
Neboj, dočkáš se. Ono to klekne. Ne vážně. Měl jsem Rko půjčené týden a hrozně mně to bavilo jak na cestě tak i mimo ni. Ona ta motorka umožní v terénu jezdit i těm co by to na jiných motorkách nedávali nebo jen stěží. Když přišla chvíle návratu KTM, tak jsem to s radostí udělal a vzal si své letité R 1150 GS. KTM neumí jezdit pomalu, alespoň pode mnou. Zdá se mi, že ty motory jak u BMW LC nebo KTM 1190 začínají být sterilní i když fungují naprosto dokonale.
Upravil joe dne 04.10.2014 19:40
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží